ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πως θα είναι η τράπεζα του 2025; | Ψηφιακές υποδομές 400 εκ. ευρώ



«Ολα τα λεφτά στο digital». Με τη φράση αυτή σχολίασε κορυφαία τραπεζική πηγή τη στρατηγική που θα εφαρμόσουν τα επόμενα 3-4 χρόνια οι συστημικοί όμιλοι για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς τους, σε ένα διεθνές χρηματοπιστωτικό περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο και με δεδομένη τη διατήρηση των επιτοκίων σε αρνητικό έδαφος για αρκετό διάστημα ακόμη στην ευρωζώνη.

Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται επενδύσεις συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ για ψηφιακές υποδομές, με στόχο τη δημιουργία της «Τράπεζας του 2025». Πρόκειται για το ορόσημο που έχει τεθεί από τους μεγάλους του εγχώριου συστήματος, καθώς ο ανταγωνισμός από νέους παίκτες θα συνεχίσει να αυξάνεται και οι FinTechs/BigTechs θα απειλήσουν τα μερίδιά τους.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Νέα έρευνα για τον εγχώριο κλάδο

Το ξέσπασμα της πανδημίας κατέδειξε με πόσο γρήγορους ρυθμούς μπορούν να αλλάξουν καταναλωτικά πρότυπα και συμπεριφορές. Τα στοιχεία έρευνας της Boston Consulting Group για τον εγχώριο κλάδο, που παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα «Το Βήμα της Κυριακής», αποτυπώνουν αυτή τη στροφή στο digital.

swell adv 2021

Πραγματοποιήθηκε μετά τη λήξη του πρώτου lockdown πέρυσι και τα βασικά συμπεράσματα είναι τα εξής:

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Το 29% των πελατών δήλωσε πως από εδώ και στο εξής θα χρησιμοποιεί σε μικρότερο βαθμό τα καταστήματα, ενώ το 66% θα αποκτούσε ένα νέο προϊόν online αν αυτό δεν μπορεί να γίνει με τη φυσική του παρουσία. Το ποσοστό δε των ερωτηθέντων που επισκέφθηκαν καταστήματα για νέα τραπεζικά προγράμματα την περίοδο της έρευνας, μειώθηκε στο 22% από 32% προ πανδημίας.

Το 30% των πελατών αύξησε τη χρήση των εναλλακτικών καναλιών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Ειδικότερα, σχεδόν οι μισοί έκαναν περισσότερες πληρωμές με χρεωστικές κάρτες και μέσω e-banking, ενώ 1 στους 3 χρησιμοποίησε πιο πολύ την πιστωτική του κάρτα.

Το 13% απάντησε ότι έκανε χρήση του online banking για πρώτη φορά μετά την κρίση. Το μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών (28%) και ακολουθούν οι 35-44 με 25%, οι 45-54 με 22%, οι 18-24 με 17% και οι 55-64 με 8%. Οι άνω των 65 δεν άλλαξαν καμία συνήθεια.

Η δημιουργία της «Τράπεζας του 2025»

Εχει καταστεί σαφές τα τελευταία χρόνια στις διοικήσεις των συστημικών ομίλων ότι ο καταναλωτής θα απαιτεί ολοένα και περισσότερο μία τράπεζα «ανοιχτή» όλον τον χρόνο, 24 ώρες την ημέρα από το κινητό, την ταμπλέτα ή τον υπολογιστή του.

Οπως επισημαίνει ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, Senior Partner και Επικεφαλής του Τραπεζικού Κλάδου Ευρώπης και Μέσης Ανατολής της Boston Consulting Group, «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τον απαραίτητο μετασχηματισμό των πιστωτικών ιδρυμάτων». Οπως εξηγεί, «τέτοια έργα δεν μπορούν να γίνουν σε περιόδους κρίσης, όπως τα προηγούμενα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων ο βασικός στόχος του κλάδου ήταν η εξυγίανση από τα κόκκινα δάνεια. Οπως λένε στις ΗΠΑ, τη σκεπή τη φτιάχνεις όταν ο ήλιος λάμπει».

Ως εκ τούτου, υπογραμμίζει ο ίδιος, «με την επερχόμενη ανάκαμψη στην ελληνική οικονομία και δρομολογημένη τη μείωση επισφαλειών πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρουσιάζεται μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αναμόρφωση του τραπεζικού επιχειρησιακού μοντέλου στην Ελλάδα».

Το νέο μοντέλο λειτουργίας

Στο πλαίσιο αυτό, οι δράσεις μετασχηματισμού στοχεύουν στα εξής:

– Μεταφορά της πλειονότητας των απλών εργασιών και πωλήσεων, όπως διαχείρισης υφιστάμενων και διάθεσης νέων προϊόντων στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.

– Λειτουργία ενός μικρότερου δικτύου καταστημάτων, με το προσωπικό να απασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την προώθηση πιο σύνθετων προγραμμάτων (π.χ. στεγαστικά, επιχειρηματικά δάνεια) και online γραμμών εξυπηρέτησης, π.χ. video banking, για τον ίδιο λόγο.

Ταυτόχρονα, με τη σύναψη των κατάλληλων συνεργασιών με επιχειρήσεις από άλλους κλάδους θα προσφέρουν στον πελάτη ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών. Για παράδειγμα, μετά την προέγκριση ενός στεγαστικού δανείου σε συνεργασία με μεσιτικά γραφεία ή πλατφόρμες θα προτείνουν στον πελάτη ακίνητα που μπορεί με το budget του να αποκτήσει.










Πηγή
Οικονομικός Ταχυδρόμος

Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button