ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ | Κατατέθηκε η περιβαλλοντική μελέτη για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Ενα βήμα ακόμη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναφορικά με το μεγάλο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ πραγματοποιήθηκε, με την κατάθεση της ΜΠΕ στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αφορά στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, μήκους 157,5 χιλιομέτρων και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χιλιομέτρων, συνολικού προϋπολογισμού ύψους 1,32 δισ. ευρώ.

Το έργο θα υλοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης και περιλαμβάνει:

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

  • 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και
  • αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Όπως αναφέρεται από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

  • Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
  • Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
  • Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
  • Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
  • Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι ανεπτυγμένη τουριστικά.

Στη δεύτερη φάση το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Παράλληλα, στις 24 του μήνα ξεκινά η δεύτερη φάση για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, για το οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 5 σχήματα. Η Περιβαλλοντική Μελέτη κατατέθηκε στις αρχές του έτους και αναμένεται σχετική έγκριση από το ΥΠΕΝ. Επίσης, το δεύτερο τμήμα δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ και το ενδιαφέρον των τεχνικών ομίλων είναι ιδιαίτερα υψηλό.

kingeight 2021a neratzoulis neo bakaliko lagos

Τέλος, έχει δρομολογηθεί η διαδικασία για το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο. Η προκύρηξη αναμένεται να δημοσιευτεί το προσεχές διάστημα.

Καραγιάννης: Θα δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει

«Ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο πρώτης προτεραιότητας, ένας καινούριος δρόμος στην Κρήτη. Ένα έργο απόλυτης προτεραιότητας για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το σχεδιασμό και την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε σταθερά και με συνέπεια τα βήματα για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου», τόνισε ο ΓΓ Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

«Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες, αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου, εντάξαμε και την αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο. Καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και προχωράμε στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού, ενώ οριστικοποιήσαμε τη χάραξη και σήμερα καταθέσαμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Θα δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη», κατέληξε.





Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button