GMG Constructions | adv


Κρήτη

ΒΟΑΚ | Πώς θα είναι το τμήμα Χερσόνησος-Άγιος Νικόλαος


Magali-Elounda

To 2022 θα είναι όπως όλα δείχνουν η χρονιά εκκίνησης του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ τουλάχιστον στην Ανατολική Κρήτη καθώς στην τελική ευθεία περνά ο τριπλός διαγωνισμός.

Όπως δήλωσε ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτη (ΟΑΚ) Γιώργος Αγαπάκης σε συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη, στις 30 Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι πραγματοποιηθεί η κατάθεση προσφορών στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Είναι το πρώτο τμήμα που παίρνει τον δρόμο των προσφορών από τα συνολικά τρία. Στόχος είναι η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου μέχρι το Πάσχα και η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ μέχρι το τέλος του 2022. Για το έργο έχουν περάσει τα εξής σχήματα:

1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,
2.ΤΕΡΝΑ,
3.ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite),
4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Τα έργα που θα γίνουν

Προβλέπεται αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου με άλλες δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε μήκος 14,01 χιλιομέτρων ή ποσοστό 62% και νέα χάραξη 8,43 χιλιομέτρων ή ποσοσστό 38%.

Θα διατηρηθεί ο υφιστάμενος δρόμος και θα κατασκευαστεί παράλληλος από την βόρεια πλευρά με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να έχει 4 ο νέος ΒΟΑΚ μέχρι τη διασταύρωση των Μαλλίων ενώ προβλέπεται και η κατασκευή δεύτερης σήραγγας δίπλα στην σήραγγα της Χερσονήσου καθώς και γέφυρα ίδιου μεγέθους.

Επίσης προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στην διακλάδωση του Μοχού.

Σε αυτό το τμήμα προβλέπονται 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χιλομέτρων (2.020 μέτρα (διπλού κλάδου)+1.190m(διπλού κλάδου)+416m(μονού κλάδου), 1 Cut & Cover διπλού κλάδου (215 μέτρα), 12 γέφυρες μονού κλάδους (1,7 μέτρων) και 5 νέους ανισόπεδους κόμβους.

nees siragges selinari 0

Η νέα χάραξη ξεκινά από το ύψος του Προφήτη Ηλία πριν την Τάρμαρο  και με δύο τούνελ πίσω από το Μοναστήρι και ανατολικά αυτού, παρακάμπτει το φαράγγι του Σεληναρίου αλλά και τη σήραγγα Βραχασίου απ΄όπου η νέα χάραξη θα περάσει νοτιανατολικά του υφιστάμενου τούνελ με την κατασκευή νέας σήραγγας.

Δημοπρατείται και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Η αντίστροφη μέτρηση του ΒΟΑΚ για την κατάθεση προσφορών στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη δεν είναι η μόνη. Ταυτόχρονα το υπουργείο Υποδομών έχει σε τελικό στάδιο τα τεύχη δημοπράτησης για το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκος περίπου 15 χιλιομέτρων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τις αρχές του νέου έτος και έχει ύψος 140 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Όπως και με το τμήμα ΣΔΙΤ, έτσι και σε αυτή την περίπτωση στόχος είναι η ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου και να πέσουν οι υπογραφές μέσα στο 2022.

Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη έχουν εγκριθεί όλες οι μελέτες που εκπόνησε ο ΟΑΚ γι αυτό το τμήμα ενώ αναμένεται να απαλλοτριωθούν 630 στρέμματα.

Πολλά τεχνικά έργα στο Λασίθι

Έχει πολλά τεχνικά έργα και σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπονται να κατασκευαστούν 35 έργα που περιλαμβάνουν: 8 κάτω διαβάσεις, 8 μεγάλες γέφυρες, 5 σήραγγες ανοιχτής εκσκαφής(Cut & Cover), σε Βρύσες και Λίμνες και 15 τοιχία αντιστήριξης. Επίσης 3 κόμβους σε Νεάπολη, Λίμνες και Άγιο Νικόλαο.

Σε αυτό το έργο έχουν ήδη εγκριθεί οι προκαταρκτικές μελέτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 145 εκατ ευρώ που έχει προϋπολογιστεί το έργο τα 80-90 εκατ. θα πάνε στα τεχνικά έργα.

Για την κατασκευή των άλλων δύο λωρίδων κυκλοφορίας θα γίνουν έργα στο βουνό αριστερά των Λιμνών προς Ηράκλειο αφού από την άλλη πλευρά είναι ο οικισμός. Το έργο αυτό αναμένεται να ξεκινήσει το 2022.

Παράλληλα σύμφωνα με τον κ.Αγαπάκη είναι ώριμες οι μελέτες και για την κατασκευή του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Καλό Χωριό – Παχειά Άμμος ώστε να κατασκευαστεί ο νέος δρόμος με κόστος 120 εκατ.ευρώ που θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει το ΕΣΠΑ.

Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο, είναι το επόμενο βήμα

Αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση και οι προσφορές εκτιμάται ότι θα μπορούν να δοθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Εδώ έχουμε ένα πολύ μεγαλύτερο αντικείμενο έργου και ως εκ τούτου είναι ένα πιο απαιτητικό έργο.

Η υλοποίηση του θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης και εκτιμάται πως είναι εφικτή η ανακήρυξη του αναδόχου μέσα στο 2022 και οι υπογραφές το 2023. Το λόγο στη συνέχεια θα πάρουν οι μπουλντόζες.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει 46 Ανισόπεδους Κόμβους, 15 Σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 Γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που σε πολλά θα θυμίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού μιας και μεγαλό μέρος των έργων, θα αφορά διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.

Στο σύνολο του ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο εκτιμάται πως θα λειτουργήσει το 2028. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες για τα δύο απώτερα άκρα του άξονα. Το δυτικό από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο και το ανατολικό από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία.










Back to top button