M.Ασμαριανάκης: «Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι η ποιότητα στα αγροδιατροφικά μας προϊόντα»

207
Μανόλης Ασμαριανάκης

Τo Τourism Today εγκαινιάζει μια μεγάλη έρευνα με θέμα: «Αγροδιατροφή και τουρισμός στον καιρό του κορωνοϊού», σε μία προσπάθεια να μεταφέρει το στίγμα της εποχής και να αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς εν μέσω μιας υγειονομικής κρίσης, αλληλένδετης με μια οικονομική κρίση, κατά την οποία ο αγροδιατροφικός τομέας καλείται όχι απλά να επιβιώσει, αλλά και να διαδραματίσει ενδεχομένως έναν σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της οικονομίας.

Μέρος 4ο

Μάνος Ασμαριανάκης, Ιδιοκτήτης της Physis of Crete – OlivePlus

«Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι η ποιότητα στα αγροδιατροφικά μας προϊόντα!»

Ο Μάνος Ασμαριανάκης, ιδιοκτήτης της Physis of Crete – OlivePlus Physis of Crete, εκτιμά ότι η επόμενη ημέρα στο κλάδο της αγροδιατροφής θα είναι με πολλά προβλήματα, όπως στους περισσότερους κλάδους μετά την παγκόσμια κρίση, επισημαίνοντας ότι τα τελευταία χρόνια είχε γίνει μια σημαντική προσπάθεια για άμεση διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με το τουριστικό προϊόν.

Η Physis of Crete – OlivePlus Physis of Crete είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που ασχολείται με την παραγωγή και την παρασκευή ελαιολάδου εξαιρετικής ποιότητας σπιτικού, όπως αυτά που βρίσκονται σε κάθε κρητικό σπίτι.

Η Oliveplus χρησιμοποιεί ως βάση για τα καλλυντικά τους το φυσικό βιολογικό ελαιόλαδο «Physis of Crete» που παράγεται από την οικογένεια Ασμαριανάκη που βρίσκεται στο ορεινό χωριό Κριτσά στην ανατολική πλευρά του νησιού στο νομό Λασιθίου της Κρήτης.

Πόσο σας έχει επηρεάσει μέχρι στιγμής η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού;

Η υγειονομική κρίση με την παρουσία του Covid 19 παρουσιάστηκε στη χώρα μας αρχές Φεβρουαρίου… Σε μια χώρα με δεκάδες χιλιάδες εποχικές επιχειρήσεις 6μηνης διάρκειας. Εύκολα λοιπόν καταλαβαίνει κανείς ότι η κρίση ήρθε στους τελευταίους μήνες που οι επιχειρήσεις αυτές ήταν κλειστά και ετοιμαζόταν να ανοίξουν για σεζόν…

Μαζί στην αναμονή για το άνοιγμα μιας εξαιρετικής σεζόν όπως διαφαινόταν, ήταν και οι εργαζόμενοι στον τομέα του τουρισμού, εργαζόμενοι σε ξενοδοχειακές μονάδες, εστιατόρια, μαγαζιά μικρά και μεγάλα! Το πόσο πολύ επηρεάζει αυτή η κρίση όλους μας… Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που μια γενική παγκόσμια κρίση έχει οριζόντιες επιπτώσεις σε όλους! Ο εργαζόμενος θα χάσει τον μισθό του και οι επιχειρήσεις ίσως κουβαλούν αυτό το διάστημα του lockdown για αρκετά χρόνια μετά… Όσο δηλαδή μεγαλύτερη επιχείρηση έχεις, τόσο μεγαλύτερα είναι και τα προβλήματα που θα κληθείς να αντιμετωπίσεις… Δεν αλλάζει κάτι και στον τομέα της αγροδιατροφής όπως είναι η επιχείρησή μας!

Τα προβλήματα είναι κοινά καθώς η δραστηριότητά μας είναι 50-50 που λέμε, 50% εξαγωγικό χαρακτήρα και 50% στην εγχώρια αγορά κυρίως στον τουριστικό τομέα… Στην οικονομική κρίση που αντιμετωπίσαμε σαν χώρα τα προηγούμενα χρόνια είχαμε στήριγμα την εξαγωγική μας δραστηριότητα!

