Macrame-Voulisma
Karnagians ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Ποτηράκι

BOX Cafe

ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ
ΚΡΗΤΗ

Γ. Κουράκης: Η Κρήτη δικαιούται έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

GMG

LE DELICE ΣΕΡΓΙΑΝΙ Kosa

Ο ΒΟΑΚ αποτελεί μία μεγάλη προσδοκία για τους πολίτες, αλλά και τους αυτοδιοικητικούς της Κρήτης και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και από την συζήτηση με τον πρόεδρο της ΠΕΔ του νησιού, Γιάννη Κουράκη στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Team FM 102.

Ο κ. Κουράκης μίλησε για το «όνειρο» του ΒΟΑΚ, λέγοντας πως περιμένει με ανυπομονησία «τις μπουλντόζες», εξέφρασε την αγωνία του για τα διόδια, με τα οποία δεν συμφωνεί μεν, αναγνωρίζει όμως την αναγκαιότητά τους όταν μιλάμε για σύμβαση παραχώρησης. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις προτάσεις της ΠΕΔ Κρήτης για την ενεργειακή κρίση, σημειώνοντας με έμφαση πως το ζητούμενο είναι το κόστος για τους ΟΤΑ να μην μετακυλιστεί στους πολίτες.

GRUPPO ΧΡΥΣΟΣ

IN AND OUT

DROP Cafe Palermo TECH HUB
  • Η ενεργειακή κρίση και η επιβάρυνση της οικονομίας μας είναι τα μεγάλα ζητήματα που έχει να αντιμετωπίσει γενικότερα η κοινωνία και ειδικότερα η τοπική αυτοδιοίκηση. Τι είναι αυτό που σας ανησυχεί και σας οδηγεί στη πρόταση μέτρων όπως το αίτημα για έκτακτη επιχορήγηση των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης;

Το  «επικίνδυνο» μείγμα της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης. Μια σειρά προβλήματα αντιμετώπιζαν οι κοινωνίες, είτε με την οικονομική κρίση, είτε με την υγειονομική κρίση και στην συνέχεια τους τελευταίους μήνες με μεγάλη σφοδρότητα «επιτίθεται» η ενεργειακή κρίση. Φέρει μεγάλες επιπτώσεις στην στη ζωή των πολιτών, στα νοικοκυριά, στους επαγγελματίες, αλλά και στους οργανισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης που προσφέρουν ένα τεράστιο κοινωνικό έργο και αγαθά όπως το νερό και ένα σωρό άλλες υπηρεσίες. Το κόστος είναι τεράστιο. Εμείς σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε αυτό το κόστος να το μετακυλήσουμε στους πολίτες γιατί γνωρίζουμε τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Έτσι, θέλουμε να ικανοποιηθεί η δέσμη μέτρων που προτείνουμε στην κυβέρνηση, ούτως ώστε αυτό το υψηλό κόστος που έχουν οι Ο.Τ.Α. για την παραγωγή υπηρεσιών προς τους πολίτες αλλά και για να διανέμεται το κοινωνικό αγαθό που λέγεται νερό, να μην υπάρχουν επιπτώσεις. Εφόσον δεν βλέπουμε να υπάρχει καμία υποχώρηση αυτής της κρίσης υποστηρίζουμε πως η ίδια η κυβέρνηση πρέπει να λάβει υπόψη της αυτά τα μέτρα και να στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες, να στηρίξει τους Ο.Τ.Α. αυτή τη δύσκολη περίοδο για να μπορούν να ανταποκριθούν στο σπουδαίο έργο που κάνουν.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

  • Το σημαντικό είναι να μην μετακυλήσει το κόστος στον πολίτη, έτσι;

