ΚΡΗΤΗ

Από τα 85 καταστήματα εστίασης που άνοιξαν φέτος στα Χανιά, το 50% ήταν καφέ – σνακ μπαρ







Σε καταστήματα καφέ – σνακ μπαρ επενδύουν οι Χανιώτες επιχειρηματίες καθώς, σύμφωνα με τον Σύλλογο Εστίασης, από τα 85 νέα καταστήματα εστίασης που άνοιξαν φέτος το 50% είναι καφέ. Μάλιστα από τις 2.000 περίπου επιχειρήσεις εστίασης, που συνολικά δραστηριοποιούνται στον Νομό, το 70% είναι καφέ – σνακ μπαρ, με την πεποίθηση ότι ο καφές αποτελεί αγαπημένη συνήθεια του Ελληνα και έτσι σε έναν Νομό με 156.000 κατοίκους, σίγουρα θα υπάρξει κέρδος.

Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Μιχάλης Μπουρδαντωνάκης, το επάγγελμα πλέον έχει τόσα έξοδα που το καθιστούν ασύμφορο και έτσι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων καφέ έχει αναγκαστεί να βάλει λουκέτο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013 άνοιξαν 93 νέες επιχειρήσεις εστίασης στον Νομό Χανίων, από τις οποίες το 50% ήταν καφετέριες. Το 85% των νέων καταστημάτων άνοιξε εντός πόλης. Ωστόσο, την ίδια χρονιά έκλεισαν 52 καταστήματα εστίασης στον Νομό για οικονομικούς λόγους.

Φέτος, άνοιξαν 85 καταστήματα εστίασης στον Νομό Χανίων, από τα οποία το 50% είναι καφέ.

Το 80% του συνόλου των καταστημάτων εστίασης δραστηριοποιούνται εντός της πόλης, ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουν κλείσει 44 καταστήματα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Ν. Χανίων Μιχάλης Μπουρδαντωνάκης, οι νέοι επιχειρηματίες στρέφονται προς τα καταστήματα εστίασης διότι θεωρούν ότι πρόκειται για ένα κερδοφόρο επάγγελμα με μικρή επένδυση.

«Δηλαδή νομίζουν πως είναι εύκολο να βρεις έναν χώρο, να αγοράσεις δέκα καρέκλες και έτσι θα γίνεις επιχειρηματίας. Επίσης δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις ούτε κάποιο συγκεκριμένο πτυχίο. Από την άλλη ο καφές αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια για τον Ελληνα», ανέφερε.

Ωστόσο, τόνισε ότι «είναι τόσα πολλά τα έξοδα, που δεν μένουν χρήματα, ακόμη και εάν τα καφέ φαίνονται γεμάτα. Η εικόνα από την πραγματικότητα διαφέρει. Δεν σημαίνει ότι ένα μαγαζί που έχει και τα δέκα τραπέζια γεμάτα, βγάζει χρήματα, διότι οι εισπράξεις είναι τόσες που δεν επαρκούν ώστε να αντεπεξέλθει μια επιχείρηση στις πραγματικές ανάγκες.

Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τα έξοδα που έχει ένας χώρος εστίασης, τα οποία είναι πολλά, αλλά δεν φαίνονται όπως: νοίκι, ρεύμα, νερό, Φ.Π.Α., Τ.Ε.Β.Ε., Ι.Κ.Α., φόροι παρεπιδημούντων προς τον Δήμο, δημοτικά τέλη, AEPI, συνδρομητικά κανάλια, ίντερνετ, λογιστικά έξοδα, προσωπικό, έξοδα συντήρησης, έξοδα προώθησης κ.ά.

Γι’ αυτό και από τον επόμενο μήνα της λειτουργίας τους οι νέοι επιχειρηματίες εστίασης και καφέ βρίσκονται εγκλωβισμένοι. Από την άλλη δεν είναι δυνατόν να αντέξει η μικρή αυτή πόλη περισσότερα καφέ την ώρα μάλιστα που ο μισθός του μέσου Ελληνα καταναλωτή έχει συρρικνωθεί. Γι’ αυτό ένα ποσοστό των καφέ και καταστημάτων εστίασης κλείνει».

«Αλλωστε τα ποσοστά κέρδους είναι πάρα πολύ μικρά, δηλαδή όλα τα καφέ (ορθάδικα) έχουν κέρδος 10 – 20 λεπτά στον κάθε καφέ μόνο. Εναν υπάλληλο να έχεις στο καφέ με μεροκάματο 35 ευρώ με το Ι.Κ.Α. και τα επιδόματά του με τα οποία ανέρχεται στα 65 ευρώ, πόσα εικοσάλεπτα του ευρώ ανά καφέ πρέπει να εισπραχθούν ανά μαγαζί για να πληρωθεί μόνο ο συγκεκριμένος άνθρωπος;», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουρδαντωνάκης.

ΤΟ Ε.Β.Ε.Χ.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Χ. Γιάννης Μαργαρώνης επιβεβαίωσε ότι ένας μεγάλος αριθμός νέων επιχειρηματιών και στα Χανιά προτιμά να ανοίξει κατάστημα εστίασης, καφέ κ.λπ. και γενικότερα να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των υπηρεσιών και του τουρισμού.

Γεγονός που ο ίδιος απέδωσε στο ότι δεν χρειάζεται μεγάλο κεφάλαιο επένδυσης, αλλά «μικρό κεφάλαιο εκκίνησης, το οποίο μπορεί να βρεθεί και από προγράμματα νεανικής ή γυναικείας επιχειρηματικότητας που έχουν βοηθήσει πολύ στο να δημιουργηθούν μικρές επιχειρήσεις στα Χανιά.

Παράλληλα μέχρι σήμερα θεωρούνταν ότι τα καφέ θα απέδιδαν πίσω πιο γρήγορα όσα είχαν επενδυθεί. Βέβαια εν μέσω οικονομικής κρίσης τα πράγματα έχουν στενέψει οικονομικά για τους καταναλωτές γι’ αυτό και η κατανάλωση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Φέτος, παρατηρήσαμε ότι ο τζίρος κινήθηκε στο -20% παρά την τουριστική περίοδο».

Χανιώτικα Νέα

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close