ΚΡΗΤΗ

Χειμερινές εκπτώσεις: Χρυσές συμβουλές για καλύτερες αγορές

Οι καταναλωτές θα έχουν και πάλι την ευκαιρία να βρουν καλές προσφορές σε πολλά προϊόντα, με την ελπίδα των καταστηματαρχών να έγκειται στην τόνωση της αγοράς και σε ένα δυναμικό ξεκίνημα στη νέα χρονιά.

Το νέο έτος φέρνει και τις χειμερινές εκπτώσεις για τους καταναλωτές.

Η χειμερινή εκπτωτική περίοδος ξεκινά παραδοσιακά τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται στα τέλη του Φεβρουαρίου.

Πιο συγκεκριμένα, οι χειμερινές εκπτώσεις του 2019 θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθούν την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις και περιοχές, των εκπτώσεων προηγούνται ολιγοήμερες περίοδοι προσφορών.

Οι «χρυσές» συμβουλές για τις καλύτερες αγορές μας

  • Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  • Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των προϊόντων
  • Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94, πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά
  • Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων, όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και τη μείωση της ανεργίας
  • Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις
  • Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς
  • Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντα εάν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν σε τιμή έκπτωσης παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σαιζόν
  • Στην περίπτωση προσφορών θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  • Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη αυτών των καταστημάτων είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων
  • Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης
  • Καλό θα ήταν να προτιμούμε τα προϊόντα των καταστημάτων που αναγράφουν και την παλαιά και τη νέα τιμή, καθώς και το ποσοστό έκπτωσης, κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Close