ΚΡΗΤΗ

Ρέθυμνο | Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε Λιμάνι και Μαρίνα

Την εκπόνηση μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Εμπορικό λιμάνι και τη μαρίνα Ρεθύμνου ανέθεσε το Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου στο πλαίσιο βελτίωσης της κυκλοφορίας μέσων και αγαθών στη χερσαία ζώνη λιμένος Ρεθύμνου.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης Ρένα Κουτσαλεδάκη: «Επιδιώκεται  η καταρχήν επικαιροποίηση των υφιστάμενων δεδομένων για τροφοδότηση των μελλοντικών σχεδίων και εφαρμογών, καθώς και η αναβάθμιση των λειτουργιών του δικτύου μετακινήσεων στη λιμενική εγκατάσταση και στην πέριξ αυτής». Και πρόσθεσε: «Η περιοχή ταυτόχρονα αποτελεί και τμήμα του οδικού δικτύου της πόλης, ιδιαίτερα μάλιστα βεβαρυμμένου λόγω των πολλαπλών δράσεων που φιλοξενεί και της αυξημένης επισκεψιμότητάς του. Η περιοχή μελέτης ορίζεται από το κτίριο ΔΕΛΦΙΝΙ έως και την περιοχή Κιουλούμπαση, δηλαδή το σύνολο της χερσαίας ζώνης λιμένος και έχει παραληφθεί και εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου, ενώ έχει διαβιβαστεί στα αρμόδια εγκριτικά όργανα».

neratzoulis neo

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είσοδος εμπορικού Λιμανιού-Κιουλουμπάση:

bakaliko lagos

Με γνώμονα την ασφαλή είσοδο/έξοδο των οχημάτων στο Λιμάνι, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη διάταξη του Γενικού Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης του Λιμένα Ρεθύμνου, την ρύθμιση της κυκλοφορίας και την ελάχιστη επέμβαση στην περιοχή, προβλέπονται οι εξής επεμβάσεις:

Μετατροπή της οδού Αρκαδίου σε οδό δύο κατευθύνσεων με διαχωρισμένο οδόστρωμα. Το πλάτος της κάθε λωρίδας είναι 3,50 μ. και η ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα είναι μεταβαλλόμενου πλάτους από 0,80 μ. έως 1,65 μ. Εκατέρωθεν της οδού προβλέπονται πεζοδρόμια πλάτους 2,0 μ. περίπου με ανάλογες ράμπες αναπήρων.

Παραπλεύρως του δεξιού πεζοδρομίου της οδού Αρκαδίου δημιουργείται χώρος στάθμευσης 40 δικύκλων, στον ήδη υφιστάμενο χώρο στάθμευσης, οι θέσεις του οποίου σημαίνονται,  δημιουργείται μία είσοδος/έξοδος στον χώρο στάθμευσης, πλάτους 2,40 μ.

Στην περιοχή της υφιστάμενης πύλης εισόδου του Παλαιού Λιμένα προβλέπεται η κατασκευή οδού πλάτους 11,50 μ., με διαχωρισμένο οδόστρωμα, τριών λωρίδων, πλάτους 3,50 μ. η καθεμιά. Για την είσοδο στον Λιμένα διατίθενται δύο λωρίδες ώστε η είσοδος των οχημάτων από τις οδούς Κεφαλογιάννη και Αρκαδίου να γίνεται απρόσκοπτα. Για την έξοδο από τον Λιμένα διατίθεται μία λωρίδα και γίνεται με συνθήκη  STOP. Προβλέπονται επίσης πεζοδρόμια εκατέρωθεν της οδού, πλάτους 3,0μ. και 2,0μ. αριστερά και δεξιά αντίστοιχα καθώς και διαβάσεις πεζών.

