ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Καταγγελίες για ασάφειες σε διαδικτυακά καταστήματα

Συμβουλές προς τους καταναλωτές δίνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μετά από παράπονα για ασαφείς πληροφορίες ή για «κρυφές» επιβαρύνσεις σε διαδικτυακά καταστήματα.

Σε ανακοίνωσή της η ΕΠΚΚ αναφέρει ότι αυτές τις ημέρες στα γραφεία της έχουν φτάσει καταγγελίες καταναλωτών σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών, είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες, είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής, δεν είχαν  δηλ. συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.

caffeine adv2020b

Επίσης, σύμφωνα με την ΕΠΚΚ, διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν στο δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών και το βασικότερο όταν η πληρωμή γίνεται με κούριερ, κανένα φορολογικό στοιχείο  (τιμολόγιο, απόδειξη λιανικής πώλησης).

Όπως τονίζεται, οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν πριν ολοκληρώσουν την διαδικτυακή αγορά τους και να προσέχουν περισσότερο όταν πραγματοποιούν αγορές από ιστότοπους εκτός Ε.Ε..

neratzoulis neo

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΠΚΚ:

«Βρισκόμαστε εντός εορταστικής περιόδου και είναι σίγουρο ότι πολλοί καταναλωτές θα επιλέξουν το διαδίκτυο, για να κάνουν τις αγορές τους.

Επειδή  δεν είναι λίγες οι καταγγελίες των καταναλωτών που φθάνουν στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, π.χ  σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες, είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής, δεν είχαν  δηλ. συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.

Επίσης, διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν στο δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών και το βασικότερο όταν η πληρωμή γίνεται με κούριερ, κανένα φορολογικό στοιχείο  (τιμολόγιο, απόδειξη λιανικής πώλησης)

Ένεκα των παραπάνω η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει σε ανακοίνωση της τους καταναλωτές τα εξής:

Οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν πριν ολοκληρώσουν την διαδικτυακή αγορά τους τα εξής:

  • Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
  • Την τελική τιμή του προϊόντος, περιλαμβανομένων των φόρων του κόστους παράδοσης, τυχόν τελών κράτησης, ή οποιαδήποτε άλλη χρέωση.
  • Το δικαίωμα υπαναχώρησης τρόπους πληρωμής.
  • Την εναλλακτική επίλυση διαφορών
  • Τις τυχόν εκπτώσεις και/ή προσφορές

Εάν λείπουν αυτά τα στοιχεία, ή κάποια από αυτά τα στοιχεία, από έναν ιστότοπο, ΔΕΝ ολοκληρώνουμε την αγορά μας. Οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που βλάπτουν τους καταναλωτές, πρέπει να σταματήσουν

Επιπλέον, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν αγορές, από ιστότοπους εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία, Καναδάς κ.λπ.)

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάνω από τα μισά μη ασφαλή προϊόντα, που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2018, προέρχονταν από την Κίνα.

Επειδή, όμως, ποτέ η αγορά δε θα είναι τέλεια, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συνιστά στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν αγοράζουν προϊόντα από ιστότοπους εκτός Ε.Ε

Τέλος για καταγγελίες συνιστούμε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (1520) και τις Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών».

Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button