Europlan
KarnagiansToyland - JumboCosmos Fashion

BOX Cafe
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη των σούπερ μάρκετ με τους προμηθευτές – Φεύγουν από τα ράφια δημοφιλή προϊόντα

GMG

DROP CafePalermoTECH HUB

Τα Ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ έχουν μπει σε μαραθώνιες διαπραγματεύσεις με τους παγκόσμιους γίγαντες τροφίμων όπως η Nestlé, για τις αυξήσεις στις τιμές, σε μία προσπάθεια να κρατήσουν τους πελάτες τους και ταυτόχρονα να διατηρήσουν τα κέρδη τους.

Μάλιστα, κάποια από αυτά έχουν ήδη προχωρήσει σε διακοπή της συνεργασίας τους και έχουν αφαιρέσει από τα ράφια, δημοφιλή προϊόντα.

Οι πολυεθνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο έχουν ανακοινώσει σχέδια να αυξήσουν τις τιμές επικαλούμενες διάφορους λόγους όπως προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, πρώτες ύλες, έλλειψη εργατικού δυναμικού και την ενεργειακή κρίση.

Η Albert Heijn η μεγαλύτερη αλυσίδα σουπερμάρκετ στην Ολλανδία και θυγατρική της μέρος της Ahold Delhaize φέτος αφαίρεσε τα προϊόντα Nestlé, συμπεριλαμβανομένων των Maggi, KitKat και Nescafe από τα καταστήματά της, επειδή η Nestlé αύξησε τις τιμές. “Πιστεύω ότι έχουμε καταφέρει πολύ επιτυχημένα, μέχρι στιγμής, στο να διασφαλίσουμε ότι μόνο τα πιο απαραίτητα κόστη μετακυλίονται στους πελάτες”, είπε η επικεφαλής οικονομικών της Ahold, Natalie Knight.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Να σημειωθεί ότι οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών συνήθως καταλήγουν σε ετήσιες συμφωνίες τιμολόγησης με λιανοπωλητές προς το τέλος κάθε έτους σε πολλά μέρη της Ευρώπης.

Εκπρόσωπος της Nestlé είπε ότι οι πιέσεις περιλάμβαναν ακριβότερες πρώτες ύλες, συσκευασίες, ενέργεια, logistics και εργατικό δυναμικό. Ο αντίκτυπος έχει μειώσει τα περιθώρια κέρδους της Nestle η οποία αύξησε τις συνολικές τιμές κατά 3,1% το τέταρτο τρίμηνο και κατά 2,5% στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική ενώ στην Αμερική αύξησε τις τριμηνιαίες τιμές κατά 5,2%.

Zuper Service

Η βελγική αλυσίδα σούπερ μάρκετ χαμηλού κόστους Colruyt είπε στο Reuters ότι ήταν μεταξύ εκείνων που εξακολουθούν να βρίσκονται σε συζητήσεις με ορισμένους κατασκευαστές τροφίμων.

“Η πίεση στον κλάδο είναι υψηλή, αλλά δεν εγκαταλείπουμε την εγγύηση της χαμηλότερης τιμής μας. Εάν αυτό σημαίνει ότι τα περιθώρια κέρδους μας ενδέχεται να υποστούν πίεση για ένα, δύο ή περισσότερα τρίμηνα, τότε ας είναι”, δήλωσε εκπρόσωπος της Colruyt στο Reuters.

Καθώς οι διαπραγματεύσεις καθυστερούσαν, η αλυσίδα στα τέλη του περασμένου έτους αφαίρεσε βάζα 400 γραμμαρίων με φουντουκιά Nutella της Ιταλικής Ferrero Spa από ορισμένα από τα καταστήματά της, επιλέγοντας να αποθηκεύει μόνο μεγάλα βάζα που είναι σημαντικά για οικογένειες με παιδιά, τους κύριους πελάτες του σουπερμάρκετ.

Ο συνολικός πληθωρισμός της ευρωζώνης έφτασε σε ρεκόρ 5,1% τον Ιανουάριο, πολύ πάνω από τις προβλέψεις της ΕΚΤ. Ο πληθωρισμός τροφίμων, αλκοόλ και καπνού αυξήθηκε στο 3,6% από 3%.

Το φθινόπωρο, αρκετές εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων αύξησαν τις ευρωπαϊκές τιμές για ορισμένα προϊόντα κατά 5%-7%, εκτιμά η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων Rabo bank.

Ο Cyrille Filott, επικεφαλής της ομάδας καταναλωτικών τροφίμων της τράπεζας Rabo , είπε ότι ορισμένοι κατασκευαστές τροφίμων ζήτησαν αργότερα μια περαιτέρω αύξηση 3%-5%, καθώς οι τιμές των εμπορευμάτων συνέχισαν να αυξάνονται.

«Υπάρχει μια μεγάλη μάχη αυτή τη στιγμή στην ηπειρωτική Ευρώπη μεταξύ των λιανοπωλητών και των εταιρειών τροφίμων», είπε ο Filott.

Ο οικονομικός διευθυντής της Unilever, Graeme Pitkethly, δήλωσε ότι η εταιρεία, της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν καρυκεύματα Knorr και παγωτό Magnum, χρειάστηκε να περιορίσει τον αριθμό των προωθήσεων στην Ευρώπη καθώς το “εξαιρετικά δύσκολο” Ευρωπαϊκό περιβάλλον τιμών την εμπόδισε να αυξήσει τις τιμές.

Η γερμανική εταιρεία λιανικής πώλησης μόνο για μέλη METRO, ανέφερε αύξηση περίπου 5% στον πληθωρισμό των τροφίμων, μερικά από τα οποία θα μετακυλίονται.

Η γαλλική εταιρεία σουπερμάρκετ Carrefour SA δήλωσε ότι βλέπει πληθωρισμό τιμών σε χαμηλά έως μεσαία μονοψήφια νούμερα, παρόμοιο με το 3%-5% που έχουν σημειώσει οι ανταγωνιστές της.

“Έχουμε πολλά πλεονεκτήματα στις διαπραγματεύσεις με προμηθευτές λόγω του μεριδίου αγοράς μας και λόγω της δυναμικής των εσόδων μας”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Alexandre Bompard σε πρόσκληση μετά τα κέρδη την Πέμπτη. Ο οικονομικός επικεφαλής της εταιρείας είχε πει τον Οκτώβριο ότι η Carrefour «σχεδίαζε να είναι πολύ επιθετική» καθώς εισήλθε σε διαπραγματεύσεις για τις τιμές και ότι οι απαιτήσεις των προμηθευτών θα απορριφθούν.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button