ΚΡΗΤΗ

Παρουσίαση Σπίρτζη: Το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του ΒΟΑΚ

Παρά τις εντάσεις που εκφράστηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης που είχε το πρωί της Κυριακής στο Ηράκλειο, ο υπουργός Μεταφορμών και Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, με τους Δημάρχους της Κρήτης, για το θέμα του ΒΟΑΚ, με αφορμή κυρίως τον αποκλεισμό της Κισσάμου και της Σητείας, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η λύση που επελέγη τελικά είναι η πιο συμφέρουσα για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ.

Σε σχέση με τους τρεις διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν ο Υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι εάν ήταν ένας ο διαγωνισμός θα απαιτούσε υψηλά κεφάλαια και δανεισμό και θα πηγαίναμε σίγουρα σε μία λύση με διόδια για όλους.

Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο συνολικό μήκος 199 χιλιομέτρων από τα Χανιά μέχρι τον Αγ. Νικόλαο.

Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στη χώρα το οποίο θα γίνει κυρίως με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Πιο συγκεκριμένα, από την Χερσόνησος έως και τη Νεάπολη θα γίνει με σύμπραξη ιδιωτικών και δημοσίων κεφαλαίων ενώ μέχρι τον Άγιο Νικόλαο με δημόσια χρήματα»

Ενώ ακόμη δεν παρέλειψε να ασκήσει και κριτική στη ΝΔ και τον Πρόεδρο της, που είχε δεσμευτεί πριν από λίγο καιρό στην Κρήτη για απευθείας ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Όσοι υπόσχονται απευθείας ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία εννοούν καρόδρομο».

Ο πρώτος διαγωνισμός αναφέρεται στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και την εκμετάλλευση στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Το τμήμα αυτό θα προχωρήσει ως έργο παραχώρησης, με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας, στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση

Το έργο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότατος στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης, σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελιού και αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, το οποίο θα προκηρυχτεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και αφορά αυτοκινητόδρομο 20 χλμ.

Ο προγραμματισμός του υπουργείου περιλαμβάνει και ένα τρίτο τμήμα, από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο εκτιμάται ότι θα προχωρήσει ως «παραδοσιακό» δημόσιο έργο.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι δύο διαγωνισμοί για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, θα πρέπει να γίνουν μέχρι τις 6 Αυγούστου.

Θα ακολουθήσει η προεπιλογή αναδόχων έως τα μέσα Οκτωβρίου. Ο οριστικός ανάδοχος θα έχει αναδειχθεί έως τον Ιούνιο του 2019. Για την κατασκευή του έργου θα απαιτηθούν χρειαστούν 4 χρόνια.

CNA Stream

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close