Europlan
KarnagiansToyland - JumboCosmos Fashion

BOX Cafe
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

IRI: Συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία τα συσκευασμένα φαγητά

GMG

DROP CafePalermoTECH HUB

Αν και το 2021 οι καταναλωτές επανήλθαν σε μεγάλο βαθμό σε ρυθμούς κανονικότητας, τα σούπερ μάρκετ κατάφεραν να διατηρήσουν τους υψηλούς τζίρους που «καρπώθηκαν» το πρώτο έτος της πανδημίας. Αυτό παρατηρήθηκε και σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων, όπως π.χ. τα συσκευασμένα φαγητά και τρόφιμα.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, η οποία εξετάζει την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, ο τζίρος του packaged food αυξήθηκε κατά 2,3% μετά το +12,5% που είχε καταγράψει το 2020, ξεπερνώντας και πάλι το 1 δισ. ευρώ.

Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει, η ανάλυση των επιμέρους κατηγοριών.

Πώς κινήθηκαν οι τρεις κορυφαίες κατηγορίες

Οπως προκύπτει από τα δεδομένα, η κορυφαία, σε αξία, υποκατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων, αυτή των ζυμαρικών, κατάφερε τελικά να κλείσει τη χρονιά με θετικό πρόσημο (1,4%), επίδοση ιδιαίτερα ικανοποιητική μετά το εντυπωσιακό 13,8% που είχε εμφανίσει το 2020 χάρη στις κινήσεις… αποθεματοποίησης από τους καταναλωτές με το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Η δεύτερη σημαντικότερη σε αξία υποκατηγορία, αυτή του προσυσκευασμένου ψωμιού, διατηρήθηκε στα γνώριμα ελαφρώς ανοδικά επίπεδα των τελευταίων ετών, κερδίζοντας ακόμη 1,8% σε αξία.

Οριακά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2020 κινήθηκε η τρίτη σε μέγεθος υποκατηγορία, αυτή των δημητριακών για πρωϊνό, στο -2,5%, στα 95,3 εκατ. ευρώ.

Zuper Service

Οι… πρωταθλήτριες σε ανάπτυξη

Οι top-10 του packaged food το 2021, με διψήφια ανάπτυξη του τζίρου ήταν:

  • Ετοιμες σαλάτες: +20,1% (71,29 εκατ. ευρώ)
  • Προϊόντα διατροφής: +19,3% (50,34 εκατ. ευρώ)
  • Ετοιμα γεύματα: +18% (39,63 εκατ. ευρώ)
  • Αλίπαστα: +15,2% (11,25 εκατ. ευρώ)
  • Ελιές: +14,3% (5,17 εκατ. ευρώ)
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: +12,5% (45,37 εκατ. ευρώ)
  • Αποξηραμένα φρούτα: +11,9% (16,55 εκατ. ευρώ)
  • Ψωμί: 11,1% (29,4 εκατ. ευρώ)
  • Χαλβάς: +10,1% (9,62 εκατ. ευρώ)
  • Πατέ ελιάς: +10% (858 χιλ. ευρώ)

Συνεχίζουν να «τρέχουν» με διψήφια ποσοστά οι έτοιμες σαλάτες

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις έτοιμες σαλάτες, συνεχίζεται -και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερη ένταση- η διψήφια ανάπτυξη στην κατηγορία. Δεν είναι τυχαίο ότι πέρυσι κατάφεραν να ξεπεράσουν ακόμη και το 20%, όταν το 2020 έκλεισε με +13,1% και το 2019 με +13,2%.

Με υψηλούς διψήφιους ρυθμούς αναπτυξης συνεχίζει να «τρέχει» η κατηγορία των προϊόντων διατροφής, η οποία έκλεισε στο +19,3% μετά το +31,8% του 2020 και το +36% του 2019.

