Τετάρτη, 21 Απρ 21
box cafe adv2020
ΑρχικήΚΡΗΤΗΒΟΑΚ: Πώς θα επιστρέψει στο ΑΕΠ 362 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο

ΒΟΑΚ: Πώς θα επιστρέψει στο ΑΕΠ 362 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο

cosmos adv 2021
al dente
drop adv2020
vasilakis
kingeight 2021a
kokolakis adv 2021 3

Στην έκθεση Πισσαρίδη γίνεται ιδιαίτερη μνεία στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να προσδώσουν γενικότερα στην ελληνική οικονομία τα έργα υποδομής και ειδικότερα η κατασκευή νέων οδικών αξόνων.

Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης που αποτελεί την τελευταία, σε επίπεδο μεγέθους έργου, εκκρεμότητα από τον φάκελο των οδικών έργων στη χώρα.

mechanical adv 2021

Εκτιμάται μάλιστα ότι οι νέοι οδικοί άξονες που σχεδιάζονται (ΒΟΑΚ, ολοκλήρωση του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού) θα οδηγήσουν σε αύξηση του ΑΕΠ κατά περίπου 1,17 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο σε ετήσια βάση.

apostolakis adv 2

Για τον ΒΟΑΚ αυτό σημαίνει πως θα προσφέρει δυναμική 362,7 εκατομμυρίων ευρώ καθώς ο Βόρειος Οδικός Άξονας από το Καστέλι Κισάμου, έως και το αεροδρόμιο Σητείας έχει μήκος 310 χιλιομέτρων.

Ακόμη όμως και αν λάβουμε υπόψιν τα τμήματα που υπολείπονται, πρόκειται για συνολικά 184,75 χιλιόμετρα (138,75 χιλιόμετρα στον άξονα Χανιά – ‘Αγιος Νικόλαος και 46 χιλόμετρα  στο τμήμα Καλό Χωριό – Σητεία και Καστέλι Κισάμου) άρα τα οφέλη για το ΑΕΠ προσδιορίζονται στα 216,15 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Σύμφωνα με την έκθεση, «οι αυτοκινητόδρομοι που ολοκληρώθηκαν έως το 2017, με μήκος περίπου 1.600 χιλιομέτρων συμβάλλουν σε αύξηση του ΑΕΠ κατά τέσσερα δισ. ευρώ τον χρόνο», δηλαδή οδηγούν σε ετήσιο όφελος 2,5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Συμβάλλουν επίσης «σε αύξηση της αναλογίας εξαγωγών προς ΑΕΠ κατά περίπου μισή ποσοστιαία μονάδα (με τη διευκόλυνση της μεταφοράς εμπορευμάτων προς τους συνοριακούς σταθμούς και τα εξαγωγικά λιμάνια)».

Οι νέοι οδικοί άξονες μπορεί να μην έχουν τα ίδια οφέλη με το δίκτυο κορμού που έχει ήδη ολοκληρωθεί, αλλά «συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση του ΑΕΠ σε περιφερειακούς δήμους, αμβλύνοντας περιφερειακές ανισότητες». Με τους νέους δρόμους, «θα υπάρξει μεγάλη αύξηση του ΑΕΠ των δήμων της Δυτικής Ελλάδας, της Κρήτης και των βορειότερων δήμων της Μακεδονίας. Σημαντικό δε είναι ότι για αρκετούς δήμους (πάνω από 15% του συνόλου) το πραγματικό ΑΕΠ αυξάνεται πάνω από 1%».

Σωτήρης Μεταξάς

zygos gif 2020b
wind one adv
bbq stories2020
notakis adv
tech store adv 2021
karnagioadv 2021
neratzoulis neo
bakaliko lagos
kera tours2019 adv
adv zuper service 2019
jooble