L Maris

Europlan
KOSA
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Online Σούπερ Μάρκετ | Ποιο είναι το προφίλ του καλύτερου πελάτη

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Με ρυθμούς σπρίντερ «τρέχουν» οι πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ στην χώρα μας, καθώς το πρώτο εξάμηνο άγγιξαν τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.

Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα πρώτο εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα. ατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.

NOVA

Ποιος όμως είναι ο καλύτερος πελάτης των ηλεκτρονικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ;

Από τα ευρήματα της έρευνα της Convert Group και του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι e-ψώνια κάνουν κυρίως γυναίκες σε ποσοστό 60%, οι οποίες είναι παντρεμένες σε ποσοστό 67%, έχουν οικογένεια 3-4 ατόμων και ηλικιακά έχουν περάσει τα πρώτα –άντα. Συγκεκριμένα, η ηλικία τους κυμαίνεται μεταξύ 36 και 55 ετών.

Mechanical Solutions

Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόσταση που χωρίζει τους singles, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία των online καταναλωτών, σε σχέση με τους παντρεμένους, είναι αρκετά μεγάλη. Μόλις 21% είναι οι άγαμοι που κάνουν τα ψώνια τους ηλεκτρονικά.

Όσον αφορά το μορφωτικό και το βιοτικό επίπεδο, σχεδόν οι μισοί που προτιμούν να ψωνίζουν online (ποσοστό 44%) έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Bachelor’s degree), το 27% μεταπτυχιακό (MSc/Phd) ενώ το 26% είναι απόφοιτοι Λυκείου.

Αναφορικά με το εισόδημα, 4 στους 10 πελάτες των online σούπερ μάρκετ έχουν μηνιαίο εισόδημα από 1.501-3.000 ευρώ, ποσοστό 34% εισόδημα 750-1.500 ευρώ, κάτω από 750 ευρώ το 17% και πάνω από 3.000 ευρώ το 10%.

Έκρηξη στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ – Οι ώρες… αιχμής στις παραγγελίες

Ενδιαφέρον έχει και η  επαγγελματική κατάσταση των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 10 εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, το 16% είναι συνταξιούχοι, το 10% Δημόσιοι υπάλληλοι, το 16% ελεύθεροι επαγγελματίες/επιχειρηματίες, 9% άνεργοι και 2% φοιτητές.

Ωστόσο ακόμη και ο καλύτερος πελάτης των e- αλυσίδων δεν είναι τους είναι ιδιαίτερα «πιστός». Ειδικότερα, 6 στους 10 (ποσοστό 57%) συνεχίζουν να ψωνίζουν από 1 έως 4 φορές μέσω του φυσικού δικτύου, 1 στους 5 έως και 8 φορές και ποσοστό 15% περισσότερες από 8 φορές τον μήνα.

Τέλος σε ότι αφορά τη δαπάνη, από τα 416 ευρώ που είναι ο μέσος όρος των χρημάτων που δαπανούν οι καταναλωτές τον μήνα για αγορές τροφίμων τα 146 ευρώ κατευθύνονται στα ηλεκτρονικά δίκτυα των σούπερ μάρκετ.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button