Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΕΚΛΟΓΕΣ 2019

Τουρισμός και Ανάπτυξη (της Ιωάννας Σαραντοπούλου)

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
Europlan

Είναι γεγονός ότι ένας τουριστικός προορισμός δε μπορεί να λειτουργήσει ολοκληρωμένα χωρίς την απαραίτητη νοοτροπία και στρατηγική εξωστρέφειας. Μια λέξη που ακούγεται όλο και πιο συχνά στις μέρες μας. Αλήθεια τι μπορεί να σημαίνει η λέξη εξωστρέφεια ειδικά όταν αναφέρεται σε έναν τουριστικό προορισμό; Είναι η προς τα έξω έκφραση και αλληλεπίδραση, ώστε να γίνουν γνωστές δράσεις, προορισμοί, κουλτούρες και τα λοιπά. Είναι ένα είδος επικοινωνίας.

Τα τελευταία 5 χρόνια έχει παρατηρηθεί στον Δήμο μας, μια δυναμική επικοινωνιακή τακτική προς τα έξω, δημιουργώντας ουσιαστικά τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη. Όσοι ασχολούμαστε με το Μαρκετινγκ Υπηρεσιών γνωρίζουμε ότι μια ιδέα και στη συνέχεια δράση για να ευδοκιμήσει και να δώσει καρπούς χρειάζεται χρόνο. Υπάρχουν σχεδιασμοί βραχυπρόθεσμοι, μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι .

NOVA

Έχουν γίνει αξιοσημείωτες δράσεις τόσο σε επίπεδο Πολιτιστικό, όσο και σε Αθλητικό, κι έχουν μπει οι βάσεις για βελτιώσεις σε υποδομές. Κορυφή των ενεργειών αποτελεί η ένταξη της Σπιναλόγκα στην UNESCO, τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό. Ο Οργανισμός αυτός διαδραματίζει ρυθμιστικό ρόλο στην προώθηση της διεθνούς συνεργασίας, και αποτέλεσε προσωπικό στοίχημα του Δημάρχου κυρίου Αντώνη Ζερβού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής είναι το μοναδικό μνημείο της Κρήτης που κατάφερε να ενταχθεί, μιας και εκκρεμούν φάκελοι άλλων σημαντικών μνημείων όπως αυτός της Κνωσού. Με δεδομένο ότι μετά το μοντέλο ήλιος-θάλασσα, ο Πολιτισμός αποτελεί το επόμενο σημαντικό κίνητρο για έναν τουρίστα ώστε να επισκεφθεί έναν προορισμό, γίνεται αντιληπτή η σημαντική επιτυχία ένταξης !!

Mechanical Solutions

Σαφέστατα ως δράση δεν δείχνει άμεσα την απόδοση της μιας και ανήκει στις ενέργειες που αποδίδουν στο σύνολο, μεσομακροπροθεσμα και με σαφή διαχρονικότητα. Μια πρωτοβουλία σταθμός για την περιοχή.

Η ζήτηση του τουριστικού προϊόντος έχει αλλάξει πλέον προτεραιότητες και το σκεπτικό μιας δυναμικής προβολής προορισμού φαντάζει πλέον ως μονόδρομος μιας και η εποχή των σταθερών αγορών έχει παρέλθει ανεπιστρεπτή. Οι αγορές παρουσιάζουν αστάθεια και αυτό συμπαρασύρει τη δημιουργία και κατ΄ επέκταση την κατανάλωση των τουριστικών προϊόντων. Έτσι λοιπόν ένας τουριστικός προορισμός χρειάζεται να αναπτύξει νέους τρόπους προσέγγισης ομάδων τουριστών.

Ο Τουρισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο μεταλλάσσεται ανάλογα με τις τάσεις τις εποχής. Στα χρόνια που διανύουμε, αλλά και σε αυτά που έρχονται είναι γεγονός ότι οι τάσεις διαμορφώνονται μέσα από τις πληροφορίες που οι ίδιοι δίνουμε μέσα από τα social media .

Έτσι λοιπόν για να δημιουργηθεί ένα τουριστικό προϊόν ή προορισμός χρειάζεται σοβαρή προσέγγιση, με σχεδιασμό και μελέτη.

Η τουριστική δραστηριότητα στην Κρήτη διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο, μιας και οι έρευνες δείχνουν ότι συμβάλει κατά 50% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ και του κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Ως προορισμός επεξεργάζεται στο σύνολό του, με ταυτόχρονες τοπικές αναφορές ανάπτυξης, ανά περιοχή.

Είναι για παράδειγμα ήδη ο νούμερο ένα γαστρονομικός προορισμός για όσους μας επισκέπτονται από το εξωτερικό. Στο σύνολό του όλο το νησί. Κάθε νομός έχει την δυναμική του, και πάντα υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης, με στόχο την αειφορία και το σεβασμό προς το περιβάλλον, τόσο σε ότι αφορά στο φυσικό όσο και στο ανθρώπινο τοπίο.

Ο Πολιτισμός ενός τόπου αποτελεί στοιχείο αυτού που λέμε εναλλακτική μορφή τουρισμού. Στοιχεία πολιτισμού που χρησιμοποιούνται τουριστικά είναι η γαστρονομία, η πολιτιστική κληρονομιά, τα ήθη και τα έθιμα και η αναβίωση αυτών, τα διάφορα μνημεία, και πολλές άλλες δραστηριότητες.

Ο Αθλητισμός επίσης αποτελεί στοιχείο εναλλακτικής μορφής τουρισμού, και είναι γνωστό ότι και σε αυτό το πλαίσιο έγιναν πολλά και καινοτόμα πράγματα για τον τόπο. Ο κατάλογος των δράσεων είναι μεγάλος και πλησιάζει ο καιρός της απόδοσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού λειτουργούν συμπληρωματικά με την έννοια ότι ένας τουρίστας μπορεί να κάνει χρήση διαφορετικών μορφών μεμονωμένα ή σε συνδυασμό, για παράδειγμα επίσκεψη στην Σπιναλόγκα, και δοκιμή τοπικής κουζίνας, παράλληλα με καλοκαιρινά μπάνια και περιήγηση στον ορεινό όγκο της περιοχής μας.

Μαζί λοιπόν συνεχίζουμε, για τον Τουρισμό και την Ανάπτυξη !

Της Ιωάννας Σαραντοπούλου, MSc

Στέλεχος Ανώτερης Τουριστικής Εκπαίδευσης

ΑΣΤΕΚ

Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος

Δικαίωμα στην πόλη


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button