Τρίτη, 20 Απρ 21
box cafe adv2020
ΑρχικήΚΡΗΤΗΚρήτη | Αυξήθηκαν οι εξαγωγές το 2020

Κρήτη | Αυξήθηκαν οι εξαγωγές το 2020

cosmos adv 2021
al dente
drop adv2020
vasilakis
kingeight 2021a
kokolakis adv 2021 3

Θετικό πρόσημο κατέγραψαν οι Κρητικές εξαγωγές κατά το 2020, μετά την επεξεργασία των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης, για πρώτη φορά μετά το 2015. Το σύνολο των εξαγωγών της Κρήτης έφτασαν το ποσό των 463,2 εκ. ευρώ και τους 420.925 τόνους, έναντι των 406,9 εκ. ευρώ και 385.513 τόνους το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, παρουσιάζοντας αύξηση ίση με 13,8% σε αξία και 9,2% σε ποσότητα.

Στα παραπάνω νούμερα δεν περιλαμβάνεται μία εξαγωγή κατά το 2020, αξίας 70,8 εκ. ευρώ στην κατηγορία «Επιβατικά πλοία, κρουαζιερόπλοια, οχηματαγωγά (φέρρυ-μποτ), φορτηγά πλοία, φορτηγίδες και παρόμοια», με την οποία οι εξαγωγές της Κρήτης φτάνουν τα 534 εκ. ευρώ και η αύξηση διαμορφώνεται σε 31,2%. Στα παραπάνω νούμερα δεν περιλαμβάνονται επίσης τα πετρελαιοειδή.
Να σημειωθεί επίσης ότι το 2015, που αποτέλεσε χρονιά – ρεκόρ, οι Κρητικές εξαγωγές είχαν φτάσει τα 486 εκ. ευρώ.

mechanical adv 2021

Κλάδοι

apostolakis adv 2

Ο κλάδος των Τροφίμων και Ποτών, ο οποίος αποτελεί το 52,4% του συνόλου των Κρητικών εξαγωγών με 242,5 εκ. ευρώ, παρουσιάζει αύξηση ίση με 16,6%. Ο κλάδος των Χημικών & Πλαστικών έρχεται δεύτερος, με μερίδιο περίπου 28,2% επί του συνόλου των εξαγωγών της Κρήτης και αύξηση της τάξεως του 8,4%. Ακολουθούν οι κλάδοι του Αγροτικού Εξοπλισμού (μερίδιο 6,1% και αύξηση 17,4%), της Κλωστοϋφαντουργίας & Ένδυσης (5,7% και αύξηση 23,8%) και με μικρότερα μερίδια οι Μηχανές & Συσκευές, τα Δομικά Υλικά και τα λοιπά βιομηχανικά προϊόντα.

Τρόφιμα & Ποτά

Στον αγροδιατροφικό τομέα, το Ελαιόλαδο έφτασε τα 147,5 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 24,2%, τα Κηπευτικά τα 47,8 εκ. ευρώ με αύξηση 2,8% και τα Φρούτα τα 22,3 εκ. ευρώ και αύξηση 20,5%. Μικρότερα ποσοστά καταλαμβάνουν τα Ψάρια & Θαλασσινά, η κατηγορία των Νερών – Αναψυκτικών – Χυμών, τα Γαλακτοκομικά, το Μέλι, το Κρασί και το Κρέας & Παρασκευάσματά του.

Βιομηχανία

Από τα προϊόντα εκτός αγροδιατροφικού τομέα, σημαντικές είναι οι εξαγωγές πλαστικών μεμβρανών και φύλλων, ειδών συσκευασίας από πλαστικές ύλες, διχτυών αγροτικής χρήσης και χρωστικών υλών.

Αγορές

Σχετικά με τις αγορές, οι κυριότεροι αγοραστές των Κρητικών προϊόντων είναι η Γερμανία (μερίδιο 20,3%), η Ιταλία (17%), η Γαλλία (6,1%), η Ολλανδία (5,7%) και η Πολωνία (4,3%). Τη δεκάδα των κυριότερων αγοραστών κλείνουν οι Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κύπρος, η Ισπανία και η Αυστρία.
Για τον κλάδο των Τροφίμων & Ποτών, τους κυριότερους αγοραστές αποτελούν η Ιταλία, με τις εξαγωγές να φτάνουν τα 66,1 εκ. ευρώ, η Γερμανία με 65 εκ. ευρώ, οι Η.Π.Α. με 12,2 εκ. ευρώ, η Αυστρία με 12 εκ. ευρώ και στην πέμπτη θέση το Ην. Βασίλειο με 9,1 εκ. ευρώ.

Για τον κλάδο των Χημικών & Πλαστικών, οι κυριότεροι αγοραστές είναι η Γερμανία με 16,6 εκ. ευρώ, η Γαλλία με 15,3 εκ. ευρώ, η Κίνα με 9,7 εκ. ευρώ, η Ολλανδία με 9,3 εκ. ευρώ και τέλος η Ισπανία, με 7,9 εκ. ευρώ.

Το 2020 αποτέλεσε μια πολύ καλή χρονιά για τις εξαγωγές της Κρήτης, με αύξηση μεγαλύτερη από την αύξηση του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, η οποία οριακά άγγιξε το 3%. Μέσα σε ένα πολύ δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, με συνθήκες παγκοσμίως πρωτόγνωρες λόγω της πανδημίας, οι Κρήτες εξαγωγείς κατάφεραν να ανταπεξέλθουν και σημείωσαν σημαντικότατες εξαγωγικές επιδόσεις, τοποθετώντας την Κρήτη και τα προϊόντα της σε δυναμικές αγορές. Η εντυπωσιακή αυτή πορεία, που είχε φανεί ήδη από τα στοιχεία που λαμβάναμε κατά τη διάρκεια του έτους, αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας και αναδεικνύει την Κρήτη για το 2020 ως μία από τις πιο δυναμικές εξαγωγικές Περιφέρειες της Ελλάδας.

zygos gif 2020b
wind one adv
Newsroom
Newsroomhttps://www.cna.gr
Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
bbq stories2020
notakis adv
tech store adv 2021
karnagioadv 2021
neratzoulis neo
bakaliko lagos
kera tours2019 adv
adv zuper service 2019
jooble