ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών | Στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο

Στο επίκεντρο του υπουργικού συμβουλίου το νέο νομοσχέδιου του υπουργείου Παιδείας - Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με «σκληρό» μοντέλο και εποπτεία.



Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσιάζει σήμερα, στις 11:00, στο υπουργικό συμβούλιο, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το επικείμενο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, τους βασικούς άξονες του οποίου παρουσίασε χθες και στις δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

Πρόθεση του υπουργείου αλλά και της κυβέρνησης είναι το νομοσχέδιο να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Ιουλίου, ένα νομοσχέδιο που αποδυναμώνει τον ρόλο των συλλογικών οργάνων, όπως είναι ο σύλλογος διδασκόντων και δίνει υπερεξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα, όπως οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και τα στελέχη εκπαίδευσης.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών καταγγέλλει τον αποκλεισμό της από το διάλογο, παρά το γεγονός ότι το νέο νομοσχέδιο αφορά και την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σχολείων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του alfavita.gr το νομοσχέδιο θα κινηθεί στους εξής άξονες:

swell adv 2021

Αυτονομία σχολικών μονάδων

– Εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

– Οι εγκρίσεις των προγραμμάτων θα γίνονται από τα σχολεία και όχι από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης στο πλαίσιο ενίσχυσης του ρόλου του διευθυντή

Στελέχη εκπαίδευσης

– Η θητεία των διευθυντών σχολικών μονάδων αυξάνεται από 3 σε 4 χρόνια, ενώ καταργείται και το όριο των δύο συνεχόμενων θητειών στο ίδιο σχολείο.

– Δημιουργείται ο θεσμός το Μέντορα εκπαιδευτικού και του Ενδοσχολικού Συντονιστή

– Δημιουργούνται 800 θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης (έτσι μετονομάζονται οι Σχολικοί σύμβουλοι) και 116 θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Εκπαίδευσης.

– Σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης θα υπάρχει και Επόπτης Εκπαίδευσης

Η αξιολόγηση

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλέπει ότι θα γίνεται σε τρία στάδια εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά 4ετία και το τρίτο ανά διετία. Συγκεκριμένα:

1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη

2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.

3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 4βαθμη περιγραφική κλίμακα:

1) Μη ικανοποιητικός, 2) Ικανοποιητικός 3) Πολύ καλός 4) Εξαιρετικός.

Οι εκπαιδευτικοί των στοιχείων 1 και 2 θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση, αλλά δεν ειπώθηκε τίποτα για επιπλέον μοριοδότηση όσων αξιολογηθούν με 3 και 4. Η μοριοδότηση πιθανότατα θα προβλέπεται μόνο για τα στελέχη της εκπαίδευσης.

Αντίθετοι με την αξιολόγηση

Οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ήδη καταγραφεί, από εκπαιδευτικούς που αντίκεινται στην αξιολόγηση. Άλλωστε η πάγια θέση και των δύο μεγαλύτερων ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ είναι γνωστή.

Όπως σημειώνει στο alfavita.gr ο Χρήστος Σόφης, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας των καθηγητών, οι νέες αλλαγές που βρίσκονται στα «σκαριά» σηματοδοτούν την απαρχή μιας πολύ πιο δύσκολης και αυταρχικής πραγματικότητας για τους εκπαιδευτικούς που πατάει στον πυλώνα της αξιολόγησης, τόσο των ίδιων όσο και της σχολικής μονάδας, καθώς και του αυταρχισμού, την ώρα που ενισχύεται η εποπτεία των σχολείων, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας και της Νίκης Κεραμέως που κάνουν λόγο για περισσότερη «ελευθερία» της σχολικής μονάδας.

Ουσιαστικά, με το πολυνομοσχέδιο, προωθείται η «σκληρή» διπλή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τόσο από τον σύμβουλο όσο και από τον διευθυντή του σχολείου, μέσα από μια κλίμακα τεσσάρων βαθμίδων. Ακόμα, η παράλληλη δομή των συμβούλων εκπαίδευσης που αναμένεται να δημιουργηθεί αναμένεται με τη σειρά της να έχει εποπτικό χαρακτήρα.

Όπως υπογραμμίζει ο Χ. Σόφης, η «σκληρή» αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και το όλο πλαίσιο που προωθείται με το νέο πολυνομοσχέδιο προμηνύουν τιμωρίες κατά των εκπαιδευτικών, ακόμα και απολύσεις. «Δεν έχουμε κανένα λόγο να αποκλείσουμε κάτι τέτοιο», παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, επεσήμανε στο alfavita.gr το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Επιπλέον, προωθείται η ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, μέσα από την πρόβλεψη για εμπορική αξιοποίηση των σχολικών αιθουσών, προκειμένου το «αυτόνομο σχολείο» να έχει επιπλέον έσοδα.

Παράλληλα, με το πολλαπλό βιβλίο, το υπουργείο ουσιαστικά «κόβει» το ενιαίο βιβλίο διδασκαλίας σε όλη την Ελλάδα και μεταθέτει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, αναφορικά με το περιεχόμενο των διδακτικών προγραμμάτων.

Επιπλέον, κομβικό ρόλο στη νέα εποχή αναμένεται να διαδραματίζει ο «μέντορας εκπαιδευτικός» και ο ενδοσχολικός συντονιστής.

«Αναγκαία η αγωνιστική συσπείρωση των εκπαιδευτικών, όπως το Νοέμβριο»

Η χρονική συγκυρία κατά την οποία κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας φέρνουν το πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση δεν είναι τυχαία, σημειώνει στο alfavita.gr ο Χρήστος Σόφης, καθώς γίνεται σε «νεκρό» χρόνο μέσα στο καλοκαίρι. «Το υπουργείο Παιδείας έχει την εμπειρία από τα υπηρεσιακά συμβούλια, τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ο κλάδος των εκπαιδευτικών συσπειρώθηκε αγωνιστικά, με την απεργία-αποχή, ενάντια στην ηλεκτρονική ψηφοφορία. Για αυτό προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα μέσα στο καλοκαίρι», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Σόφης.

«Καθίσταται αναγκαία η αγωνιστική συσπείρωση των εκπαιδευτικών και η αντιπαράθεση στις αλλαγές που φέρνει το υπουργείο Παιδείας με το νέο πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση», τονίζει ο Χρήστος Σόφης και καταλήγει: «Καθίσταται επίσης αναγκαία η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, τα οποία πλήττονται από την προωθούμενη πολιτική στην Παιδείας που υπαγορεύουν ΟΟΣΑ και ΕΕ».










Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button