ΚΡΗΤΗ

Ρέθυμνο: Νέα δεδομένα στην ελεγχόμενη στάθμευση



-Θα μπορούν μέσω του κινητού τους τηλέφωνου να ενημερώνονται για τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης ενώ ηλεκτρονικά θα ενημερώνεται και η υπηρεσία για τη βεβαίωση παραβάσεων

Νέα δεδομένα θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του έτους στην εξυπηρέτηση των πολιτών από τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, καθώς θα τεθεί σε λειτουργία το νέο ηλεκτρονικό σύστημα που θα βρίσκεται στη διάθεση των οδηγών προκειμένου να τους κατευθύνει άμεσα στις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Ο στόχος του μέτρου είναι να αποσυμφορηθεί αφενός κυκλοφοριακά η πόλη και να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις μέσα στο κέντρο για την αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης και αφετέρου να υπάρξει αποτελεσματική εξυπηρέτηση των οδηγών, που μέχρι σήμερα ταλαιπωρούνται ψάχνοντας μια θέση να παρκάρουν.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Παράλληλα μέσα από το σύστημα όσοι πολίτες κάνουν κατάχρηση της θέσης ελεγχόμενης στάθμευσης θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα, το ύψος των οποίων θα καθοριστεί με απόφαση της οικονομικής επιτροπής, αφού οι αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε κάθε θέση θα ενημερώνουν αυτόματα την υπηρεσία για οποιαδήποτε παραβίαση του μέτρου.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο καθημερινότητας πόλης, Θωμά Κρεβετζάκη, ο στόχος είναι από τις αρχές του έτους το νέο σύστημα να τεθεί σε πλήρη λειτουργία, αφού προηγηθεί η ενημέρωση των πολιτών για τον τρόπο λειτουργιάς του. Για το λόγο αυτό για ένα εύλογο χρονικό διάστημα έως ότου υπάρξει προσαρμογή στα νέα δεδομένα οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται και με τον σημερινό τρόπο αγοράζοντας κάρτες από τα περίπτερα. Ο στόχος ωστόσο είναι σταδιακά να κατεβάσουν τη σχετική εφαρμογή στα κινητά τους τηλεφωνά και μέσω αυτής να αγοράζουν χρόνο για την στάθμευση. Ωστόσο θα εξακολουθούν να υπάρχουν μεταπωλητές (περίπτερα) από τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες που δεν έχουν ακόμα εξοικειωθεί με την τεχνολογία.

swell adv 2021

Οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης είναι 593. Επιπλέον υπάρχουν 27 θέσεις για ΑμεΑ και 30 θέσεις που έχουν προβλεφτεί για φορτοεκφορτώσεις. Ξεχωριστά από τις τρεις ενημερωτικές πινακίδες στις εισόδους της πόλης, που θα ενημερώνουν για τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης όχι μόνο της ελεγχόμενης αλλά και στους εποπτευόμενους χώρους στάθμευσης του δήμου (πάρκινγκ), θα έχει τη δυνατότητα ο χρήστης της εφαρμογής να οδηγηθεί απευθείας μέσω της εφαρμογής σε θέση ελεύθερη.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Κρεβετζάκης ανέφερε: «Από τη στιγμή που θα μπει σε εφαρμογή το μέτρο θα απελευθερωθούν πολλές θέσεις, καθώς αυτή την στιγμή υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός θέσεων που είναι παράνομα κατειλημμένες και για υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα, που σε κάποιες περιπτώσεις πλησιάζει τις 40 μέρες. Εκτός από τις θέσεις που είναι κατειλημμένες από φυσικά εμπόδια και τρέιλερ έχουμε διαπιστώσει και σταθμευμένα Ι.Χ., τα οποία τα χρησιμοποιούν ως αποθηκευτικό χώρο. Με το νέο σύστημα που θα τεθεί σε λειτουργία όλες οι θέσεις θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολιτών.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα τεθεί προς συζήτηση στην τοπική κοινότητα, στην επιτροπή ποιότητας ζωής και μετά στο δημοτικό συμβούλιο για να δοθεί η απαραίτητη έγκριση. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν ψηφιστεί ώστε σταδιακά να τεθεί σε λειτουργία. Στην αρχή, θα λειτουργεί παράλληλα με το υπάρχον σύστημα, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τη μειωμένη κίνηση και σε πραγματικές συνθήκες να δούμε πως λειτουργεί, να εντοπίσουμε τυχόν λάθη ή ελλείψεις, και να υπάρχει και σταδιακή ενημέρωση και εξοικείωση των συμπολιτών μας με το σύστημα αυτό. Αυτό που εκκρεμεί και πρέπει να γίνει είναι η ενημέρωση των συμπολιτών μας για τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής.

