ΕΛΛΑΔΑ

Οργιο Τουρκικής προπαγάνδας από τον ΣΚΑΙ και το STAR

Την Πέμπτη 26 Αυγούστου 2021, ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ (συμφερόντων Γιάννη Αλαφούζου) κατάφερε τρία ιδιότυπα «επιτεύγματα», κατά την διάρκεια μετάδοσης του 55ου επεισοδίου (από τα συνολικά 64) της τηλεοπτικής σειράς «Ο Γιατρός».

Η τηλεοπτική αυτή σειρά, όπως είναι γνωστό, αποτελεί μια Νοτιο-Κορεάτικη παραγωγή που σημείωσε παγκόσμια επιτυχία. Η Αμερικανική εκδοχή της που ακολούθησε, ήταν επίσης μεγάλη επιτυχία.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Η αλα – Τούρκα εκδοχή της όμως, προκειμένου να πουληθεί εκτός Τουρκίας σε «ανταγωνιστικές» τιμές, σαν τουρκικό τζάμπα πράγμα, έπρεπε να τοποθετηθεί στο κρεββάτι του Προκρούστη (δηλαδή της τουρκικής προπαγάνδας) προκειμένου να «προσαρμοστεί» καταλλήλως.

Το πρώτο λοιπόν ιδιότυπο «επίτευγμα» του ΣΚΑΙ της 26/8/2021 ήταν το όργιο της τουρκικής προπαγάνδας που μετέδιδε επί πέντε περίπου τηλεοπτικά λεπτάγια το «χρέος προς την πατρίδα» ενός νεαρού Τούρκου, που πήγαινε στρατιώτης σε μια «τελετή» πλημμυρισμένη από τούρκικες σημαίες, εμβατήρια και τις ιαχές «Bizim AskerHepimiz Asker» (Ο δικός μας στρατιώτης, όλοι μας στρατιώτες).

swell adv 2021

Ανάλογες «παρεμβάσεις» στην Νοτιο – Κορεάτικη σειρά παρατηρήθηκαν με πολλές «προσθήκες» στο σενάριο, π.χ. των κατεχόμενων εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας και την επίδειξη της σημαίας του ψευδοκράτους-μαριονέτα που εγκατέστησαν οι Τούρκοι στην μαρτυρική Κύπρο, την συνεχή επίδειξη τουρκικής σημαίας μέσα σε νοσοκομείο ή ακόμα και μέσα σε καφενείο κ.α.π.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Το δεύτερο ιδιότυπο «επίτευγμα» του ΣΚΑΙ της 26/8/2021 ήταν η κατάληψη μιας εκ των τελευταίων θέσεων τηλεθέασης της prime time στο δυναμικό κοινό. Η τηλεοπτική αυτή σειρά βέβαια, από τις 6Ιουλίου 2021 που μεταδίδεται, ποτέ δεν σκαρφάλωσε στην κορυφή της τηλεθέασης, ενώ δεν της είναι καθόλου άγνωστες οι τελευταίες θέσεις. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που η σειρά, από 30 Αυγούστου 2021, μεταφέρθηκε από την βραδινή ζώνη (prime time) του σταθμού, στην απογευματινή ζώνη – την ίδια ακριβώς ώρα που μεταδίδεται και η τουρκοσειρά του ΣΤΑΡ.

Το τρίτο, ιδιότυπο «επίτευγμα» του ΣΚΑΙ της 26/8/2021 ήταν το ρεκόρ μετάδοσης 77 διαφημιστικών μηνυμάτων, ανεξάρτητα από την χαμηλή τηλεθέαση που είχε η τουρκική σειρά. Όσοι έτυχε να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο επεισόδιο θα βαρέθηκαν να βλέπουν δεκάδες διαφημιστικά μηνύματα – πολλά σε επανάληψη δύο, τρείς, ακόμα και πέντε φορές – όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος που ίσως και να πιστεύει πως μεταδίδοντας πέντε διαφημιστικά μηνύματα μέσα στην ίδια εκπομπή τουρκικής προπαγάνδας, θα δημιουργηθούν ουρές έξω από τα καταστήματα της!

Ολόκληρο πάντως τον μήνα Αύγουστο, το σύνολο των διαφημιστικών μηνυμάτων που μεταδόθηκαν από τον ΣΚΑΙ στην αλα-Τούρκα απόδοση του «Γιατρού» ήταν μειωμένα περισσότερο από 20%.

Τον προηγούμενο μήνα, από 6 έως 31 Ιουλίου 2021, μέσα σε αφόρητη ζέστη και 3 μέρες πραγματικού καύσωνα, μεταδόθηκαν  1.052 διαφημιστικά μηνύματα μόνο στην καθημερινή, βραδινή ζώνη, χωρίς να υπολογίζονται τα διαφημιστικά μηνύματα των μεταδόσεων Σαββάτου, Κυριακής και μεταμεσονύκτιων (επαναλήψεις στις 3 τα χαράματα).

