ΕΛΛΑΔΑ

Για ποιο λόγο δεν πέφτουν οι τιμές των καυσίμων

Με επιστολή της στον υπουργό Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκη και τον γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Α.Παπαδεράκη, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι ενώ  η τιμή του αργού πετρελαίου διεθνώς βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία κάτι που αποτελεί το μόνιμο ερώτημα χιλιάδων καταναλωτών.

Μέσα από μια σειρά  ερωτημάτων που θέτουν υπαινίσσονται τη μη ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού και ταυτόχρονα, όπως υπογραμμίζουν, αν και το μπρεντ από το καλοκαίρι του 2014 έχει πέσει κατά 70%, εντούτοις η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης.

Και με τα τελευταία μάλιστα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου του 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%. Η αμόλυβδη είναι στα 1,371 ευρώ το λίτρο και το αργό πετρέλαιο στα 33,55 δολάρια το βαρέλι ή στα 30,71 ευρώ το βαρέλι.

Είναι καιρός, τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση,  το εποπτεύον Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθώς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που έχουν την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία της Αγοράς Πετρελαιοειδών στα πλαίσια των αρχών του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, να εξηγήσουν και να απαντήσουν  στα παρακάτω ερωτήματα:

1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%,  αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;
2.Ποιός είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;
3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται
-αν χορηγούνται – σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;
4.Σε ποιό στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;
5.Πως ασκείται η εποπτεία της Αγοράς Πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από  επιχειρήσεις  εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close