Europlan
KarnagiansToyland - JumboCosmos Fashion

BOX Cafe
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Η τιμή είναι το βασικό κριτήριο για τις αγορές

GMG

DROP CafePalermoTECH HUB

Η τιμή, όπως τον καιρό της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, και δευτερευόντως η ποιότητα, αποτελεί ξανά το βασικό κριτήριο επιλογής των προϊόντων από το σούπερ μάρκετ.

Επειτα από ένα διάλειμμα δύο ετών, όπου η έξοδος από το μνημόνιο και στη συνέχεια η έλευση της πανδημίας οδήγησαν την πλειονότητα των καταναλωτών να βάλουν το χρηματικό κριτήριο στην άκρη και να προτάξουν τα ποιοτικά κριτήρια, το κύμα ανατιμήσεων και η ανασφάλεια για την εισοδηματική κατάσταση των νοικοκυριών το επόμενο διάστημα αλλάζουν εκ νέου τα δεδομένα.

Σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2021-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, ενώ το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωνε ότι ψώνιζε με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% που ψώνιζε με βάση τη χρηματική δαπάνη, πλέον το 39% δηλώνει ότι κάνει αγορές με κριτήριο τα χρήματα που θα δαπανήσει και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.

Η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα οδηγεί ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αν και παρατηρούνται ανατιμήσεις και στην κατηγορία αυτή των προϊόντων, παραμένουν φθηνότερη επιλογή σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επώνυμα. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, πλέον το 50% των καταναλωτών θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην προηγούμενη έρευνα (2019/2020) ήταν 38%.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Τα ευρήματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν αύξηση της αξίας πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά 9,7% τις πρώτες εννέα εβδομάδες του 2022, την ώρα που καταγράφεται μείωση στις πωλήσεις συνολικά των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (βασικά είδη που καταναλώνονται συχνά και αγοράζονται συχνά) κατά 0,1% στο ίδιο διάστημα. Η μείωση του όγκου πωλήσεων είναι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς πολύ μεγαλύτερη. Ετσι, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά τις πρώτες εννέα εβδομάδες της τρέχουσας χρονιάς αυξήθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και διαμορφώθηκε σε 15,90% έναντι 14,90% το 2021. Οι κύριες κατηγορίες με αύξηση των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας είναι τα ζυμαρικά, τα απορρυπαντικά, ο καφές, τα σοκολατοειδή και κάποια κατεψυγμένα είδη.

Zuper Service


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button