ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Tο νέο σύστημα ηλεκτρονικής εξόφλησης τιμολογίων προκαλεί «πονοκέφαλο» στον αγροτικό κόσμο

Απροετοίμαστους και μπερδεμένους βρίσκει τους αγρότες η περιβόητη αλλαγή που βρίσκεται σε ισχύ και αφορά σαφώς την ηλεκτρονική καταγραφή τιμολογίων για τις πωλήσεις των νωπών και ευπαθών κηπευτικών, ιχθυοκομικών και τυροκομικών προϊόντων.

Από τις 26 Φεβρουαρίου η συγκεκριμένη διαδικασία είναι υποχρεωτική, με σχετική πλατφόρμα να βρίσκεται σε λειτουργία, και να υποχρεώνει το μεγαλύτερο μέρος του αγροτικού κόσμου (παραγωγούς και εμπόρους) απ΄τη μια τους αγρότες να καταχωρούν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια πώλησης τους μέσα σε 25 μέρες από την ημέρα που εκδόθηκαν με κίνδυνο προστίμου ίσο με το ο 5% επί της καθαρής αξίας, και απ’ την άλλη τους εμπόρους να παρακολουθούν τις αναρτήσεις των αγροτών και να εξοφλούν εντός 60 ημερών τα τιμολόγια. Μια πληρωμή την οποία οι αγρότες θα πρέπει επίσης να παρακολουθούν και να ενημερώνουν ξανά το σύστημα πως πληρώθηκαν.

Πράγμα που σημαίνει πως οι αγρότες πρέπει να παρακολουθούν συνεχώς τις πληρωμές τους, ή να αναθέσουν τη δουλειά αυτή σε λογιστές οι οποίοι όμως επίσης δεν μπορούν να γνωρίζουν πότε και αν πληρώνονται τα τιμολόγια.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Σητείας κ. Τσιφετάκης μιλώντας στο Ράδιο Λασίθι τόνισε πως οι αλλαγές που είναι ήδη σε εφαρμογή έχουν προκαλέσει πολλά προβλήματα σε αγρότες της περιοχής αφού αφενός κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να κάνει και οι αγρότες είναι αντιμέτωποι με πρόστιμα, και απ’ την άλλη ιδιαίτερα στο κομμάτι των κτηνοτρόφων που αγοράζουν ποσότητες γάλακτος, υπάρχουν επίσης μεγάλα παράπονα αφού θεωρούν ανέφικτο να πληρώνουν εντός 60 ημερών τιμολόγια για προϊόντα τα οποία δεν είναι έτοιμα να πωληθούν.

Όπως είπε ο κ. Τσιφετάκης από χθες ξεκίνησε μια σειρά επαφών με βουλευτές που κατέληξε σε επικοινωνία με αρμόδιους του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αλλά και τον ίδιο τον Υπουργό ο οποίος άκουσε τα παράπονα του κ. Τσιφετάκη.

Αίτημα προς το Υπουργείο είναι να υπάρξει αναστολή της ισχύς του μέτρου και μια μεταβατική περίοδος ώστε να ενημερωθεί ο αγροτικός κόσμος που αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζει τίποτα, αλλά και να υπάρξουν βελτιώσεις σε προβληματικά σημεία του νέου συστήματος.

Από πλευράς Υπουργού και Υπουργείου δόθηκε η δέσμευση πως όλα τα αιτήματα θα συζητηθούν στο αυριανό συμβουλίου του Υπουργείου και θα δοθούν ανάλογες απαντήσεις.

Από την πλευρά του ο Περιφερειακός Σύμβουλος και φοροτεχνικός Γιάννης Γουλιδάκης ο οποίος επίσης συμμετείχε στις επαφές που έγιναν τόνισε πως το νέο σύστημα που λειτουργεί έχει πολύ σοβαρά προβλήματα αφού δεν είναι αρκετά διευκρινιστικό για μια σειρά προϊόντων που κανείς δεν ξέρει αν είναι εντός της εφαρμογής, όπως οι μελιτζάνες. Απ’ την άλλη οι αγρότες δεν γνωρίζουν τι να κάνουν και ήδη πολλοί φοροτεχνικοί της Ιεράπετρας προσπαθούν να ενημερώσουν όπως μπορούν τους πελάτες τους, και ενδέχεται να γίνει και μια ομαδική ενημέρωση το επόμενο διάστημα στη Ιεράπετρα.

Όπως τόνισε ο κ. Γουλιδάκης το νέο σύστημα φαίνεται πως έχει στηθεί με μόνο στόχο τη συλλογή προστίμων τόσο από αγρότες και από εμπόρους, όμως πρακτικά δεν προστατεύει τον αγρότη σε περίπτωση που δεν πληρωθεί εντός 60 ημερών, αφού πέρα από ένα μικρό πρόστιμο που θα χρεωθεί στον έμπορο, δεν υπάρχει καμία άλλη διασφάλιση.

Πως λειτουργεί η νέα υπηρεσία

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία λειτουργεί, στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://e-services.minagric.gr/fftransactionlogbook

  • Με χρήση εξατομικευμένων κωδικών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής taxisnet, ο Παραγωγός (ή ο Έμπορος) υποβάλει αίτηση εισόδου στην παραπάνω εφαρμογή
  • Μέσα σε 25 μέρες από την επομένη που εκδόθηκε το τιμολόγιο ο Παραγωγός μπορεί να καταχωρίζει τα προβλεπόμενα από το νόμο στοιχεία του εκάστοτε τιμολογίου. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, έχει τη δυνατότητα να προβαίνει σε διαγραφή και διόρθωση
  • Από την επομένη της ημερομηνίας έκδοσης του τιμολογίου, επίσης, έως και την 60ή ημέρα, ο Έμπορος έχει τη δυνατότητα να σημάνει καταχώριση με την οποία δεν συμφωνεί
  • Από την 61η μέχρι την 70ή ημέρα από την επομένη της ημερομηνίας έκδοσης του τιμολογίου, οι αντισυμβαλλόμενοι έχουν, διαμέσου της εφαρμογής, τις κάτωθι δυνατότητες:

Α) Ο Παραγωγός μπορεί να σημάνει το τιμολόγιό του σαν «μη εξοφλημένο»

Β) Σε περίπτωση αμφισβήτησης του ισχυρισμού περί μη εξόφλησης, δίνεται εκατέρωθεν η δυνατότητα να εκθέσουν άπαξ τους ισχυρισμούς τους και να αναρτήσουν τα σχετικά αποδεικτικά τους μέσα, με δυνατότητα ανάρτησης σε αρχείο με τη μορφή .pdf των σχετικών παραστατικών

  • Σε περίπτωση μη άρσης της αμφισβήτησης, επιλαμβάνεται η αρμόδια υπηρεσία και εισηγείται τις προβλεπόμενες κυρώσεις, εφόσον προηγουμένως έχει καλέσει εγγράφως τους ενδιαφερόμενους να εκθέσουν εντός 10 ημερών τους ισχυρισμούς τους.

«Η πλήρης εφαρμογή του νόμου είναι άλλο ένα βήμα για τον περιορισμό των αθέμιτων πρακτικών στο εμπόριο αγροτικών προϊόντων και την προστασία κυρίως των παραγωγών της χώρας μας από αυτές», δήλωσε ο κ. Αραχωβίτης.

Πηγή
Ράδιο Λασίθι

CNA Newsroom

Το να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευτούν είναι δημοσιογραφία. Όλα τα άλλα είναι απλά δημόσιες σχέσεις.

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close