Ελλάδα

Πλακιωτάκης | Η τροποποίηση στη σύμβαση με τον ΟΛΠ διασφαλίζει μια μεγάλη επένδυση και τα συμφέροντα του Δημοσίου

Ο κ. Πλακιωτάκη απαντώντας στις καταγγελίες για καθυστερήσεις υλοποίησης των συμβατικών υποχρεώσεων από πλευράς Cosco, ανέφερε πως «τα αίτια είναι πολλά» .

Σε υψηλούς τόνους, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, απέρριψε τις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί «κρυφών συμφωνιών» και «ποινικών ευθυνών» για την τροποποίηση της σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ.

«Η προσπάθεια ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής είναι έωλη και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τον λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ» ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Είναι εύκολη η ρητορική της καταγγελίας, είναι εύκολη η κατηγορία της παράβασης καθήκοντος και της απιστίας αλλά δεν αντιλαμβάνεστε τις δύο αυτές έννοιες». Παράβαση καθήκοντος, τόνισε «είναι το πάγωμα της επένδυσης. Απιστία στην χώρα είναι η καταστροφή του επενδυτικού περιβάλλοντος, που από την πρώτη ημέρα προσπαθούμε και χτίζουμε. Παράβαση καθήκοντος είναι το να μην λαμβάνονται υπόψη οι εργαζόμενες οικογένειες στο λιμάνι. Απιστία είναι το να αφήσει η κυβέρνηση σε κίνδυνο τους κλάδους που συνδέονται με την επένδυση, από την ακτοπλοΐα μέχρι τα ρυμουλκά, από την ναυπηγοεπισκευή μέχρι το τουριστικό αποτύπωμα της κρουαζιέρας».

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Η κυβέρνηση είπε ο υπουργός, «διαπραγματεύτηκε με υπευθυνότητα και μέτρο και πέτυχε την τροποποίηση της σύμβασης, ώστε να υπηρετεί τον διπλό στόχο: Υλοποίηση της επένδυσης και διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, είπε: «Ειλικρινά, αντιλαμβάνεστε την ουσία της πρότασής σας; Η πρότασή σας είναι πράξη μείζονος ελλείμματος ευθύνης και τελικά συνιστά ενέργεια μη εξυπηρέτησης των συμφερόντων του Δημοσίου». Η επίλυση της διαφοράς μέσω της συμφωνίας των μερών είναι επιλογή ευθύνης, αλλά «εσείς δεν θέλατε και δεν θέλετε την επένδυση». Όμως «για τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και για ολόκληρη την κυβέρνηση, η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά είναι κομβικής σημασίας για την πόλη, την τοπική κοινωνία, την εθνική οικονομία, την γεωστρατηγική θέση της πατρίδας μας στην ευρύτερη περιοχή».

Με την τροποποίηση της σύμβασης αυτής, υπογράμμισε ο υπουργός «διασφαλίσουμε την εξέλιξη της επένδυσης, τα συνεφέρονται μας, τα οφέλη για την κοινωνία». Εμείς, είπε, «στον μηδενισμό απαντάμε με έργο, στην κινδυνολογία με σίγουρες κινήσεις, στον λαϊκισμό με υπευθυνότητα. Γι’ αυτό οι πολίτες εμπιστεύονται τη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και γι αυτό η πατρίδα μας αποτελεί επενδυτικό προορισμό και η οικονομία μας βαδίζει σε δρόμους ανάπτυξης. Γι’ αυτό και η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά».


