ΕΚΛΟΓΕΣ 2019

Μανώλης Μενεγάκης: Απάντηση στο άρθρο του Μανόλη Αβραμάκη







Ο συντοπίτης – και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Λασιθίου με τον συνδυασμό του Στ. Αρναουτάκη – στο σχόλιό του για το άρθρο μου για τον ΒΟΑΚ αναφέρθηκε σε προηγούμενες κυβερνήσεις ενώ το συγκεκριμένο θέμα, όπως το είχα παρουσιάσει, εστίαζε στα πεπραγμένα και κυρίως την αδράνεια της περιφέρειας Κρήτης.

Η συλλογιστική αυτή είναι άστοχη. Στην περίοδο της μεταπολίτευσης (από το 1974 μέχρι σήμερα)τα 20 χρόνια πριν την κρίση συν 2 χρόνια μέσα στην κρίση κυβέρνησε το ΠΑΣΟΚ, 1 χρόνο συνολικά κύβερνησε υπηρεσιακή ή οικουμενική ή κυβέρνηση ειδικού σκοπού, 7 χρόνια κυβέρνησε η ΝΔ πριν αρχίσουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα (1977 μέχρι 1981) και 5 χρόνια μετά την πρώτη περίοδο του ΠΑΣΟΚ, 3 χρόνια της κρίσης είχαμε συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (στην αρχή και με ΔΗΜΑΡ) και 4 χρόνια της κρίσης έχουμε την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και εσχάτως ΣΥΡΙΖΑ με διαφόρους προθύμους βουλευτές.

Ο πολιτικός χώρος, από τον οποίο προέρχεται ο συνεργαζόμενος με το κυβερνητικό κόμμα περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης, κυβέρνησε τα περισσότερα χρόνια της μεταπολίτευσης με διαφορά. Επομένως, η μομφή για τα αναξιοποίητα ευρωπαϊκά κονδύλια για τον ΒΟΑΚ από το κυβερνητικό παρελθόν πέφτει πρωτίστως εκεί. Ας αναλογιστεί ο συντοπίτης ανθυποψήφιος που υπερασπίζεται την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ας εξηγήσει στους πολίτες γιατί βρίσκεται στο ίδιο ψηφοδέλτιο με αυτούς που εμμέσως μέμφεται για το παρελθόν τους.

Ομολογουμένως υπήρξε μικρή πρόοδος στον ΒΟΑΚ όλα τα προηγούμενα χρόνια, ιδίως τα τελευταία 9 χρόνια του απερχόμενου περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη την στιγμή που κατά το ίδιο διάστημα ολοκληρώνονταν μεγάλες εθνικές οδοί σε όλη την Ελλάδα (Ιονία, Εγνατία κ.α.). Είναι ένας από τους λόγους που πρέπει να αλλάξουμε σελίδα στην περιφέρεια. Η όποια κινητικότητα των τελευταίων μηνών είναι προεκλογική, χωρίς ορατό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Για την περιφερειακή ενότητα Λασιθίου, σχεδόν τα 2/3 (Ιεράπετρα-Σητεία) μένουν έξω κατά τις επίσημες εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών κ.Σπίρτζη με την σιωπηρή συναίνεση του απερχόμενου περιφερειάρχη. Όλα τα υπόλοιπα που λέγονται εκ των υστέρων και τα εγκαίνια που ετοιμάζονται είναι απλώς προεκλογική επικοινωνιακή διαχείριση μιας κατάστασης.

Όσο για τα διόδια που δήθεν δεν θα πληρώνουν οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης έχουμε ήδη πει ότι πρόκειται για προεκλογική λαϊκίστικη πομφόλυγα η οποία λέγεται από τον υπουργό (την οποία επαναλαμβάνουν κατά τόπους στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ) με την σιωπηρή αποδοχή του περιφερειάρχη. Μια τέτοια ρύθμιση θα ήταν αντίθετη στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Σε λίγες περιπτώσεις που έχει εφαρμοστεί σε χώρες της Ευρώπης αφορά σε περιορισμένο αριθμό κατοίκων σε μικρή ακτίνα κοντά στις εισόδους πόλεων και μόνο αν δεν έχουν εναλλακτική οδό για να πάνε σπίτι τους … και λογικό είναι. Επίσης δεν είναι ρεαλιστικά εφικτός ο διαχωρισμός των οχημάτων σε αυτά των ντόπιων και εκείνα των επισκεπτών, αλλά και να ήταν, θα δημιουργούσε προηγούμενο για όλες τις οδούς με διόδια της Ελλάδας με κίνδυνο κατάρρευσης όλων των συμβάσεων παραχώρησης και ενεργοποίηση υπέρογκων ρητρών. Το σημαντικότερο ίσως, θα ήταν η μεγάλη δυσφήμιση για τον τουρισμό, αφού η διάκριση μεταξύ των χρηστών του δρόμου σε ντόπιους και επισκέπτες θα ταξίδευε ως δυσφήμιση σε όλο τον κόσμο είτε από τους ίδιους τους επισκέπτες, είτε από τους ανταγωνιστές μας στον τομέα του τουρισμού.

Εμείς ως συνδυασμός κοιτάμε μπροστά. Διεκδικούμε ολοκληρωμένο νέο ΒΟΑΚ από Κίσαμο ως Σητεία, σε μία ή δύο φάσεις αλλά με ενιαία μελέτη διαχείρισης, ώστε οι πιθανοί επενδυτές/παραχωρησιούχοι να έχουν αληθινό κίνητρο να αναπτύξουν το νέο εθνικό δίκτυο σε όφελος ολόκληρης της Κρήτης, των ανθρώπων και των επισκεπτών της.

Εύχομαι Καλό Πάσχα, καλή Ανάσταση.

Μανώλης Γ. Μενεγάκης,

υπ. σύμβουλος π.ε. Λασιθίου με τον συνδυασμό του υπ.Περιφερειάρχη Κρήτης Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη «Η Κρήτη Μπροστά»

#Kriti_Mprosta

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close