Macrame-Voulisma
Karnagians ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Ποτηράκι

BOX Cafe

ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μουσεία – Αρχαιολογικοί χώροι: Ολική επαναφορά επισκεπτών και εσόδων

GMG

SKALA

LE DELICE ΣΕΡΓΙΑΝΙ Kosa

Σταδιακή επιστροφή στα νούμερα προ πανδημίας δείχνουν τα πρώτα στοιχεία επισκεψιμότητας του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους μας τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού.

Η ανάκαμψη είναι πιο εμφανής στους τελευταίους σε σχέση με τα μουσεία, καθώς φαίνεται ότι η συλλογική διστακτικότητα για επισκέψεις σε εσωτερικούς χώρους, την οποία μας κληρονόμησε ο κορωνοϊός, συγκρατεί κατά τι την άνοδο.

DROP Cafe Palermo TECH HUB

Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα των δύο πλέον δημοφιλών ελληνικών αρχαιολογικών χώρων, όπως προκύπτουν από τα συγκεντρωτικά στοιχεία του Ιουνίου: η Ακρόπολη έκλεισε τον πρώτο καλοκαιρινό μήνα με την επισκεψιμότητα στο 87% του 2019 (360.272 επισκέπτες έναντι 416.948 – η σύγκριση γίνεται πάντα με τον τελευταίο χρόνο υγειονομικής κανονικότητας) και η Κνωσός στο 88% (108.710 έναντι 123.511). Αντιθέτως, το πρόσφατα ανακαινισμένο Μουσείο Ηρακλείου, και παρότι βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή υψηλής τουριστικής κίνησης, έφθασε το 73% του 2019 (46.288 έναντι 63.334).

Σε μια γενικότερη παρατήρηση, θα λέγαμε ότι η φετινή ολική επαναφορά του τουρισμού αναζωογονεί την επισκεψιμότητα και τα έσοδα μουσείων και αρχαιολογικών χώρων. Οπου ο τουρισμός τα πηγαίνει καλά, παρουσιάζονται επιδόσεις καλύτερες ακόμα και από του 2019. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Δήλος (+5%) και η Σπιναλόγκα (+10%).

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Τα στοιχεία είναι εξίσου ενθαρρυντικά για τον Ιούλιο: το πρώτο εικοσαήμερο του μήνα έκλεισε για την Ακρόπολη με 278.893 επισκέπτες, ενώ ολόκληρος ο Ιούλιος του 2019 είχε καταγράψει 460.807 εισιτήρια. Αδύναμος κρίκος αναδεικνύεται το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Είναι χαρακτηριστικό ότι προχθές, 20 Ιουλίου, έκοψε μόλις 1.711 εισιτήρια, πίσω ακόμα και από τη Βιβλιοθήκη του Αδριανού (1.776) ή την Αρχαία Αγορά (3.925).

Σχόλιο Λίνας Μενδώνη

Σχολιάζοντας, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη υπογραμμίζει στην «Κ» ότι από το 2019, και ειδικά στο διάστημα της πανδημίας, έγινε συστηματική δουλειά από το υπουργείο για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες. «Το πιο προβεβλημένο έργο είναι η καθολική προσβασιμότητα της Ακρόπολης, με την εγκατάσταση του νέου ανελκυστήρα, τη δημιουργία φιλικών διαδρομών, τον νέο φωτισμό. Ομως, το πρόγραμμα προσβασιμότητας, το οποίο αποτελεί προτεραιότητα για το ΥΠΠΟΑ, εκτελείται παράλληλα σε πολλούς χώρους, με νέες δυναμικές παρεμβάσεις».

Zuper Service

Η υπουργός αναφέρεται και στην επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διευκολύνει τον επισκέπτη. «Λειτουργεί, για παράδειγμα, στην Ακρόπολη της Λίνδου, στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο, στο Ασκληπιείο της Κω, στο Ακρωτήρι της Θήρας, στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας. Ετσι, μειώνεται ο χρόνος αναμονής και δεν ταλαιπωρείται ο επισκέπτης, ειδικά τα άτομα 65+. Επίσης, ανασυγκροτήθηκαν τα πωλητήρια με ευπώλητα προϊόντα και αναβαθμίστηκαν αναψυκτήρια. Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που σέβεται τόσο τα μνημεία όσο και τον επισκέπτη είναι βασική προτεραιότητα του υπουργείου Πολιτισμού. Στόχος μας, ο σεβασμός στον επισκέπτη και η προσφορά μοναδικών εμπειριών να πορεύονται παράλληλα με την ενίσχυση της αναπτυξιακής δυναμικής των πολιτιστικών πόρων».


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button