Τον Αύγουστο μεταδόθηκαν 830 διαφημιστικά μηνύματα, ενώ καταργήθηκαν τελείως οι μεταδόσεις Σαββάτου & Κυριακής και «αραίωσαν» οι μεταμεσονύκτιες – προφανώς λόγω μειωμένης τηλεθέασης.

Οι δέκα κορυφαίες σε διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες οι οποίες «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδα από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, τον μήνα Αύγουστο 2021, ήταν οι εξής:

ΣΚΑΙ – ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΑΣ – ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

Α/Α Εταιρία Αρ. διαφημίσεων
1 Procter & Gamble Ελλάς Μ.Ε.Π.Ε. 107
2 Ο.Π.Α.Π. 44
3 Sanofi-Aventis 35
4 ΑΒ Βασιλόπουλος 34
5 Beiersdorf 31
6 Ferrero SpA, COSMOTE- ΓΕΡΜΑΝΟΣ (έκαστος) 28
7 JACOBS DOUWE EGBERTS 24
8 ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, Nintendo (έκαστος) 22
9 ΠΛΑΙΣΙΟ 20
10 My Market, Pepsico (έκαστος) 19

Δεν υπολογίζονται διαφημίσεις μεταμεσονύκτιων μεταδόσεων

Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών

Γενικά πάντως, κάτι ο Αύγουστος που είναι μήνας μειωμένης διαφήμισης, κάτι η έκτακτη επικαιρότητα που αφαίρεσε τρείς μέρες μετάδοσης για τις πυρκαγιές, κάτι η κατακραυγή με τα κίνητρα–«επιστροφές» που παρέχονται σε συνεργάτες τηλεοπτικών σταθμών για να μαζέψουν πολλές διαφημίσεις από ευκολόπιστους διαφημιζόμενους τουρκοσειρών, μείωσαν σημαντικά τις διαφημίσεις και τα αντίστοιχα έσοδα και στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς.

Όσον αφορά το ΣΤΑΡ, τον Αύγουστο του 2021 τα «χρυσά αργύρια» των διαφημιστικών εσόδων της σειράς, ήταν πολύ μειωμένα. Πέρσι τον Αύγουστο (2020) μεταδόθηκαν από το ΣΤΑΡ συνολικά 337 διαφημιστικά μηνύματα ενώ φέτος τον Αύγουστο μόνο 206, δηλαδή μείωση 40% περίπου.

Η μετάδοση της τουρκικής τηλεοπτικής σειράς του ΣΤΑΡ (άρχισε να μεταδίδεται από το έτος 2018) ολοκληρώνει τον τέταρτο κύκλο, αλλά μέχρι το τέλος του πέμπτου κύκλου και του απίστευτα ανόητου τελευταίου επεισοδίου, το οποίο υπάρχει ελεύθερα στο διαδίκτυο, όπως άλλωστε και ολόκληρη η σειρά, θα χρειαστούν πολλοί μήνες ακόμα.

Τρείς μόνο εταιρίες (Δίλεπτες τηλε-πωλήσεις διαφόρων προϊόντων και Procter & Gamble) κάλυψαν το 67% όλων των διαφημίσεων του Αυγούστου στο ΣΤΑΡ. Οι πέντε κορυφαίες σε διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες οι οποίες «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ τον μήνα Αύγουστο 2021, ήταν οι εξής:

ΣΤΑΡ – ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΑΣ/ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

Α/Α Εταιρία Αρ. διαφημίσεων
1 Diamant (Δίλεπτες τηλεπωλήσεις διαφόρων προϊόντων) 76
2 Procter & Gamble Ελλάς Μ.Ε.Π.Ε. 43
3 Medi Jeunesse (τηλεπωλήσεις) 19
4 Ο.Π.Α.Π. 18
5 My Market (Όμιλος Παντελιάδη) 14

Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Ατζούν Ιμραλί (ο κύριος που συμμετείχε στις κιτς φιέστες του Ρ. Τ. Ερντογάν και της μαριονέτας – Τατάρ στα κατεχόμενα εδάφη της Κυπριακής Δημοκρατίας, στις 20 Ιουλίου 2021, για να «πανηγυρίσει» την κατάκτηση εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας), συνεχίζει ακάθεκτος την συνεργασία του με τον ΣΚΑΙ και το ΣΤΑΡ.

Οι τηλεοπτικές παραγωγές «The Voice Of Greece» (γυρνάνε ολόκληρη την Ελλάδα «για να βρούνε ταλέντα»), «ΚΑΤΙ ΞΑΝΑΨΗΝΕΤΑΙ» και «TOP CHEF» για λογαριασμό του ΣΚΑΙ καθώς και η τηλεοπτική παραγωγή «Shopping star» για λογαριασμό του ΣΤΑΡ, ελέγχονται από τον εντιμότατο κύριο Ατζούν Ιμραλί.

Το τουρκικό «τζάμπα πράμα» προσφέρει μπόλικο χρήμα και σίγουρα κέρδη και στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς που δεν καταδέχονται να εξετάσουν άλλες «παραμέτρους» των δραστηριοτήτων του εντιμότατου κυρίου Ατζούν.










Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button