ΕΛΛΑΔΑ

Γιατί λειτουργούν τα ειδικά σχολεία στις κόκκινες περιοχές;

Την Κυριακή 7 του μηνός, πριν ανακοινωθεί το σκληρότερο lockdown για την Αττική, μια ομοσπονδία εργαζομένων, ξεχασμένων εντελώς από την κυβέρνηση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), έστειλε μια επιστολή προς τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Ν. Χαρδαλιά, τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ Π. Αρκουμανέα, την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως κ.ά. με θέμα «την απόφαση συνέχισης της διά ζώσης λειτουργίας των ειδικών σχολείων σε περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου».

Η επιστολή θίγει την αντίφαση να παραμένουν ανοιχτές οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), οι οποίες ανήκουν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όταν όλες οι άλλες σχολικές μονάδες κλείνουν. Ρωτάει λοιπόν η Ομοσπονδία αν αυτή η εξαίρεση οφείλεται σε πρόταση της επιστημονικής επιτροπής ή σε απόφαση της υπουργού Παιδείας.

brands heaven2021

Έχει ενδιαφέρον το ότι, όπως σημειώνεται στην επιστολή, «σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της εθνικής επιτροπής εμβολιασμού, οι μαθητές ΣΜΕΑΕ ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου». Ας πάρουμε λοιπόν μια γεύση από τις πράγματι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στα ειδικά σχολεία, οι οποίες κάνουν εντελώς ακατανόητη την κυβερνητική απόφαση:

1. «Τα ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου, γεγονός το οποίο γνωρίζετε καθώς έχετε τα στοιχεία των σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων, τα οποία είναι σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης».

neratzoulis neo

2. «Οι οδηγίες που προβλέπονται, εκτός από τη μη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους μαθητές, είναι οι οδηγίες που αφορούν το σύνολο των εκπαιδευτικών δομών. Δεν έχει προβλεφθεί η χρήση αδιάβροχης ποδιάς και δεν έχει δοθεί τέτοιος εξοπλισμός ή και πολλές μάσκες για να μπορούν να τις αλλάξουν, ακόμα και σε ειδικότητες οι οποίες εργάζονται στην αυτοεξυπηρέτηση – τουαλέτα, σίτιση κ.ά. των μαθητών και η επαφή με βιολογικά υγρά είναι αναπόφευκτη».

3. «Οι σταθερές ομάδες μαθητών δεν μπορούν να ισχύσουν, καθώς οι θεραπευτές (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές), οι ΕΒΠ, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και οι σχολικοί νοσηλευτές υποστηρίζουν σε ατομική βάση όλους τους μαθητές των ειδικών σχολείων».

4. «Πολλά ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και λόγω έλλειψης γραφείων πολλοί συνάδελφοι συνωστίζονται σε έναν χώρο, στον οποίο υποστηρίζουν πολλούς μαθητές παράλληλα ή αναγκάζονται να κάνουν συνεδρίες στους διαδρόμους. Να σημειωθεί ότι πολλά γραφεία δεν διαθέτουν παράθυρα, ακόμα και οι νοσηλευτές μπορεί να μην έχουν δικό τους εξεταστήριο».

Επειδή είμαστε βέβαιοι ότι ουδείς στην κυβέρνηση θα τους δώσει σημασία, έχουμε τη βέβηλη περιέργεια να μάθουμε γιατί, με τίνος απόφαση και με ποια υγειονομικά κριτήρια αποφασίστηκε η λειτουργία των ειδικών σχολείων όταν όλα τα άλλα κλείνουν. Εκεί, σε συνθήκες σαφώς πιο δύσκολες, δεν… «κολλάει»;




Πηγή
topontiki.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button