Οι κατηγορίες που υποχώρησαν περισσότερο

Συνολικά 14 υποκατηγορίες, επί συνόλου 32, κατέγραψαν μειωμένους τζίρους πέρυσι, με τη μεγαλύτερη κάμψη σε σχέση με το 2020, να εμφανίζουν:

  • Φρουτοζελέ: -18,2
  • Σοκολάτες και άλλα spreads: -11,4
  • Μέλι: -9,9
  • Πουρές πατάτας: -7,8%

Τα TOP-5 συσκευασμένα τρόφιμα ανά γεωγραφική περιοχή

Ας δούμε όμως ποιες είναι οι top-5 υποκατηγορίες συσκευασμένου φαγητού με τη μεγαλύτερη άνοδο το 2021 ανά γεωγραφική περιοχή:

Αττική:

  • Ετοιμα γεύματα: 17,4%
  • Προϊόντα διατροφής: 16,2%
  • Έτοιμες σαλάτες: 15,9%
  • Αλίπαστα: 13,5%
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 13,2% Θεσσαλονίκη Έτοιμες σαλάτες: 23,1%
  • Προϊόντα διατροφής: 22%
  • Ψωμί: 20%
  • Έτοιμα γεύματα: 16,4%
  • Αλίπαστα: 14,2%

Β. Ελλάδα

  • Έτοιμες σαλάτες: 29,2%
  • Προϊόντα διατροφής: 26,4%
  • Ελιές: 23,8%
  • Πατέ ελιάς: 22,8%
  • Χαλβάς: 19,4%

Κεντρική Ελλάδα

  • Έτοιμες σαλάτες: 33,2%
  • Προϊόντα διατροφής: 23,3%
  • Αλίπαστα: 21,7%
  • Έτοιμα γεύματα: 18,6%
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 17,3%

Πελοπόννησος

  • Έτοιμες σαλάτες: 27,7%
  • Αλίπαστα: 23,2%
  • Ελιές: 22,7%
  • Προϊόντα διατροφής: 21,8%
  • Έτοιμα γεύματα: 17,9%

Κρήτη

  • Ελιές: 49,5%
  • Πατέ ελιάς: 36,3%
  • Παιδικές τροφές: 34,5%
  • Έτοιμα γεύματα: 34,1%
  • Έτοιμες σαλάτες: 33,9%

Οι κατηγορίες των συσκευασμένων τροφίμων

 Πωλήσεις σε αξία (ευρώ)Μεταβολή
Κατηγορίες20202021%
Ζυμαρικά108,446,150109,939,0591.4
Προσυσκευασμένο ψωμί94,825,78796,544,6841.8
Δημητριακά για πρωινό97,728,73195,305,818-2.5
Deli meat79,761,83185,102,4566.7
Έτοιμες σαλάτες59,366,94171,291,81320.1
Ψαροκονσέρβες65,632,46263,812,291-2.8
Προϊόντα διατροφής42,199,41950,339,11519.3
Κατεψυγμένα κοτόπουλα40,315,41445,368,94012.5
Ρύζια46,763,53144,906,527-4.0
Έτοιμα γεύματα33,590,18039,633,28918.0
Όσπρια37,276,05635,405,360-5.0
Φρυγανιές36,471,65635,239,877-3.4
Παξιμάδια35,309,53034,381,378-2.6
Ζελές φρούτων & σιρόπια36,895,50230,182,807-18.2
Ψωμί26,463,42729,405,22511.1
Κονσέρβες29,601,18929,212,966-1.3
Μέλι32,258,05829,068,632-9.9
Λουκάνικα26,031,06025,675,302-1.4
Σοκολάτες & spreads26,539,69423,507,236-11.4
Ταχίνι19,077,01919,848,7654.0
Αποξηραμένα φρούτα14,793,43816,555,33511.9
Μαρμελάδες15,759,06215,333,139-2.7
Μπριός13,533,15814,307,7095.7
Αλίπαστα9,758,68911,246,57515.2
Χαλβάς8,731,1809,617,14510.1
Γλυκά9,359,5369,453,5831.0
Κρέμες μωρών6,457,9476,128,700-5.1
Ελιές4,522,6945,170,02714.3
Πουρές πατάτας3,200,4712,950,506-7.8
Τροφές για μωρά2,481,0042,706,0559.1
Σούπες2,362,0502,443,3813.4
Πατέ ελιάς780,143858,14410.0
ΣΥΝΟΛΟ1,066,293,0101,090,941,8392.3


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button