ΚΡΗΤΗ

Τέσσερα σχολεία του νομού Λασιθίου συμμετέχουν στο πρόγραμμα «τσάντα στο σχολείο»

Ένα Σαββατοκύριακο «ελεύθερο μαθημάτων», δηλαδή χωρίς σχολικό διάβασμα, θα έχουν οι μαθητές των δημοτικών σχολείων από την επόμενη χρονιά. «Τσάντα στο σχολείο», λέγεται το σχετικό πρόγραμμα που ήδη έχει εφαρμοσθεί πιλοτικά σε 25 δημόσια δημοτικά σχολεία και από το 2018 θα επεκταθεί στα περίπου 4.400 δημοτικά της χώρας.

Ανάμεσα στα 25 σχολεία έχουμε και τέσσερα στο νομό Λασιθίου. Το 3ο Δ.Σ. Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας και Σητείας και μπήκε εθελοντικά και το 4ο Σητείας στην πορεία. Τα υπόλοιπα είναι στην υπόλοιπη Κρήτη, σε Αττική και Αιτωλοακαρνανία.

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε πως οι μαθητές Δημοτικού θα μπορούν να αφήνουν την τσάντα τους στο σχολείο μία Παρασκευή κάθε μήνα και άρα θα έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Ο διευθυντής Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Πολίτης, δήλωσε πως στο πιλοτικό πρόγραμμα ελάχιστες ήταν οι περιπτώσεις μαθητών και γονιών που δεν θέλησαν να αφήσουν τη σχολική τσάντα στο σχολείο.

Η εγκύκλιος 

Ομολογώ πως θα περίμενα το Υπουργείο να επισημάνει πως πρόκειται για μια δράση με συμβολικό χαρακτήρα προκειμένου να εξεταστεί αν βοηθά παιδαγωγικά τα παιδιά και να αναπτυχθούν μια σειρά επιχειρήματα για αυτό. Διότι δεν πρόκειται για μια σοβαρή αλλαγή στο σχολείο. Κι όμως, οι εμπνευστές του είναι «εκτός τόπου και χρόνου», θεωρώντας ότι κάνουν πολιτική αναβάθμισης του σχολείου. Ενός σχολείου που λειτουργεί «στο πόδι» με περιφερόμενους ανά την Ελλάδα αναπληρωτές και με χιλιάδες ουσιαστικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Διαβάζει λοιπόν την εγκύκλιο του υπουργού και λέει: «Επισημαίνεται,  ότι  η  παραμονή  της  τσάντας  στο  σχολείο  δεν  αποτελεί  μια  συμβολική παρέμβαση,  αλλά  επιδιώκεται  οι  μαθητές  και  οι  μαθήτριες να μην  ασχολούνται  με  την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου».

Αν δεν είναι συμβολική μια τέτοια κίνηση, πόσο σοβαρή μπορεί να είναι σε επίπεδο πολιτικής; Δηλαδή θεωρούν πως αλλάζει την παιδεία; Είναι τραγελαφικό, κυριολεκτικά, όταν διαβάζεις το κατεβατό για τον τρόπο των αποφάσεων, με έκτακτη σύγκληση του Συλλόγου Διδασκόντων, επιστολές στους γονείς και τα συναφή που περιγράφονται αναλυτικά στην εγκύκλιο.

Φύκια για μεταξωτές κορδέλες  

Έχουμε ένα σχολείο με πολλαπλές παθογένειες, πολλών ετών. Ωστόσο προσφέρει κι έχει αρκετά ενδιαφέροντα προγράμματα. Το μεγάλο ή το μικρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Δημοτικό Σχολείο δεν είναι η εντατικοποίηση της γνώσης. Αλλά η προσφορά ολοκληρωμένης γνώσης, προσέγγισης για την ζωή, τον κόσμο, την επιστήμη, ακόμα και την τεχνολογία.

Την ώρα που διάβαζα την εγκύκλιο χθες το πρωί, στη διάρκεια του πρωινού καφέ, ήρθε μητέρα που πωλούσε λαχνούς για να αγοράσουν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πέντε στον αριθμό, αν δεν κάνω λάθος. Περιττό να μεταφέρω όσα λέχθηκαν. Τα κατανοούν όλοι όσοι ζουν στην πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή, σε άλλα σχολεία μαζεύουν χρήματα από συνδρομές για να φτιάξουν πλακάκια, να βάψουν τοίχους, να βοηθήσουν στα χρηστικά, στις υποδομές ή σε επιμέρους σοβαρά λειτουργικά προβλήματα. Αλλά για αυτά το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να μιλήσει. Τι να πει; Θα τους πρότεινα να είναι σεμνότεροι και πιο σοβαροί.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κρίση μας ισοπέδωσε. Χάσαμε όσα επενδύσαμε επί δεκαετίες ως οικογένειες. Τα ίδια τα παιδιά μας που έφυγαν στο εξωτερικό. Μια σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική δεν έχει εφαρμοστεί. Αλλά αν από αυτό το σημείο, η αντίληψη για την αναμόρφωση της παιδείας περιορίζεται στο να παρουσιάζουμε, τα φύκια ως μεταξωτές κορδέλες, πάει πολύ.

Close