Η νέα είσοδος στον δημοτικό  χώρο στάθμευσης οχημάτων μεταφέρεται περί τα 45 μ. εντός του Παλαιού Λιμένα. Τα οχήματα με προορισμό τον δημοτικό χώρο στάθμευσης εισέρχονται στον κλάδο του κόμβου με κατεύθυνση τον Λιμένα και ακολουθώντας κυκλική στον νέο κυκλικό κόμβο που προβλέπεται από το Γενικό Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης του Λιμένα Ρεθύμνου, εξέρχονται στην είσοδο του χώρου στάθμευσης.
Στην οδό Κεφαλογιάννη προβλέπεται η δημιουργία πεζοδρομίου πέραν της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, πλάτους 1,25 μ. εντός του υφιστάμενου πλάτους οδοστρώματος.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις Σοφόκλη Βενιζέλου-Μαρίνα:

Περί τη Χ.Θ. 0+068,9 της παραλιακής λεωφόρου (αρτηρίας), δημιουργείται ισόπεδος κυκλικός κόμβος που αποσκοπεί στην ρύθμιση της κυκλοφορίας στην περιοχή με τρόπον τέτοιον ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του Λιμένα, με την εξασφάλιση όλων των δυνατών κινήσεων από και προς αυτόν, καθώς και την ασφαλή σύνδεση της αρτηρίας με τον υπάρχον κλάδο εισόδου της οδού Παπανδρέου, χωρίς την ανάγκη φωτεινής σηματοδότησης και χωρίς να καταλαμβάνεται επιπλέον του υφισταμένου χώρου, με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των επεμβάσεων.

Ο κυκλικός κόμβος σχεδιάστηκε με μία λωρίδα κυκλικής κίνησης και επιφέρει ανακατασκευή της αρτηρίας για περίπου 116,0 μ. Η εξωτερική ακτίνα του κυκλικού κόμβου προβλέπεται στα 12,50 μ., το πλάτος του οδοστρώματος στα 6,50 μ. και λωρίδα χωρίς οπτικά εμπόδια 1,50 μ.

Για την εγκάρσια κίνηση των πεζών, επί της αρτηρίας του κόμβου, προβλέπονται διαβάσεις κατάλληλα σημανσμένες και σχεδιασμένες.

Στο πεζοδρόμιο έμπροσθεν των καταστημάτων προστίθενται σταθερά κολονάκια, σε μήκος 123,0 μ., συνολικά 42 τεμ. Επίσης, περί Χ.Θ. 68,9 μ., στον κυκλικό κόμβο, καμπυλώνει και με αποτέλεσμα τη μείωση του πλάτους του τοπικά.

Επιτρεπτόμενες κινήσεις

Τα οχήματα τα οποία κινούνται επί της δεξιάς λωρίδας της αρτηρίας κινούνται υποχρεωτικά προς τον κόμβο, μη επιτρεπόμενης της αριστερής στροφής (έξοδο προς την οδό  Παπανδρέου). Στη συνέχεια, εισερχόμενα στον κυκλικό κόμβο έχουν τη δυνατότητα είτε να εξέρθουν προς τον χώρο του Λιμένα, είτε να συνεχίσουν την πορεία τους επί της αρτηρίας, είτε να ακολουθήσουν την κυκλική πορεία και να εξέλθουν της αρτηρίας προς την οδό Παπανδρέου με δεξιά στροφή.

Τα οχήματα τα οποία κινούνται επί της αριστερής λωρίδας της αρτηρίας εισέρχονται στον κυκλικό κόμβο και κινούμενα, σύμφωνα με τους κανόνες προτεραιότητας του Κ.Ο.Κ, εξέρχονται με κατεύθυνση τον Λιμένα, είτε συνεχίζουν επί της αρτηρίας είτε εξέρχονται προς την οδό Παπανδρέου με δεξιά στροφή.

Τα οχήματα που κινούνται στην παράπλευρη οδό της αρτηρίας εξέρχονται αυτής με συνθήκη STOP  και υποχρεώνονται σε στροφή προς την Παπανδρέου.




Πηγή
rethemnosnews.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button