ΕΛΛΑΔΑ

Οι δικυκλιστές είναι τα περισσότερα θύματα στην άσφαλτο







Ο κίνδυνος βρίσκεται στα δύο. Δύο τροχοί, ή ακόμη και δύο… πόδια φαίνεται ότι αποτελούν το πιο επικίνδυνο «όχημα» στη χώρα μας. Δικυκλιστές και πεζοί αποτελούν τους πιο εκτεθειμένους χρήστες της ασφάλτου. Με δεδομένο μάλιστα ότι η χώρα κατέχει ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό χρήσης-κατοχής μοτοσικλετών, το μείγμα καθίσταται ανησυχητικό.

Πανευρωπαϊκά οι πιο ευάλωτες κατηγορίες πληθυσμού στον δρόμο είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, καθώς αποτελούν το 70% των νεκρών από τροχαία και στην προκειμένη η Ελλάδα δυστυχώς ακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση. Εξαίρεση αποτελούν οι ποδηλάτες διότι είναι λιγότεροι πληθυσμιακά, οπότε σε απόλυτα νούμερα καταγράφονται λιγότερα θύματα στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χώρα μας το 19% των οχημάτων είναι μοτοσικλέτες, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο τροχαίου, λόγω του μεγάλου αριθμού τους.

Τα στοιχεία της νέας έκθεσης ETSC (European Transport Safety Council) υποστηρίζουν ότι συνολικά τα θύματα της ασφάλτου μειώνονται τα τελευταία χρόνια, με τα ποιοτικά στοιχεία όμως να προκαλούν έντονη ανησυχία. Οι πιο ευάλωτοι χρήστες στους ελληνικούς δρόμους είναι οι μοτοσικλετιστές, οι οποίοι αποτελούν το 43% των θυμάτων τροχαίων το διάστημα μεταξύ 2015 και 2017. Επόμενη χώρα με διαφορά όμως είναι η Κύπρος (31%) και ακολουθεί η Ιταλία (29%), γεγονός που επιβεβαιώνει ότι τα νότια κλίματα ευνοούν τη χρήση δικύκλων. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Ε.Ε. 27 διαμορφώνεται στο 19%.

Ως προς τα θύματα της ασφάλτου ακολουθούν οι πεζοί στην Ελλάδα, με ποσοστό 27%, ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι υψηλότερος (39%). Τα δεδομένα προκαλούν μια σχετική εντύπωση, καθώς δεν φημίζονται οι Ελληνες οδηγοί για την προσοχή που επιδεικνύουν προς τους πεζούς, ωστόσο το εύρημα αυτό σχετίζεται με το γεγονός ότι οι κάτοικοι της χώρας περπατούν λιγότερο από άλλους Ευρωπαίους. Επικίνδυνο επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι το οδικό δίκτυο για τους επιβάτες – οδηγούς Ι.Χ. και ταξί καθώς αποτελούν το 25% των θυμάτων δυστυχημάτων στη χώρα, ποσοστό που ταυτίζεται με το αντίστοιχο της Ε.Ε.

Οι χρήστες της οδού που χάνουν τη ζωή τους εντός κατοικημένων περιοχών μειώθηκαν κατά το ήμισυ (σε ποσοστό) από ό,τι μειώθηκαν στις υπόλοιπες περιοχές, την περίοδο 2010-2017, ωστόσο παραμένει το πιο επικίνδυνο τμήμα του οδικού δικτύου για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών. Ενδεικτικά το 49% των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα σημειώνεται σε αστικές περιοχές, με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο να βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα, στο 38%.

Πηγή
Καθημερινή

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close