ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζουν οι προδιαγραφές των ασφαλιστικών προγραμμάτων

Αλλάζει το προφίλ και οι προδιαγραφές των προγραμμάτων που πωλούν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας του νέου εποπτικού περιβάλλοντος που διαμορφώνεται με το την εφαρμογή του Solvency II, όπως εκτιμά ο σύνδεσμος των Ελλήνων διαμεσολαβούντων στην ιδιωτική ασφάλιση.

Έμμεσες όμως και όχι άμεσες αλλαγές στον τρόπο δράσης των ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων, καθώς και στις σχέσεις τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες, επιφέρει η εφαρμογή του Solvency II, όπως τόνισε η γενική γραμματέας του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων, Ευγενία Καφφετζή, στο πλαίσιο της 12ης Ημερίδας του Insurance Forum και του Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η κυρία Καφφετζή, όπως αναφέρει ανακοίνωση του συνδέσμου, επεσήμανε ότι το νέο εποπτικό περιβάλλον αλλάζει ριζικά την οργάνωση και λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών, με αποτέλεσμα να καθίσταται αναπόφευκτη και η προσαρμογή του συνόλου της αγοράς στα νέα δεδομένα και, άρα, και των διαμεσολαβούντων που συμπαρασύρονται στις αλλαγές αυτές, λόγω της στενής σχέσης συνεργασίας που διατηρούν με τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Η ίδια εξήγησε στην ομιλία της ότι, με το νέο πλαίσιο οι ασφαλιστικές εταιρίες πρέπει να πληρούν μια σειρά υψηλών προϋποθέσεων ποιότητας κατά την εκτέλεση των εργασιών τους. Εξίσου υψηλές πρέπει να είναι και οι προδιαγραφές σε ότι αφορά:

  • Τη σχέση των διαμεσολαβούντων με τις ασφαλιστικές εταιρείες, αφού επηρεάζεται ο κίνδυνος του αντισυμβαλλομένου – άρα και οι κεφαλαιακές απαιτήσεις φερεγγυότητας της εταιρίας.
  • Τα δεδομένα τα οποία παρέχει στην εταιρία, τα οποία συνδέονται με τις αναφορές προς την εποπτεία και τον καταναλωτή, αλλά και με το λειτουργικό κίνδυνο.

«Η προώθηση των προϊόντων αποτελεί το κομβικό σημείο της σχέσης μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και διαμεσολαβούντων. Λόγω, ακριβώς, της εφαρμογής της νέας νομοθεσίας και των υψηλών κεφαλαιακών απαιτήσεων που αυτή επιβάλει σε συγκεκριμένες γραμμές προϊόντων, παρατηρούμε ότι τα τελευταία χρόνια αυτό που άλλαξε είναι το προϊοντικό μείγμα των εταιριών», αναφέρει η κ. Καφφετζή.

Πρόσθεσε, δε, σχολιάζοντας τις αλλαγές που επέρχονται στο προφίλ και τις προδιαγραφές των ασφαλιστικών προγραμμάτων, ότι σταδιακά καταργούνται οι εγγυήσεις και η ισοβιότητα, ενώ παρατηρούνται προσαρμογές στο ύψος και την ποικιλία των καλύψεων, στον αριθμό και τα είδη των εξαιρέσεων, καθώς και στο ύψος των ασφαλίστρων. Οι αλλαγές αυτές αφενός επιδρούν στον επαγγελματία διαμεσολαβητή, ο οποίος πλέον προωθεί άλλου τύπου προϊόντα, υπό άλλες προϋποθέσεις και, αφετέρου, στη σχέση του με τον πελάτη, αφού ο ασφαλιστικός σύμβουλος θα πρέπει ο ίδιος να κατανοήσει, να εξηγήσει και να αιτιολογήσει στον υποψήφιο ασφαλισμένο τους λόγους για τους οποίους αλλάζουν τα ασφαλιστικά προϊόντα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close