ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών | Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

Την ερχόμενη εβδομάδα τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία - Αναλυτικά οι τέσσερις άξονες για αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αυτονομία σχολείων, δομές εκπαίδευσης, εκκλησιαστική εκπαίδευση - Σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών.



Σε διαβούλευση αναμένεται να τεθεί την ερχόμενη εβδομάδα το νέο πολυνομοσχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας. Το πολυνομοσχέδιο παρουσιάστηκε το πρωί της Τετάρτης στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτονομία των σχολικών μονάδων, το οποίο έρχεται μετά από μια δύσκολη σχολική χρονιά με κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας αλλά και με φόντο την σχεδόν καθολική αποχή των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Επιπλέον περιλαμβάνονται τομές, όπως το πολλαπλό βιβλίο, η αποκέντρωση και ευελιξία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, η αξιολόγηση μαθητών με μεθόδους, όπως η «ανεστραμμένη τάξη».

Οι 4 άξονες του νομοσχεδίου

swell adv 2021

– Αυτονομία σχολείων – Ενίσχυση εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Θα δοθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, στους εκπαιδευτικούς, ενώ θα υπάρξει ενίσχυση στον ρόλο του διευθυντή.

– Αξιολόγηση εκπαιδευτικών 

Η διαδικασία αξιολόγησης θα έχει στόχο την βελτίωση των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενδυνάμωση και την διαρκή βελτίωση και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα. Επιπροσθέτως, η διαδικασία αναφέρεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την «αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος».

-Δομές εκπαίδευσης

Ως κρίσιμος πυλώνας χαρακτηρίζεται η ίδρυση θέσεων που θα έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Επί της ουσίας, θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς και θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης και υποστήριξης για το αυτόνομο σχολείο.

-Εκκλησιαστική εκπαίδευση

Ως στόχος του ορίζεται να τεθεί μια νέα βάση με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την οργάνωση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Εν συντομία, η ενίσχυση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε υποψήφιους κληρικούς.

Πρόσκληση Ν. Κεραμέως στα κόμματα
Παράλληλα με τις εξελίξεις που τρέχουν, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απεύθυνε πρόσκληση σε διάλογο στους τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών ομάδων, προκειμένου να συζητηθούν οι θέσεις και οι απόψεις τους γύρω από το επερχόμενο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Πρόσκληση Ν. Κεραμέως στα κόμματα

Παράλληλα με τις εξελίξεις που τρέχουν, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απεύθυνε πρόσκληση σε διάλογο στους τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών ομάδων, προκειμένου να συζητηθούν οι θέσεις και οι απόψεις τους γύρω από το επερχόμενο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Συνάντηση Κεραμέως με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ – Εκτός η ΟΙΛΕ

Η συνάντηση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, με τα ΔΣ της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, με πρωτοβουλία του υπουργείου, όπου παρουσιάστηκε το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου.

Η ηγεσία του Υπουργείου απάντησε σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, κατέγραψε σκέψεις τους και δεσμεύθηκε για τη συνέχιση του διαλόγου.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως από τον διάλογο αποκλείστηκε η ΟΙΕΛΕ, παρά το γεγονός ότι το νέο νομοσχέδιο αφορά και την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σχολείων.

ΟΛΜΕ: «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα είναι σκληρή»

Η ΟΛΜΕ αναφέρει σε ανακοίνωση της, μετά τη συνάντηση με την υπουργό, πως το μοντέλο αξιολόγησης θα είναι «σκληρό με τιμωρίες, ακόμα και με απολύσεις».

Υπενθυμίζεται πως η αξιολόγηση τους θα γίνεται με την εξής 4βαθμη περιγραφική κλίμακα Μη ικανοποιητικός, Ικανοποιητικός, Πολύ Καλός, Εξαιρετικός.

Επιπλέον, προωθείται η ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, μέσα από την πρόβλεψη για εμπορική αξιοποίηση των σχολικών αιθουσών, προκειμένου το «αυτόνομο σχολείο» να έχει επιπλέον έσοδα.

Ν. Φίλης: «Επανέρχονται παλαιοκομματικά πρότυπα»

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης αντιθέτως, δήλωσε ότι επανέρχονται, επίσης, παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής  μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης «επιθεωρητισμός» με πρόσχημα την αξιολόγηση. Στην ουσία,  εξαφανίζεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και το σχολείο ολοένα και περισσότερο προσομοιάζει με «υποκατάστημα» εμπορικής αλυσίδας.










Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button