Νομοσχέδιο ορόσημο

Ο ίδιος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ορόσημο», καθώς όπως είπε «καταγράφει πολιτικές επιλογές και την στάση ευθύνης έναντι του ελληνικού λαού και του μέλλοντος της Ελλάδας γενικότερα». Τα πραγματικά ερωτήματα που τίθενται σήμερα εδώ, είπε ο υπουργός, είναι: Θέλουμε ανάπτυξη και επενδύσεις στην χώρα; Θέλουμε υγιείς επενδύσεις με ίσα, διαφανή και ξεκάθαρα βάρη – δικαιώματα για τον επενδυτή και το Δημόσιο; Τι μήνυμα θέλουμε να εκπέμψουμε στην επενδυτική κοινότητα; Επιθυμούμε δήθεν να λέμε «ναι» σε επενδύσεις και ακολούθως να τις εγκαταλείπουμε στις σκοτεινές διελκυστίνδες και τα θολά μονοπάτια της αμφισβήτησης;

kingeight 2021a
detorakis adv jul2021
bakaliko lagos

Απαντώντας στις καταγγελίες για καθυστερήσεις υλοποίησης των συμβατικών υποχρεώσεων από πλευράς Cosco, ανέφερε πως «τα αίτια είναι πολλά» και υποστήριξε πως μια διαμάχη των δύο πλευρών θα οδηγούσε στα δικαστήρια με αμφίβολη έκβαση και αυτόματη διακοπή της επένδυσης. Με τεράστιες ζημίες για την οικονομία, τους φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση, τις σχέσεις της Ελλάδος με μια ισχυρή τρίτη χώρα, και το επενδυτικό κλίμα. Σημείωσε πως οι μισές εμπλοκές των έργων υπήρξαν από προσφυγές που έκαναν πολίτες, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση δεν προχώρησε στην έγκριση του επιχειρησιακού σχεδίου της ΟΛΠ Α.Ε., και αυτό έγινε από την σημερινή κυβέρνηση. Σε σχέση με τις εκθέσεις του ανεξάρτητου μηχανικού, ο υπουργός ανέφερε πως με την 11η, 12η και 13η αναφορά του για μια σειρά από καθυστερήσεις έργων που αφορούν το 19% των υποχρεωτικών επενδύσεων, ο ανεξάρτητος μηχανικός αποδίδει ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο, καθώς δεν είχε προχωρήσει η έκδοση απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, κάτι που τελικά έγινε στις 11/11/2020.

Καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ ότι σήμερα εμφανίζεται ως δικαστής που δικάζει και βγάζει αποφάσεις. «Υπάρχει σίγουρη απόφαση σε μια επιδιαιτησία; Τις συνοδές συνέπειες τις έχετε λάβει υπόψιν σας; Δικαστικές διεκδικήσεις επί χρόνια, και στο μεταξύ η επένδυση κατεστραμμένη. Την οικονομία, το επενδυτικό πλήγμα και τα αρνητικά μηνύματα σε ξένους και Έλληνες επενδυτές, τις συνέπειες για τους δήμους και τους φορείς, τους χρήστες, αυτά τα λαμβάνετε υπόψιν σας;» ρώτησε απευθυνόμενος προς την αξιωματική αντιπολίτευση. «Θα διώξετε και τους επενδυτές που βρίσκονται στη χώρα μας», «η επιλογή ΣΥΡΙΖΑ είναι μια καταστροφική επιλογή» συμπέρανε.

Σχετικά με τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται στην σύμβαση του 2016 , σημείωσε πως «άλλο πράγμα το καταπίπτει μια ποινική ρήτρα και άλλο το εισπράττεται, άλλο κεφάλαιο είναι η καταγγελία μιας σύμβασης και άλλο ποιος θα κληθεί να πληρώσει τα σπασμένα μιας τέτοιας επιλογής, οικονομικά και στρατηγικά». Σύμφωνα με την σύμβαση του 2016, για να υπάρξει ποινική ρήτρα για την μη εκτέλεση ενός έργου, αυτό θα πρέπει να βαρύνει τον ΟΛΠ, σημείωσε.

Ο υπουργός ανέλυσε διεξοδικά τους όρους αλλά και τις νέες δικλείδες ασφάλειας που τίθενται με την τροποποίηση της σύμβασης, λέγοντας πως «αυτό κάνουν οι υπεύθυνες κυβερνήσεις για την υλοποίηση στρατηγικών επενδύσεων και την προάσπιση των συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου».










Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button