ΚΡΗΤΗ

Έτσι θα «μεταμορφωθεί» το κέντρο του Ηρακλείου

Το πρώτο μεγάλο εργοτάξιο στην «καρδιά» της πόλης σχεδιάζει ν’ ανοίξει μέσα στο πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς η δημοτική Αρχή, καθώς ξεκινά τις διαδικασίες για να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση και να προχωρήσει στη δημοπράτηση της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης των οδών Δικαιοσύνης – Έβανς- Ίδης.

Τη σχετική δέσμευση έδωσε ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Χάρης Μαμουλάκης στο πλαίσιο συνάντησης που είχε με τους επιχειρηματίες της λεγόμενης μικρής Έβανς, που αν και αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς ιστορικούς και εμπορικούς δρόμους της πόλης εμφανίζει μια εντελώς απαξιωμένη εικόνα και βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, ακόμα και σε απλά αυτονόητα ζητήματα.

Ο κ. Μαμουλάκης ενημέρωσε τους κατοίκους ότι μέσα στις επόμενες μέρες πρόκειται να συναντηθεί με τον περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη, προκειμένου να δρομολογήσει την ένταξη του μεγάλου έργου της ανάπλασης που ανέρχεται στο ποσό των 4.935.767,51 ευρώ, σε ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα, τονίζοντας ότι η πολιτική στόχευση που έχει τεθεί είναι η δημοπράτηση του μέσα στο πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς. Παράλληλα όμως συμφώνησαν να πραγματοποιήσουν και μια δεύτερη συνάντηση την ερχόμενη Παρασκευή στα γραφείας της τεχνικής υπηρεσίας, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να εξειδικεύσουν σε λεπτομέρειες για τη δρομολογούμενη παρέμβαση ανάπλασης, και παράλληλα να συζητήσουν μια σειρά από οργανωτικά θέματα που αφορούν τη διαχείριση της καθαριότητας.

Τι προβλέπει η μελέτη ανάπλασης



Το έργο της ανάπλασης των Δικαιοσύνης, Έβανς και Ίδης σηματοδοτεί το πιο ευρύ μέτωπο παρέμβασης των τελευταίων χρόνων, στο πιο ιστορικό κομμάτι της παλιάς πόλης του Ηρακλείου. Είναι γνωστό ότι μέσα σε αυτή τη διαδρομή βρίσκονται τρία πολύ σημαντικά δημόσια κτίρια και συγκεκριμένα η Περιφέρεια Κρήτης, τα Δικαστήρια, η πρώην Αστυνομική Διεύθυνση, τα οποία οικοδομήθηκαν στο τέλος της οθωμανικής περιόδου στη θέση ενετικών δημόσιων κτιρίων. Όπως αναφέρει η μελέτη ανάπλασης, δημιουργούνται δύο μικρές πλατείες, διαστάσεων 34,00 χ 14,00 μ. περίπου, μεταξύ των τριών κτηρίων προτείνεται να προβληθούν με την ενιαία διαμόρφωσή τους και στο κατάστρωμα της Λεωφόρου Δικαιοσύνης. Στη δυτική πλατεία προτείνεται η τοποθέτηση παρτεριού χαμηλού πρασίνου με καθιστικό στοιχείο ενώ στην ανατολική διαμόρφωση βάθρου για άγαλμα του Γιαμπουδάκη.

Στις τέσσερις μικρές εσοχές που δημιουργούν οι πρασιές των τριών κτιρίων δημιουργούνται μικροί χώροι φύτευσης ενώ παράλληλα απομακρύνονται τα περίπτερα. Στο κεντρικό τμήμα μπροστά στα Δικαστήρια, δυτικά της κεντρικής εισόδου δημιουργείται μικρός χώρος προσωρινής στάθμευσης και στα ανατολικά της προσωρινή στάθμευση ΑμΕΑ.

Στη συμβολή Δικαιοσύνης – Έβανς δημιουργείται διεύρυνση για στάση ταξί. Στη συμβολή Δικαιοσύνης – 25ης Αυγούστου τοποθετείται τριγωνικός πληροφοριακός πίνακας με αναφορά στην ιστορία της πόλης. Από τη θέση αυτή υπάρχει οπτική επαφή προς την πύλη Vottone, κεντρική πύλη εισόδου της Citta Antica δηλαδή του αρχαίου τμήματος της παλιάς πόλης του Ηρακλείου. Στο τμήμα αυτό, δηλαδή από τις Γιάνναρη – Έβανς – Δικαιοσύνης – 1821, γίνεται η διέλευση του μικρού λεωφορείου (mini bus) και το τμήμα αυτό του καταστρώματος διαφοροποιείται με κυβόλιθο άλλου χρώματος.

Σχετική διαμόρφωση γίνεται και στη συμβολή των Καλοκαιρινού – Ψαρομηλίγκων – Τζουλάκη – Ίδης, όπου τοποθετείται μπρούτζινη σύνθεση με στοιχείου νερού με ταυτόχρονη πρόβλεψη καθιστικών στοιχείων και νέων δεντροφυτεύσεων, δημιουργώντας ένα νέο σημείο αναφοράς για την πόλη. Στο τμήμα αυτό διαμορφώνεται επίσης χώρος στάσης του μικρού λεωφορείου Στο βόρειο πεζοδρόμιο της λεωφ. Δικαιοσύνης και μετά τη διαπλάτυνσή του διαμορφώνονται σημεία φύτευσης δέντρων με μεταλλικές σχάρες και τοποθετούνται καθιστικά στοιχεία. Με την παρέμβαση αυτή εξυπηρετείται καλύτερα η εμπορική χρήση του δρόμου. Παράλληλα επιβάλλεται απαγόρευση παράπλευρης στάθμευσης σε όλο το μήκος της λεωφόρου.

Η οδός Ίδης μετατρέπεται σε λεωφορειόδρομο με πλάτος καταστρώματος 5,00 μ. και το υπόλοιπο πλάτος αξιοποιείται για τη διαπλάτυνσή των πεζοδρομίων. Η πορεία του λεωφορειόδρομου τοποθετείται στη νότια πλευρά των λεωφόρων έτσι ώστε τα υπαίθρια καθιστικά να διαμορφωθούν στη βόρεια και πλέον ευήλια πλευρά και πλησίον της εμπορικής δραστηριότητας.

Η οδός Έβανς προτείνεται ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας από τον οποίο δε διέρχεται μίνι λεωφορείο. Το κατάστρωμα περιορίζεται σε 2,80 μ., διαμορφώνεται από σκούρο γκρι τοπικό κυβόλιθο και οριοθετείται με κράσπεδα. Διαμορφώνεται ένα κύριο διαπλατυσμένο πεζοδρόμιο με καθιστικά στοιχεία, νέες φυτεύσεις δέντρων και γραμμή όδευσης τυφλών στο ανατολικό της τμήμα και ένα δεύτερο βοηθητικό στο δυτικό της τμήμα, ελάχιστου πλάτους 75 εκ. για την προστασία των εισόδων των παρακείμενων κτηρίων (καταστήματα και κατοικίες.

Πατρίς

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close