ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη ακύρωση του ΒΟΑΚ



Τις έντονες αντιδράσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προκαλούν οι αρνητικές εξελίξεις στον ΒΟΑΚ, με τις συνεχόμενες δηλώσεις του πρωθυπουργού και υπουργών του για ακύρωση των διαγωνισμών και ενδεχόμενο επιβολής διοδίων.

Κρήτη: Αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη ακύρωση του ΒΟΑΚ 2

Ο βουλευτής Νίκος Ηγουμενίδης σε δήλωσή του είπε πως «είναι ντροπή σήμερα να μιλάμε για διόδια σε βάρος των Κρητικών που όλοι ξέρουμε πόσο ακριβά έχουν πληρώσει αυτή την υπόθεση».

Αναλυτικά η δήλωση Ηγουμενίδη:

Κρήτη: Αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη ακύρωση του ΒΟΑΚ 3

«Από το 2015 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια τιτάνια προσπάθεια και πέτυχε να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής στην Κρήτη. Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσης.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι δίνοντας το παρών από το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Γούρνες – Χερσόνησος, το οποίο δόθηκε στην κυκλοφορία τον περασμένο Μάιο, ο τέως Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε ξεκαθαρίσει εμπράκτως για μια ακόμη φορά ότι δεν θα υπάρξουν διόδια στον ΒΟΑΚ, παρουσιάζοντας μάλιστα όλο το σχεδιασμό και δίνοντας έμφαση στην κατασκευή αξιόπιστων κάθετων αξόνων για να υπάρχει πρόσβαση στη φυσική ομορφιά της Κρήτης.

Επομένως, είναι τουλάχιστον ντροπή σήμερα να μιλάμε για διόδια σε βάρος των Κρητικών που όλοι ξέρουμε πόσο ακριβά έχουν πληρώσει αυτή την υπόθεση. Η σημερινή Κυβέρνηση έχει υποχρέωση να ανακαλέσει και να φροντίσει να επιταχύνει άμεσα το έργο».

Νωρίτερα ο Χάρης Μαμουλάκης είχε δηλώσει: 

«Μετά τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλή, σειρά είχε σήμερα ο Υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης να μας «ενημερώσει»ότι το οραματικό έργο ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ επιστρέφει στο μηδέν και παραπέμπεται ουσιαστικά – ξανά – στις καλένδες.

Συνεχίζεται με αυτόν τον τρόπο η προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ να απαξιώσει, και εν τέλει να ακυρώσει, τους διεθνείς διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος και Χερσόνησος – Νεάπολη (και στους οποίους συμμετέχουν αρκετές εταιρείες κάτι που μόνο θετικά στοιχεία επιφέρει στο έργο) και να μην προχωρήσει στην προκήρυξη του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. Το χειρότερο όμως απ’ όλα, είναι το γεγονός ότι με αυτές τις μεθοδεύσεις, η κατασκευή του ΒΟΑΚ απομακρύνεται και η δίκαιη απαίτηση του συνόλου της Κρητικής κοινωνίας για έναν ασφαλή, σύγχρονο και λειτουργικό αυτοκινητόδρομο δεν λαμβάνεται υπόψιν.

«Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη προσπαθεί να απαξιώσει αυτό το σημαντικό έργο που έπειτα από παλινωδίες δεκαετιών, μπήκε σε τροχιά υλοποίησης από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε μας παραξενεύει το ότι οι προσωπικές προεκλογικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, ξεχάστηκαν τόσο σύντομα», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Μας λυπεί όμως, το ότι θυσιάζεται ο ΒΟΑΚ, ένα υψίστης σημασίας έργο για την Κρήτη, στον βωμό της μικροπολιτικής. Ελπίζουμε ότι έστω και την ύστατη στιγμή, η κυβέρνηση θα αντιληφθεί ότι ο ΒΟΑΚ είναι πέρα και πάνω από κόμματα και σκοπιμότητες και θα συνεχίσει την προσπάθεια υλοποίησης, από το σημείο στο οποίο την παρέλαβε. Χωρίς να χάσει άλλο χρόνο».

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκ. Βαρδάκης, σχολίασε πως «η ΝΔ ζητά από τον Κρητικό λαό να χρηματοδοτεί την συντήρηση ενός έργου, το οποίο το «χρωστούν» όλες οι Κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες».

Όπως ανάφερε ο κ. Βαρδάκης:

«Για ακόμα μια φορά ακούστηκε από τα πιο επίσημα χείλη, αυτά του Υφυπουργού Υποδομών, ότι δεν υπάρχει, υποτίθεται, καμία δρομολογημένη εξέλιξη σε ότι αφορά τον ΒΟΑΚ.

Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, έρχονται να τον διαψεύσουν πανηγυρικά και τον ίδιο και τα υπόλοιπα στελέχη της παράταξής του.

Και είναι απορίας άξιο, πως μπορεί κάποια Κυβέρνηση να προχωρήσει στην προκήρυξη ενός έργου, αν δεν ολοκληρωθούν προκαταρκτικά βήματα, όπως έρευνες Προέλευσης – Προσδιορισμού των μετακινήσεων στον ΒΟΑΚ, μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης κυκλοφορίας, αξιολόγηση των τεχνικών λύσεων (της αρχικής και της νέας) ώστε να επιλεγεί τελικά η χάραξη που θα υλοποιηθεί και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδότηση του έργου, να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος οδικής ασφάλειας.

Επιπλέον, για να γνωρίζουν και οι πολίτες της Κρήτης, ολοκληρώθηκε και η Α Φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας και για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος και για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, για την εκδήλωση ενδιαφέροντος μελέτης, κατασκευής και συντήρησης του ΒΟΑΚ, στον οποίο διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον 5 εταιρίες, έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγησή τους και το Υπουργείο θα έπρεπε να προχωρήσει στην Β Φάση του διαγωνισμού.

Συνεπώς, οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και δεν προκύπτει από κανένα σημείο ότι θα πρέπει να ξαναρχίσουμε από την αρχή, καθυστερώντας δύο επιπλέον χρόνια για την κατασκευή του σημαντικότερου έργου της Κρήτης, όχι μόνο από αναπτυξιακής πλευράς αλλά πολύ περισσότερο από θέμα ασφάλειας.

Σε ότι αφορά την ύπαρξη διοδίων ακόμα και για τους Κρητικούς, η κυβέρνηση της ΝΔ αναδεικνύει από μόνη της τις ιδεοληψίες της, ζητώντας από τον Κρητικό λαό να χρηματοδοτεί την συντήρηση ενός έργου, το οποίο το «χρωστούν» όλες οι Κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες.

Όπως είχε δηλώσει άλλωστε κατηγορηματικά και ο πρώην Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ο νέος αυτοκινητόδρομος της Κρήτης δε θα είχε διόδια για τους κατοίκους του νησιού».



Πηγή
efsyn.gr
Ετικέτες

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close