ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις δωρεές στο Δημόσιο

Τη σύσταση ηλεκτρονικής πλατφόρμας δωρεών (e-δωρεές) στην οποία θα καταχωρείται το σύνολο των δωρεών υπέρ του Δημοσίου και των εποπτευόμενων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, προβλέπει τροπολογία η οποία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για την περιστολή του λαθρεμπορίου.

Για τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας είχε δεσμευτεί ο πρωθυπουργός τον περασμένο Ιούλιο, μιλώντας σε εκδήλωση για τη δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» για την προσθήκη 174 νέων κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ σε 15 νοσοκομεία.

caffeine adv 2021

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τονίσει ότι η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενισχύσει τη διαφάνεια των διαδικασιών που διέπουν τις ιδιωτικές δωρεές υπέρ του Δημοσίου, προκειμένου να σταματήσουν τα φαινόμενα καθυστερήσεων λόγω γραφειοκρατίας.

Είχε προηγηθεί τον περασμένο Απρίλιο πρόταση της Φώφης Γεννήματα για τη σύσταση μητρώου δωρεών και επιτροπής η οποία θα καθορίζει τις ανάγκες των νοσοκομείων στο πλαίσιο της μάχης κατά του Covid – 19, προκειμένου να αξιοποιούνται ταχύτερα οι προσφορές ιδιωτών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

neratzoulis neo

Πως θα λειτουργεί η πλατφόρμα e – δωρεές

Την τεχνολογική ανάπτυξη, λειτουργία και υποστήριξη της πλατφόρμας θα αναλάβουν η Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Για τη λειτουργία και τις εγγραφές του e – δωρεές, η Γενική Γραμματεία Συντονισμού αναλαμβάνει την υποχρέωση να συντάσσει και να υποβάλλει κάθε χρόνο έκθεση απολογισμού πεπραγμένων στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Η έκθεση απολογισμού θα υποβάλλεται στις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους, αρχής γενομένης από το 2021.

Στην πλατφόρμα, η οποία αναμένεται να απλουστεύσει τη διαδικασία υποβολής δωρεών στο Δημόσιο, θα καταχωρούνται και θα δημοσιοποιούνται οι δράσεις και οι λειτουργικές ανάγκες του Δημοσίου και των εποπτευόμενων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.

Μέσω του νέου ηλεκτρονικού συστήματος οι ιδιώτες δωρητές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την υλοποίηση της προσφοράς τους, ενώ οι κρατικές υπηρεσίες θα ελέγχουν εάν καλύπτονται με ορθολογικό τρόπο οι ανάγκες της δημόσιας διοίκησης.

Το πληροφοριακό σύστημα του e – δωρεές θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία ένα μήνα μετά από την ψήφιση της τροπολογίας για χρονικό διάστημα τριών μηνών. Μέχρι την έναρξη της κανονικής λειτουργίας της πλατφόρμας, θα καταχωρηθούν σε αυτή όλες οι δωρεές που έχουν γίνει από τον Ιούλιο του 2019 και μέχρι την έναρξη λειτουργίας του νέου συστήματος, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid – 19.

Ο υπηρεσιακός γραμματέας σε κάθε υπουργείο θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του e – δωρεές και θα μπορεί να αναθέτει την καθημερινή της ενημέρωση σε δύο υπαλλήλους.

Στην πλατφόρμα θα καταχωρούνται ανά υπουργείο τα εξής:

  • Οι ανάγκες του κάθε υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων, ιδίως αυτές που αφορούν σε προμήθειες αγαθών, παροχή υπηρεσιών και εκτέλεση έργων καθώς και οι δράσεις για την κάλυψη των αναγκών αυτών.
  • Οι δωρεές για την κάλυψη των αναγκών, το στάδιο το οποίο βρίσκονται και τα στοιχεία των δωρητών.
  • Ευρετήριο Δωρεών, στο οποίο θα καταχωρούνται λεπτομέρειες για το ύψος των δωρεών, τις ανάγκες που καλύφθηκαν από αυτές, τα στοιχεία των δωρητών και στοιχεία για το εάν έχει γίνει αποδεκτή η δωρεά και για το εάν έχει παραμείνει ανενεργή ή έχει ματαιωθεί, προκειμένου να είναι εφικτή η προσέλκυση άλλων ενδιαφερομένων για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.
  • Ευρετήριο Δωρεών, στο οποίο θα καταχωρούνται με αλφαβητική σειρά όσοι έχουν προβεί σε δωρεές με τα στοιχεία επικοινωνίας τους.
  • Ευρετήριο Δημόσιας Διοίκησης. Σε αυτό θα καταχωρούνται τα στοιχεία των υπαλλήλων στους οποίους έχει ανατεθεί σε κάθε υπουργείο η λειτουργία της πλατφόρμας και τα στοιχεία επικοινωνίας των χρηστών του e – δωρεές με τους υπαλλήλους αυτούς.

Οι χρήστες της πλατφόρμας θα αποκτούν πρόσβαση σε αυτή κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σε πρώτη φάση, στην έννοια των χρηστών περιλαμβάνονται εταιρείες και κοινωφελή ιδρύματα καθώς και οι εκπρόσωποί τους. Δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα αναμένεται να αποκτήσουν και φυσικά πρόσωπα, ενώ η εφαρμογή της μπορεί να επεκτείνεται σε ανεξάρτητες αρχές και τις αποκεντρωμένες διοικήσεις.

Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button