GMG Constructions | adv


Κρήτη

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι της νέας γέφυρας του Κερίτη

Τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή της νέας γέφυρας του Κερίτη, ενέκρινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης.

Στη σχετική απόφαση αναφέρεται ότι η εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων και περιορισμών, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση και λειτουργία του έργου «Νέα Γέφυρα ποταμού Κερίτη στον οικισμό Αλικιανός του Δήμου Πλατανιά της ΠΕ Χανίων» στο Δήμο Πλατανιά, στην Π.Ε. Χανίων Περιφέρειας Κρήτης.

apostolakis adv 2

Magali-Elounda

όπως αναφέρεται στην απόφαση, το έργο αφορά την αποκατάσταση της επαρχιακής οδού αρ. 27 «Χανίων – Αλικιανού – Σούγιας», Νομού Χανίων, στη θέση γεφύρωσης του ποταμού Κερίτη. Φορέας του έργου είναι η Δ/νση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

mechanical adv 2021

Υπνεθυμίζεται ότι στις 25 Φεβρουαρίου 2019, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων, κατέρρευσε κατά το μεγαλύτερο μέρος της η λίθινη γέφυρα. Η λίθινη γέφυρα στον ποταμό Κερίτη είχε κτιστεί το 1908 και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά και ιστορικά μνημεία της ευρύτερης περιοχής. Έχει ανακηρυχθεί από το υπουργείο Πολιτισμού ως νεότερο μνημείο και έχει ενταχθεί στον διαρκή κατάλογο των κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και μνημείων της Ελλάδας ως αξιόλογο δείγμα ειδικού τεχνικού έργου των αρχών του 20ου αιώνα, που συνδυάζει άριστη γνώση της τεχνικής κατασκευών και υψηλή αισθητική αντίληψη. Το ιστορικό γεφύρι του Κερίτη στον Αλικιανό, το οποίο έστεκε στην ίδια θέση για πάνω από 110 χρόνια και είχε χαρακτηριστεί μνημείο νεότερης ιστορίας.

zuper adv 2021

ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

  • Συνολικό μήκος μελέτης οδοποιίας: περίπου 570 m
  • Προϋπολογισμός: Ο συνολικός Προϋπολογισμός του Έργου με απρόβλεπτα ~10% και απαλλοτριώσεις, χωρίς ενδεχόμενες Αρχαιολογικές έρευνες, αναθεωρήσεις και Φ.Π.Α εκτιμάται σε 3.200.000 €.
  • Απαλλοτριώσεις: απαιτείται δέσμευση γεωργικών και δασικών εκτάσεων
  • Τυπική Διατομή: Τραπεζοειδής διατομή (συνολικού πλάτους μεταξύ πεζοδρομίων 9.50μ.) η οποία περιλαμβάνει:
  • Μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3.50μ.
  • Ελεύθερο περιθώριο 1.25m από το πεζοδρόμιο κάθε κλάδου.
  • Πεζοδρόμιο πλάτους 2.50m εκατέρωθεν της οδού, το οποίο φιλοξενεί πεζοδιάδρομο καθαρού πλάτους 1.25m.

Λοιπά έργα:

  • Ισόπεδος Κόμβος κυκλικής κίνησης.
  • Κατασκευή συνδετήριας οδού.
  • Έργα διευθέτησης ποταμού και προστασίας της νέας και της παλαιάς γέφυρας.

Για τη συγκράτηση της πλημμυρικής παροχής του π. Κερίτη στην εγγύς περιοχή της νέας γέφυρας κατασκευάζονται είτε πλευρικά αναχωμάτα – τοίχων από λιθοπλήρωτα συρματοκιβώτια με φυτεύσεις, τοποθετούμενων κλιμακωτά με έντονη κλίση, είτε λιθεπίστρωση με βεργοενθέσεις ιτεοπλατάνων, σύμφωνα με τις οδηγίες του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς – Δυτικής Κρήτης και του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.










Σχετικά άρθρα

Back to top button