Τώρα βλέπουμε ότι δεν έχουν διαφορές οι χώρες! Το lockdown είναι γενικό. Ελπίζουμε τις επόμενες εβδομάδες με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων να επανέλθει η ζήτηση σταδιακά στα προ ιού επίπεδα… Θα είναι ένα πρώτο θετικό βήμα για την ‘βιομηχανία’ της αγροδιατροφής.

Μπορεί η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό να αποτελέσει ένα “όπλο” απέναντι στις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης;

Τα τελευταία χρόνια είχε γίνει μια σημαντική προσπάθεια για άμεση διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με το τουριστικό προϊόν. Τα αγροτικά αλλά και τα παραδοσιακά προϊόντα είχαν “εισβάλει” σε αρκετά ποιοτικά ξενοδοχεία που ήθελαν να αναβαθμίσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους στο τομέα της σίτισης εντός των καταλυμάτων. Βλέπαμε λοιπόν ότι ξενοδοχειακές μονάδες που μπορούσαν να απορροφήσουν το κόστος… Έστηναν μπουφέ πρωινού μόνο με Κρητικά προϊόντα για την περιφέρεια της Κρήτης και με αντίστοιχα ντόπια προϊόντα για τις υπόλοιπες περιφέρειες της Ελλάδας…

Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι η ποιότητα στα αγροδιατροφικά μας προϊόντα! Οπότε αν ο τουρίστας δοκιμάσει π.χ. ένα πολύ καλό ελαιόλαδο θα θελήσει να αγοράσει και για το σπίτι του…Αυτό ακριβώς είναι και το κέρδος από την άμεση συνεργασία τουρισμού και αγροδιατροφικού τομέα… Η προστιθέμενη αξία σε ένα ποιοτικό προϊόν που κερδισμένοι θα είμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι κρίκοι στην αλυσίδα αυτή!

Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα για τον κλάδο της αγροδιατροφής;

H επόμενη μέρα στο κλάδο της αγροδιατροφής θα είναι με πολλά προβλήματα όπως στους περισσότερους κλάδους μετά την παγκόσμια και τόσο μεγάλη κρίση… Έχω όμως την αίσθηση ότι η ανθρωπότητα με το να κλειστεί στο σπίτι και να πέσουν τόσο πολύ οι ρυθμοί της καθημερινότητας έκανε μια στροφή στην υγιεινή διατροφή και νομίζω ότι θα μείνει στη ζωή του αυτή η τάση…

Αν ενημερωθεί σωστά και για τα οφέλη που έχει καταναλώνοντας καθημερινά και σωστά εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο καλής ποιότητας αντί για φυτικά υποκατάστατα… Τότε θα λέμε ότι και κάτι θετικό έμεινε από όλο αυτό.

Μπορεί η υγειονομική κρίση να λειτουργήσει ως ευκαιρία για την αγροδιατροφή;
Παρόλο που το μέγεθος της κρίσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ευκαιρίες, ευκαιρίες πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν! Καλό θα είναι λοιπόν να εκτιμήσουμε όλοι μας περισσότερο τα αγαθά που μας δίνει η φύση παρά την «κακοποίηση» που της κάνουμε καθημερινά…

Στην επαρχία οι περισσότεροι άνθρωποι εκμεταλλεύτηκαν τον άπλετο ελεύθερο χρόνο που είχαν την περίοδο της καραντίνας και φρόντισαν τους ελαιώνες τους περισσότερο από άλλες χρονιές! Τα αποτελέσματα των κόπων τους θα τα «πληρωθούν» στη συγκομιδή… Το ίδιο νομίζω έγινε και στη υπόλοιπη Ελλάδα με τις κατά τόπους καλλιέργειες.

Εύχομαι αυτή η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε, να μας βγάλει δυνατότερους και να εκτιμήσουμε τα ποιοτικά προϊόντα του τόπου μας γιατί έχουν πολύ μεγάλη διατροφική αξία αλλά συμβάλλουν σημαντικά και στην οικονομία της χώρας μας!

Οι τουρίστες πιστέψτε με επειδή έχω αρκετά μεγάλη επαφή, γνωρίζουν πολύ περισσότερο σχετικά με τις κατηγορίες, την ποιότητα και τα οφέλη του ελαιόλαδου απ’ ότι γνωρίζει ο μέσος Έλληνας… Ας μας δώσει λοιπόν την ευκαιρία η κρίση «υγείας» που περνάμε για να μάθουμε τι είναι καλό να καταναλώνουμε!