Πρόκειται συνολικά για 593 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, 27 θέσεις για ΑμεΑ και 30 θέσεις για φορτοεκφόρτωση. Για πρώτη φορά επιχειρείται η ρύθμιση των θέσεων για την φορτοεκφόρτωση, οι οποίες μάλιστα ξεπερνούν και τα όρια της ελεγχομένης στάθμευσης, καθώς έχουν μπει αισθητήρες και σε άλλες περιοχές (π.χ. Καλλιθέα), με ένα σχεδιασμό να το δούμε μελλοντικά και το κέντρο τη πόλης μειώνοντας την επιβάρυνση της κυκλοφορίας.

Η εξυπηρέτηση των οδηγών θα γίνεται μέσω του κινητού τους τηλεφώνου από συγκεκριμένη εφαρμογή, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν και μεταπωλητές όπως γίνεται σήμερα με τις κάρτες από όπου θα μπορούν να προμηθευτούν οι πολίτες. Θα εξακολουθούν να υπάρχουν οι συνεργαζόμενοι με το δήμο μεταπωλητές -τα περίπτερα- με την σκέψη να εντάξουμε στους μεταπωλητές και τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ» και πρόσθεσε ότι το πρώτο μισάωρο θα είναι δωρεάν.

«Οι εισηγήσεις που έχουν αποσταλεί στην οικονομική υπηρεσία είναι να έχει χαμηλό κόστος μίσθωσης αυτός που θα χρησιμοποιεί για ολιγόωρη στάθμευση τις θέσεις, ενώ από την 4η ώρα και μετά εισηγούμαστε να υπάρχει αύξηση του κόστους. Πρόταση ουσιαστικά του δήμου είναι να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερες ελεύθερες θέσεις στάθμευσης και εξυπηρέτησης του κόσμου και η δυνατόν να υπάρχει μια συνεχής ροη στους χρήστες των θέσεων».

Η ζώνη της ελεγχόμενης στάθμευσης αφορά τις έξης περιοχές:

Βορειοδυτική Γωνία Δημοτικού Κήπου – Ηλιακάκη – Κουμουνδούρου – Μοάτσου – Δημοκρατίας – Ν. Ανδρουλιδάκη – Ζυμβρακάκη – Ασκούτση – Χορτάτζη – Γερακάρη – Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων – Ηγ. Γαβριήλ – Ηλιακάκη.

Επίσης, στη ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης συμπεριλαμβάνεται ο δημοτικός χώρος στάθμευσης στη συμβολή των οδών Γιαμπουδάκη και Παναγιωτάκη (έναντι Εργατικού Κέντρου).

Οι θέσεις που ανήκουν στην ελεγχόμενη στάθμευση, είναι όλες οι νόμιμες διαγραμμισμένες και αριθμημένες θέσεις στάθμευσης εντός της άνω περιοχής, εκτός από τις θέσεις που έχουν άλλη χρήση (φαρμακείου, ΑΜΕΑ, φορτοεκφόρτωσης, ολιγόλεπτης στάσης κλπ.).

