ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερχεται «δεύτερο κύμα» εκπτώσεων;

Εκπτώσεις επί των εκπτώσεων ετοιμάζεται να προσφέρει το λιανεμπόριο προκειμένου να  προσελκύσει καταναλωτές, καθώς παρά το γεγονός του ότι η αγορά διανύει την επίσημη θερινή περίοδο προσφορών, η επισκεψιμότητα και πολύ περισσότερο η κατανάλωση είναι στο ναδίρ.

Αν και οι περισσότερες επιχειρήσεις επαναλειτούργησαν το Μάιο με κάποιες ενθαρρυντικές ενδείξεις ως προς την κατανάλωση, η κίνηση άρχισε να πέφτει βαθμηδόν από τα μέσα Ιουνίου. Κι όλα αυτά την ώρα, που οι προσφορές τιμών «έτρεχαν» ακόμη και μέσα στο lockdown. Οι ελπίδες των εμπόρων στράφηκαν στην έναρξη των θερινών εκπτώσεων, ωστόσο, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι πωλήσεις παρουσιάζουν πτώση από 25% έως 50% σε σχέση με πέρυσι, ποσοστό που γίνεται ακόμη μεγαλύτερο για κατηγορίες όπως η ένδυση και η υπόδηση.

caffeine adv2020b

Στο πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων, δηλαδή τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Ιουλίου, σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις (68%) κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο των θερινών εκπτώσεων του 2019, σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, έξι στις δέκα επιχειρήσεις (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι ανέμειναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Στην ένδυση και υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας, βιβλιοπωλεία κτλ.

neratzoulis neo

Σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το lockdown έως τις θερινές εκπτώσεις. Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση των περιορισμών. Πάντως στην πρώτη φάση των εκπτώσεων, για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21%-40%.

Η αυξημένη αβεβαιότητα, η ανατροπή των οικογενειακών προγραμματισμών, αλλά και η δεδομένη απώλεια εισοδήματος για εργαζόμενους και επαγγελματίες διαφόρων κλάδων της οικονομίας έχει οδηγήσει σε περιορισμό των δαπανών, εκτιμούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς.  Προκειμένου να βάλουν ζεστό χρήμα στα ταμεία τους, έστω και με μειωμένο περιθώριο κέρδους, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις προετοιμάζουν το δεύτερο «κύμα εκπτώσεων», το οποίο παραδοσιακά αναμένονταν στο τέλος της περιόδου (τελευταία εβδομάδα Αυγούστου), πολύ νωρίτερα προσφέροντας υψηλότερα ποσοστά εκπτώσεων που σε κάποιες περιπτώσεις θα αγγίξει το 70%.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button