ΚΡΗΤΗ

Ρέθυμνο: Δυο πάρκινγκ και ένα νέο δημοτικό κτίριο οι νέοι στόχοι

Αλλαγή πλεύσης για το δήμο Ρεθύμνου, που πλέον απομακρύνεται από την λογική της δημιουργίας ενός δημαρχείου στο κέντρο της πόλης και προσανατολίζεται στην κατασκευή ενός κτηρίου που θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες στο οικόπεδο Φραγάκη,  στον Κουμπέ παράλληλα με την δημιουργία ενός πάρκινγκ!

Αυτό ανακοίνωσε χθες, μιλώντας στον Team FM, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Άγγελος Μαλάς, ο οποίος αναφέρθηκε στους μακροπρόθεσμους στόχους της δημοτικής αρχής και στον τρόπο με τον οποίο αναζητούνται οι χρηματοδοτήσεις.

caffeine adv2020b

Ο κ. Μαλάς αναφέρθηκε στην κατασκευή ενός υπόγειου πάρκινγκ στο οικόπεδο των 4ων Μαρτύρων, την κατάθεση πρόταση για κυκλοφοριακές μελέτες και τη δημιουργία κόμβων, τον προσανατολισμό ενός πάρκινγκ στο οικόπεδο Φραγάκη και παράλληλα ενός νέου δημοτικού κτηρίου.

Κατά την άποψη του, όλα είναι αλληλένδετα, παρ’ ότι θεωρητικά δεν συνδέονται.

neratzoulis neo

ΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΤΟΥΣ 4 ΜΑΡΤΥΡΕΣ

Σε ό,τι αφορά το υπόγειο πάρκινγκ στους 4 Μάρτυρες, ο κ. Μαλάς τόνισε πως ο σχεδιασμός προβλέπει δύο ορόφους με συνολική χωρητικότητα 440 θέσεις, ενώ η διάθεση του δήμου είναι να δημιουργήσει στην υπερκείμενη στάθμη ένα πάρκο που θα «συνδέεται» με τον δημοτικό κήπο. Απομακρύνεται, δηλαδή, η σκέψη ενός δημαρχείου.

«Σε ό,τι αφορά την υπερκείμενη στάθμη, η πολιτική βούληση μας είναι να μην έχει πολλά κτήρια, αλλά να είναι ελεύθερος χώρος και για να ακριβολογώ, θα διαφοροποιηθούμε και δεν θα διαμορφώσουμε μία ελεύθερη πλατεία, αλλά επειδή είναι συνέχεια του δημοτικού κήπου θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα πάρκο με πολύ πράσινο, και ουσιαστικά θέλουμε να κάνουμε μία αναζωογόνηση, μία βιοκλιματική ανάπλαση και να διαθέσουμε αυτόν τον ελεύθερο χώρο προς όφελος της πόλης μας, δίνοντας τεράστια προστιθέμενη αξία στο κεντρικότερο σημείο του Ρεθύμνου.

Επιλέγουμε να το κάνουμε με δικές μας δυνάμεις, επιλέγοντας κατά πάσα πιθανότητα το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και να πορευτούμε με ίδιες δυνάμεις. Θεωρώ ότι από το πρόγραμμα Τρίτσης μπορούμε να εκταμιεύσουμε ένα ποσό της τάξης των 10 εκ. ευρώ», είπε ο κ. Μαλάς, ο οποίος πρόσθεσε πως εάν χρειαστεί ο δήμος μπορεί να χρησιμοποιήσει και δικούς του πόρους: «Υπολογίζουμε ότι μπορεί να ολοκληρωθεί με πολύ μικρή συνεισφορά του δήμου, αμελητέα για την τάξη μεγέθους και την αξία θα δώσει στην κοινωνία μας.

Το θεωρούμε πολύ σημαντικό έργο και αν έχουμε την ωριμότητα ως το επόμενο διάστημα, ως τον Δεκέμβριο ή τον Γενάρη, έχει πολλές πιθανότητες να ενταχθεί και να ξεκινήσει η κατασκευή του».