Ο πολίτης έχει δεχθεί μια σειρά από επιβαρύνσεις, είτε στις αυξήσεις των τιμών στα καταναλωτικά αγαθά, είτε σε άλλες υπηρεσίες φορέων. Οι φορείς των δημοτικών συμβουλίων και των δήμων είμαστε πιο κοντά στους πολίτες, βλέπουμε αυτά τα προβλήματα και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μετακινήσουμε αυτό το βάρος στους πολίτες. Δεν αντέχουν πλέον, δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Για αυτό ακριβώς προτείνουμε αυτή τη δέσμη μέτρων και σταδιακά θα κάνουμε και άλλες τέτοιες ενέργειες εφόσον βλέπουμε πως δεν υπάρχει υποχώρηση της κρίσης. Πρέπει να κοιτάζουμε το μέλλον και το μέλλον είναι η τελευταία πρόταση που κάναμε στην οποία λέμε πως τώρα είναι η ώρα η Κρήτη να παράγει πράσινη ενέργεια, να μπουν μπροστά οι «πράσινες μηχανές», να μας δοθεί η δυνατότητα με διάφορα κίνητρα – είτε τα κίνητρα αυτά αφορούν το σπάσιμο της γραφειοκρατίας, είτε οικονομικά κίνητρα – να δημιουργήσουν οι δήμοι τις ενεργειακές τους κοινότητες, ούτως ώστε να μπορέσουν να ρίξουν και το κόστος σε πολλές υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Ορισμένες μάλιστα θα μπορούσε να είναι και δωρεάν, για παράδειγμα θα μπορούσε να μην υπάρχει τέλος ηλεκτροφωτισμού αν είχαμε τις ενεργειακές κοινότητες και μπορούσαμε να παράγουμε την δική μας ενέργεια προς όφελος των πολιτών. Θα μπορούσε να επιτευχθεί μείωση στο ΦΠΑ στο νερό από 13% σε 6%. Αυτές είναι οι βασικές προτάσεις, καθώς επίσης και μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση που ζητάμε προς τους δήμους, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στο κομμάτι της ενεργειακής κρίσης, αλλά και σε άλλα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία και η σφοδρότητα  του νέου κύματος που – όπως ακούμε – έρχεται.

Zuper Service

  • Βλέπουμε πολλούς πολίτες και δημάρχους να αντιδρούν στη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια. Πιστεύετε ότι όλο αυτό οφείλεται στην έλλειψη σχεδίου ή στην έλλειψη ενημέρωσης;

Καταρχάς θέλω να διευκρινίσω πως είμαι «φανατικός» υποστηρικτής της πράσινης ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό είναι δεδομένο και αν δεν συμβεί ο πλανήτης θα καταστραφεί και θα επέλθουν τεράστιες επιπτώσεις στις ερχόμενες γενιές. Άρα, οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση. Υπάρχει προβληματισμός για την μετάβαση στην πράσινη ενέργεια καθώς χρειάζεται ένα οργανωμένο σχέδιο. Πρέπει να απαντηθούν ερωτήσεις όπως, τι χρησιμοποιούμε ώστε να έχουμε πράσινη ενέργεια, ποια πράσινη ενέργεια θέλουμε; Είτε τις ανεμογεννήτριες, είτε τα φωτοβολταϊκά, είτε άλλες μορφές πράσινης ενέργειας, όπως το βιοαέριο και το υδρογόνο που εξελίσσονται. Άρα, αυτά θέλουν ένα σχέδιο, μια χωροταξία.

Παράλληλα, πρέπει να σεβαστούμε το περιβάλλον. Έχω καθιερώσει έναν όρο, επειδή συμμετείχα στην ομάδα εργασίας για τη δίκαιη μετάβαση, τον όρο «ενεργειακή δημοκρατία». Πρόκειται για έναν ουσιαστικό διάλογο που απαντάει στο γιατί είναι απαραίτητη αυτή η μετάβαση, στον τρόπο με τον οποίο θα γίνει, κάτω από ποιους κανόνες θα γίνει και ποιοι θα είναι οι ωφελημένοι της. Ο πλούτος που θα προέλθει από την μετάβαση θα είναι τεράστιος, πλούτος προερχόμενος από τη φύση, τον ήλιο και τον αέρα. Αυτός ανήκει σε όλους τους πολίτες. Δεν μπορούν κάποιοι «μεγάλοι» να εισπράξουν αυτόν τον πλούτο. Το στοίχημα είναι οι διάφορες κοινότητες, μεμονωμένα άτομα, ομάδες αγροτών και γεωργών, ομάδες πολιτών, οι Ο.Τ.Α. και διάφοροι άλλοι φορείς να μπορέσουν να αξιοποιήσουν την πράσινη ενέργεια προς όφελος των πολιτών, αλλά και του περιβάλλοντος.

  • Τι περιμένει η τοπική αυτοδιοίκηση το επόμενο διάστημα – τι θα θέλατε να τεθεί σε προτεραιότητα;

