GMG Constructions | adv


Κρήτη

ΒΟΑΚ | Νέο οδικό έργο στο νομό Λασιθίου


Magali-Elounda

Τη δρομολόγηση νέου οδικού έργου του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου θέλουν να «τρέξουν» τώρα στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ρίχνοντας βάρος στην ωρίμανση των μελετών, με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο σύντομη δημοπράτηση του οδικού τμήματος «Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου».

Στην κατεύθυνση μάλιστα αυτή, ο ΟΑΚ Α.Ε. θέλει να «επιστρατεύσει» ιδιώτη τεχνικό σύμβουλο, τον οποίο και θα επιλέξει για λόγους ταχύτητας όχι μέσω της κλασικής οδού του ανοιχτού διαγωνισμού, αλλά μέσω της ειδικής, γρήγορης διαδικασίας της απευθείας διαπραγμάτευσης με υποψήφιους αναδόχους τεχνικούς συμβούλους.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Ήδη μάλιστα έχουν προγραμματιστεί για τις 2 Νοεμβρίου οι συναντήσεις-συζητήσεις και απευθείας διαπραγματεύσεις με τρία γραφεία συμβούλων, εκ των οποίων και θα επιλεγεί ο ανάδοχος, ο οποίος θα υπογράψει τη σύμβαση και θα αναλάβει να επισπεύσει τις διαδικασίες προετοιμασίας-ωρίμανσης του φακέλου για την ένταξη σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και τη δημοπράτηση του σημαντικού οδικού έργου στην ευρύτερη περιοχή της Παχιάς Άμμου.

Το προωθούμενο προς υλοποίηση έργο αφορά στη βελτίωση των οδικών τμημάτων στην περιοχή της γέφυρας Φρουζή και της παράκαμψης Παχιάς Άμμου, συνολικού μήκους 6.556 μέτρων (στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ένα τμήμα μήκους 980 μέτρων στο αρχικό τμήμα του οδικού έργου «Παχιά Άμμος-Ιεράπετρα».

Η υφιστάμενη σήμερα οδός έχει πλάτος οδοστρώματος 6-7 μ. και δυσμενή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ενώ διέρχεται μέσα από σειρά οικισμών, οπότε αποτελεί άμεση ανάγκη η αναβάθμιση-βελτίωση του ΒΟΑΚ στο τμήμα αυτό. Η χάραξη έχει λάβει υπόψη τα πρόσφατα ανακαθορισμένα όρια τού πολύ σημαντικού κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου Γουρνιών, που βρίσκεται στην περιοχή μελέτης. Τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που περιλαμβάνονται είναι 1 δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους 245 μέτρων ανά κλάδο, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 708 μέτρων, 4 κάτω διαβάσεις και 1 ανισόπεδος κόμβος (κόμβος Ιεράπετρας).

Ο τεχνικός σύμβουλος που θα επιλεγεί από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης μέσα από τη διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης θα κληθεί να συνδράμει, πέραν των άλλων, στην εκπόνηση ενός «πακέτου» μελετών.

Ο λόγος συγκεκριμένα για:

– Τις οριστικές στατικές μελέτες της γέφυρας Γ4 και των υπόλοιπων τεχνικών του έργου.

– Την οριστική στατική μελέτη και μελέτη εφαρμογής του κτηρίου της σήραγγας.

– Την οριστική στατική μελέτη του 2ου σταδίου της μόνιμης επένδυσης της σήραγγας.

– Τη σύνταξη του ΣΑΥ-ΦΑΥ και των τευχών δημοπράτησης του έργου

Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 6 μήνες, ενώ η προεκτιμώμενη αμοιβή του τεχνικού συμβούλου ανέρχεται (μαζί με τον ΦΠΑ) στο ποσό των 172.360 ευρώ.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις

Το οδικό τμήμα «Γέφυρα Φρουζή-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου» ξεκινά από τη γέφυρα Φρουζή και τελειώνει 3,6 χλμ. πριν την είσοδο Καβουσίου, έχει μήκος 5,76 χλμ. περίπου και εκτείνεται στην Π.Ε. Λασιθίου μεταξύ Αγίου Νικολάου και Σητείας. Επίσης, αφορά τμήμα μήκους 980 μέτρων στο αρχικό τμήμα του έργου της οδού «Παχιά Άμμος-Ιεράπετρα».

Η εν λόγω οδός «Παχιά Άμμος-Ιεράπετρα» (πέραν της περιοχής επιρροής του κόμβου) εξελίσσεται σε ένα «κλειστό» (με ανισόπεδους κόμβους) έργο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις σε αυτό το τμήμα του έργου «Παχιά Άμμος-Ιεράπετρα» είναι αναγκαίες προκειμένου τα δύο διαδοχικά τμήματα να συναρμόσουν μηκοτομικά, οριζοντιογραφικά και λειτουργικά. Για την αποκατάσταση του θιγόμενου τοπικού δικτύου έχει μελετηθεί εκτεταμένο κάθετο μήκους 1,307 χλμ. και παράπλευρο δευτερεύον οδικό δίκτυο μήκους 6,381 χλμ. Η χάραξη της αρτηρίας εκκινεί 18 μ. περίπου από την αρχή της γέφυρας Φρουζή και από την αρχή της βρίσκεται σε διαχωρισμένους κλάδους (βόρειος και νότιος κλάδος) μέχρι τη Χ.Θ. 1+405,03, ακολουθώντας την υψομετρία της υφισταμένης οδού με μικρές οριζοντιογραφικές επεμβάσεις.

Από τη Χ.Θ. 1+405,03 έως τη Χ.Θ. 2+382,72 ο δρόμος θα συνεχίζει με ενιαίο οδόστρωμα επί της υφιστάμενης εθνική οδό, διερχόμενη μέσα από τη ζώνη προστασίας Β’ του αρχαιολογικού χώρου Γουρνιών. Στη συνέχεια οι κλάδοι διαχωρίζονται (λόγω της σήραγγας που προβλέπεται στη Χ.Θ. 2+745 και 2+725 για τον δεξιό και αριστερό κλάδο αντίστοιχα), συνεχίζοντας την όδευσή τους εντός της ζώνης προστασίας Β’ του αρχαιολογικού χώρου. Με τη σχεδιαζόμενη σήραγγα και τη γέφυρα που ακολουθεί, η χάραξη, στρεφόμενη δεξιά και στη συνέχεια αριστερά, εγκαταλείπει πλέον την υφιστάμενη οδό, υλοποιώντας την παράκαμψη Παχιάς Άμμου μέχρι και τον προβλεπόμενο ανισόπεδο κόμβο Ιεράπετρας. Το πέρας του εξεταζόμενου τμήματος βρίσκεται στη Χ.Θ. 5+762.

Περί τη Χ.Θ. 5+141,32 ο ΒΟΑΚ διασταυρώνει την οδό προς Ιεράπετρα. Εκεί μελετήθηκε πλήρης ανισόπεδος κόμβος, προκειμένου να εξυπηρετεί όλες τις στρέφουσες κινήσεις. Στην περιοχή του ανισόπεδου κόμβου η χάραξη βρίσκεται σε επίχωμα μέσου ύψους 7,00 μ., ώστε να εξασφαλιστεί το απαιτούμενο ελεύθερο ύψος για τη διέλευση της οδού προς Ιεράπετρα από την προβλεπόμενη νέα κάτω διάβαση.










Σχετικά άρθρα

Back to top button