Και πρόσθεσε: «Η επιλογή είναι να μην είναι η είσοδος και η έξοδος του πάρκινγκ στην οδό Δημητρακάκη, αλλά να πάμε σε άλλο σημείο, ώστε να μπορούμε να δώσουμε μια λωρίδα αναμονής των αυτοκινήτων, ώστε να μην κλείνουν τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Έχουμε σχεδιάσει μία αισθητική ενοποίηση με το κομμάτι που περιλαμβάνεται στην ανάπλαση του open mall και είναι η πλατεία ανάμεσα στη Μεγάλη Πόρτα και την εκκλησία των 4ων Μαρτύρων. Κάνουμε τώρα κάποιες τροποποιήσεις για να ενσωματώσουμε την στάση του λεωφορείου και ταυτόχρονα με την ανάδειξη του αγάλματος του Γιαμπουδάκη να μπορέσουμε να το ενοποιήσουμε και με τον κήπο. Επιδίωξη μας είναι το ΚΑΠΗ να παραμείνει στο σημείο, να αναβαθμιστούν οι υποδομές και άλλωστε θέλουμε οι άνθρωποι αυτοί να παραμείνουν και να διοχετεύουν την ζωντάνια που χρειάζεται και ο χώρος».

Σε ό,τι αφορά τον δημοτικό κήπο, ο δήμος προγραμματίζει την κατάθεση πρότασης στο Πράσινο ταμείο «μέσω του οποίου να χρηματοδοτηθεί και να αναπλαστεί ο χώρος και να γίνουν όλες οι υποδομές ώστε να αποκτήσει ζωντάνια μέχρι όμως το σημείο ώστε να παραμένει πάντα δημοτικός κήπος. Ο κήπος είναι πράσινο και πρέπει να παραμείνει δημοσίως να έχει χρήσεις να υπάρχει ασφάλεια αλλά πρέπει να παραμείνει κήπους και όχι πλατεία».

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ

Το αμέσως επόμενο διάστημα ο δήμος προτίθεται να καταθέσει μία πρόταση για μελέτες κυκλοφοριακής φύσης, αναζητώντας επιχορήγηση 500 χιλ. ευρώ.

Η λογική είναι η δημιουργία νέων συνθηκών κυκλοφοριακής αποφόρτισης της πόλης: «Περιλαμβάνονται μελέτες κυκλοφοριακές για την κυκλοφοριακή επικαιροποίηση των δεδομένων της πόλης μας μέσα από την οποία θα προκύψουν κάποια σημεία που επιδιώκουμε να κατασκευάσουμε κόμβους. Είτε αυτοί είναι ισόπεδοι είτε ανισόπεδοι, μέσω των οποίων θα έχουμε καλύτερη ροή και αποφόρτιση της κυκλοφορίας και θα ενώσουμε γειτονιές οι οποίες είναι δύσκολες στην επικοινωνία τους κυκλοφοριακά, όπως είναι η Καλλιθέα με την περιοχή των Περιβολίων ή η περιοχή του Μασταμπά.

Αυτό κατά την άποψή μου είναι αλληλένδετο με την κατασκευή ενός κεντρικού πάρκινγκ, όπως επιδίωξη μας είναι να κατασκευάσουμε περιμετρικά της πόλης στο οικόπεδο Φραγάκη ένα άλλο πάρκινγκ, στο οποίο σε συνδυασμό με την αστική συγκοινωνία θα μπορεί κάποιος να σταματάει εκεί και να μπαίνει στην πόλη πολύ εύκολα».

Και κάπου εδώ μπαίνει και η λογική του νέου δημοτικού κτηρίου στην περιοχή: «Στο συγκεκριμένο σημείο συζητάμε και τη δημιουργία ενός κτιρίου που θα στεγάσει όλες τις δημοτικές υπηρεσίες που σήμερα είναι διάσπαρτες, είναι δύσκολη η επικοινωνία ανάμεσα σε αυτές και η εποπτεία και είναι δύσκολο να τις επισκεφτεί ο πολίτης, γιατί πρέπει να τρέχει από τη μία στην άλλη. Επιπλέον θα υπάρχει ένας καλύτερος χώρος για δημότες και εργαζόμενους να σταθμεύουν», κατέληξε ο κ. Μαλάς.

Back to top button