Macrame-Voulisma
Karnagians ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Ποτηράκι

BOX Cafe

ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ | Στα 320 εκ. ευρώ τα τμήματα του Άγιος Νικόλαος – Σητεία

GMG

SKALA

LE DELICE ΣΕΡΓΙΑΝΙ Kosa

Στα 320 εκ. ευρώ είναι το κόστος για την κατασκευή της επέκτασης του ΒΟΑΚ από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία. Mάλιστα τα έργα αυτά προβλέπεται να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα και έχουν περιβαλλοντική έγκριση.

Πρόκειται για ένα επιπρόσθετο τμήμα στον κεντρικό άξονα του BOAK που εκτείνεται από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

GRUPPO ΧΡΥΣΟΣ

IN AND OUT

DROP Cafe Palermo TECH HUB

Το οδικό τμήμα μήκους 32,2 χιλιομέτρων έχει χωριστεί σε τρία υποτμήματα.

1. Υποτμήμα Καλό χωριό – Γέφυρα Φρουζή μήκους 5,7 χλμ: 70 εκατομμύρια ευρώ.
2. Υποτμήμα Γέφυρα Φρουζή – Παράκαμψη Παχιάς Άμμου μήκους 5,7 χλμ: 50 εκατομμύρια ευρώ
3. Υποτμήμα Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς μήκους 20,8 χλμ: 200 εκατομμύρια ευρώ.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Όπως αναφέρει έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τα τρία έργα διαθέτουν εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, η χάραξη είναι προσδιορισμένη και οριστικοποιημένη.

Ωστόσο, όπως σημειώνεται, στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία η αδειοδοτημένη χάραξη προβλέπει κατασκευή οδού δίιχνης διατομής χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα που κρίνεται απόλυτα επαρκής για τον υφιστάμενο και τον μελλοντικό κυκλοφοριακό φόρτο.

Zuper Service

Ποια έργα είναι ώριμα προς δημοπράτηση

Σε αυτή τη φάση τα ώριμα προς δημοπράτηση υποτμήματα είναι το υποτμήμα Καλό χωριό – Γέφυρα Φρουζή και το υποτμήμα Γέφυρα Φρουζή – Παράκαμψη Παχιάς Άμμου. Για τα υποτμήματα αυτά προωθείται η ολοκλήρωση της εκπόνησης των μελετών προκειμένου να αποκτήσουν ωριμότητα δημοπράτησης κατά το άρθρο 49 του ν. 4412/16.

Αμέσως μετά και αφού προηγούμενα ενταχθούν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, θα προκηρυχθούν ως κλασικά Δημόσια Έργα.

Για το υποτμήμα Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς το οποίο παρουσιάζει πολύ υψηλό προϋπολογισμό δημοπράτησης λόγω του μεγάλου πλήθους τεχνικών έργων (σήραγγες, γέφυρες κλπ), ο προγραμματισμός υλοποίησης του θα αποφασιστεί μετά τον προγραμματισμό της ολοκλήρωσης των υπολειπομένων μελετών και ερευνών και σε συνάρτηση με την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Ανάγκη ανασχεδιασμού για το Παχειά Άμμος-Ιεράπετρα

Τέλος για το τμήμα Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα (το οποίο δεν αποτελεί τμήμα του ΒΟΑΚ) όπου η εγκεκριμένη μελέτη προβλέπει την κατασκευή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου ο οποίος συνδέεται με το τμήμα Άγιος Νικόλαος- Σητεία του ΒΟΑΚ, του οποίου η μελέτη έχει εκπονηθεί με δίιχνη διατομή.

Είναι προφανές, σημειώνεται στο έγγραφο, ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια ένταξής του σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα θα προσκρούσει στα αυστηρά κριτήρια της Οδηγίας 207/2015 της Ε.Ε. σχετικά με τους απαιτούμενους δείκτες βιωσιμότητας των οδικών έργων.

Συνεπώς σε κάθε περίπτωση θα απαιτείται ανασχεδιασμός του τμήματος Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα προκειμένου να είναι εφικτή η ένταξή του σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Τα τμήματα του ΒΟΑΚ

Να θυμίσουμε οτι σήμερα για τον ΒΟΑΚ τα υπό δημοπράτηση τμήματα είναι α) ως έργο παραχώρησης το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος, β) ως έργο ΣΔΙΤ το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο του τρίτου τμήματος από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Τα τρία παραπάνω έργα του τέταρτου τμήματος από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία θα πρέπει πρώτα να περάσουν τον σκόπελο της εύρεσης χρηματοδότησης για να μπορέσουν στη συνέχεια να οδεύσουν προς υλοποίηση.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
ypodomes.com

Σχετικά άρθρα

Back to top button