Χρονική Διάρκεια από 08.00 – 21.00

Δευτέρα έως Σάββατο, εξαιρούνται οι επίσημες τοπικές και εθνικές αργίες και για τις ώρες 08.00 έως 21.00 κάθε ημέρα.

Η στάθμευση για τα πρώτα 30 λεπτά είναι δωρεάν.

Ρυθμίσεις για τους κατοίκους της περιοχής

Οι μόνιμοι κάτοικοι της παραπάνω περιοχής, θα δικαιούνται άδειας ελεύθερης στάθμευσης εντός της ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης, μετά από έγκριση και ένταξή τους στη βάση δεδομένων των δικαιούχων μόνιμων κατοίκων, οι οποίοι θα εντοπίζονται αυτόματα από την εφαρμογή.

Επίσης, δικαιούνται άδειας ελεύθερης στάθμευσης εντός της άνω ζώνης, οι μόνιμοι κάτοικοι της Παλιάς Πόλης, που διαμένουν εντός της περιοχής: Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων – Γερακάρη – Χορτάτζη – Πλατεία Αγνώστου Στρατιώτη – Αρκαδίου – Β. Κορνάρου – Εθνικής Αντιστάσεως – Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων.

Εφαρμογή και Έλεγχος του μέτρου

Για την αστυνόμευση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στην άνω περιοχή θα δύναται να χρησιμοποιείται αυτόματο τεχνικό σύστημα ελέγχου, με εγκατεστημένους αισθητήρες υπό του οδοστρώματος σε κάθε οριοθετημένη θέση, η οποία θα έχει μοναδικό κωδικό θέσης. Η δωρεάν χρήση ή η μίσθωση των θέσεων της ελεγχόμενης στάθμευσης δηλώνονται από τους χρήστες μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής που διαθέτει ο Δήμος για την λειτουργία και την αστυνόμευση του μέτρου. Ο πολίτης θα μπορεί να αγοράσει τον χρόνο που θα σταθμεύσει σε συγκεκριμένη θέση είτε μόνος του είτε να απευθυνθεί σε συνεργαζόμενο καταστηματάρχη, συμβεβλημένο του Δήμου.

Τα δεδομένα κάθε στιγμή θα αποστέλλονται κεντρικά από τον ελεγκτικό μηχανισμό που έχει οριστεί από την Υπηρεσία και θα υπάρχει άμεση ενημέρωση για την νόμιμη ή μη χρήση της κάθε θέσης, καθώς και την πληρότητα ανά θέση, ανά δρόμο, ή στο σύνολο της ζώνης εφαρμογής του μέτρου.

Στάθμευση δικύκλων – βαρέων οχημάτων

Τα δίκυκλα δεν επιτρέπεται να σταθμεύουν εντός των θέσεων της ελεγχόμενης στάθμευσης που προορίζονται για αυτοκίνητα. Τα δίκυκλα δικαιούνται δωρεάν στάθμευσης εντός των ειδικά ορισμένων περιοχών για στάθμευση δικύκλων και μοτοσικλετών.

Τα βαρέα οχήματα, λεωφορεία και τρέιλερ και γενικά τα οχήματα που ξεπερνούν σε μήκος τα 5,50 μέτρα απαγορεύεται να σταθμεύουν στις οριοθετημένες θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης. Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να σταθμεύουν σε χώρους κατάλληλους όπως ορίζει ο ΚΟΚ.

Ανταποδοτικότητα του μέτρου

Τα έσοδα που θα προκύπτουν από την ελεγχόμενη στάθμευση και τα πρόστιμα, θα είναι ανταποδοτικά, δηλαδή θα διατίθενται εξ’ ολοκλήρου για τη χρηματοδότηση δράσεων που θα εξυπηρετούν την βελτίωση του κυκλοφοριακού (θέσεις στάθμευσης, σήμανση, κυκλοφοριακές μελέτες κλπ.).










Σχετικά άρθρα

Back to top button