Κάθε νέα αρχή – όπως συμβαίνει και με την νέα χρονιά – περικλείει μέσα της την αισιοδοξία. Αισιοδοξία και μια καλύτερη πορεία γιατί τα τελευταία χρόνια έχουμε ζήσει πολλά. Έχουμε ζήσει κρίσεις, εντάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, πολέμους, περιβαλλοντικές καταστροφές, διάφορα ακραία καιρικά φαινόμενα όπως σεισμοί και πλημμύρες και τώρα ζούμε αυτή τη σφοδρή ενεργειακή κρίση. Εκείνο που επιδιώκουμε είναι μια καλύτερη πορεία όσο αφορά την κοινωνία μας. Μια δίκαιη ανάπτυξη, ευημερία, πάνω από όλα ειρήνη σε όλο τον κόσμο για να σταματήσουν αυτές οι εντάσεις και – για να έρθουμε στα δικά μας – ένα καλύτερο και ουσιαστικό θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να λύνουν τοπικά τα προβλήματα τους. Ακόμα επιδιώκουμε την πάταξη της γραφειοκρατίας και να μπορούμε να βαδίσουμε καλύτερα σαν τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην Κρήτη μας με μια σειρά έργων, δράσεων και παρεμβάσεων, όπου θα ανακουφίσουν τους πολίτες, θα φέρουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής και πρόοδο στον ίδιο τον τόπο. Αυτά είναι τα ζητούμενα. Κάθε μια ευχή φέρνει και μια καινούργια ελπίδα. Ας ελπίσουμε το 2022 να γίνει μια νέα αρχή που θα φέρει την αισιοδοξία, την πρόοδο, την ελπίδα σε κάθε νοικοκυριό και την υγεία σε κάθε άνθρωπο.

  • Σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, ποιες είναι οι προσδοκίες σας;

Όπως είπα και στο δημοτικό συμβούλιο η Κρήτη πλέον δικαιούται έναν καινούργιο ΒΟΑΚ, πρέπει να γίνει με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο και με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε ποιότητα και ασφάλεια. Άρα ο ΒΟΑΚ για το 2022 παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα και πρέπει να δημοπρατηθούν πάρα πολλά τμήματα του. Το έχουμε σε πρώτη προτεραιότητα γιατί είναι έργο αναπτυξιακό, κοινωνικό και ασφάλειας. Η ζωή δεν σταματάει με το ΒΟΑΚ, η ανάπτυξη δεν σταματάει με το ΒΟΑΚ, χρειάζονται κι άλλες παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν είτε με το περιβάλλον, το νερό, είτε με τον νότιο οδικό άξονα, δηλαδή ένα συνολικό σχέδιο.

Έτσι οραματίζομαι την Κρήτη. Η Κρήτη χρειάζεται ένα συνολικό και οργανωμένο σχέδιο, ένα όραμα και πάνω εκεί να «κουμπώσει» σχέδια και δράσεις. Η γεωγραφική θέση της Κρήτης, η μορφολογία της, το περιβάλλον της, ο πολιτισμός της και η νησιωτικότητα της δικαιολογούν αυτή μου την αισιοδοξία. Ως εκ τούτου, πρέπει να είμαστε παρόντες συνολικά, ούτως ώστε να τα καταφέρουμε και να κάνουμε τον τόπο μας ένα τόπο προοπτικής και προόδου. Αυτός είναι ο κύριος στόχος μου.

  • Η ύπαρξη διοδίων στις αστικές περιοχές του ΒΟΑΚ σας βρίσκει σύμφωνους;

Για εμάς το καλύτερο θα ήταν να μην υπήρχαν διόδια. Πρέπει όμως να δούμε πως μπορεί να καλυφθεί το κόστος κατασκευής, αλλά και το κόστος λειτουργίας ώστε να είναι ο δρόμος ποιοτικός. Όταν όμως βλέπουμε σύμβαση παραχώρησης εμπεριέχει διόδια. Για να μην υπάρξουν διόδια πρέπει αυτό το κόστος που αναλαμβάνει το ιδιωτικό κεφάλαιο να το καλύπτει το κράτος. Άρα πιστεύω πως υπάρχουν ακόμα ελπίδες. Μπορούν να γίνουν προτάσεις. Μάλιστα εγώ είχα κάνει παλιότερα ολοκληρωμένες προτάσεις αναφορικά με το πώς να μην υπάρχουν τα διόδια. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο ΒΟΑΚ επιτέλους πρέπει να ξεκινήσει να κατασκευάζεται και από εκεί και πέρα θα δούμε πως το κράτος μπορεί να βοηθήσει ούτως ώστε να μην υπάρξουν διόδια στην Κρήτη.

Τα διόδια, να ξέρετε, έχουν μια σειρά από θέματα. Όταν είσαι μέσα στον αυτοκινητόδρομο, ο ιδιώτης που τον λειτουργεί είναι υποχρεωμένος να σου έχει τα πάντα. Δηλαδή να σου παρέχει ασφάλεια, να σου παρέχει τις τουαλέτες σου, αν κάτι συμβεί στο αυτοκίνητο σου είναι υποχρεωμένος να το μεταφέρει σου δωρεάν. Μια σειρά υπηρεσίες παρέχονται με την πληρωμή του διοδίου και μέσα στην τιμή εμπεριέχεται η συντήρηση του δρόμου, ο ηλεκτροφωτισμός, η λειτουργία των τούνελ και πολλά άλλα. Αυτό όμως που θέλω να γίνει και ανυπομονώ είναι να μπουν μέσα οι μπουλντόζες.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button