Europlan
KarnagiansToyland - JumboCosmos Fashion

BOX Cafe
ΚΡΗΤΗ

Αγιος Νικόλαος: Προχωράει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Δήμου

GMG

DROP CafePalermoTECH HUB

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασική προτεραιότητα όλων των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πανδημία του Covid-19 έθεσε νέες προκλήσεις και υποβοήθησε μεταβάσεις ευρείας κλίμακας.

Αυξήθηκε κατακόρυφα η ζήτηση ψηφιακών υπηρεσιών και οδήγησε εκατομμύρια ανθρώπους  σε όλο τον κόσμο στην απομακρυσμένη εργασία μέσω ψηφιακών εργαλείων. Οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών απάντησαν σε αυτές τις προκλήσεις διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη λειτουργία υπηρεσιών και επιχειρήσεων. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε όλες τις πλευρές της ζωής μας και η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής θέτουν τους στόχους για το μέλλον.

Ήδη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν γίνει άλματα για την δημιουργία ψηφιακών οδών περάτωσης των διαδικασιών που εφαρμόζονται στην καθημερινή παραγωγική διαδικασία με στόχο την ψηφιοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών, άλλωστε σε μια περίοδο που οι πόροι σε χρόνο και χρήμα είναι περιορισμένοι, οι πόλεις είναι υποχρεωμένες ν΄ ανακαλύπτουν νέες καινοτόμες λύσεις.

Ο Δήμος Αγίου Νικολάου οραματίζεται μια έξυπνη πόλη. Μια πόλη που ζει και την ζεις σ΄ όλους τους τομείς. Μια πόλη που αναζητά να εξελίξει την αναπτυξιακή της ταυτότητα, τόσο μέσω της εξωστρέφειας και του τουρισμού όσο και μέσω της πράσινης ανάπτυξης και των καλών πρακτικών στην πολιτική για την κλιματική αλλαγή. Με την λογική αυτή, δεν αντιλαμβάνεται την έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού ως κάτι το ακαδημαϊκό αλλά ως μια ολιστική παρέμβαση που αφορά στην λειτουργία των υπηρεσιών αλλά και στην συμμετοχικότητα των πολιτών. Το όραμα για αστική καινοτομία, για βελτίωση στην παροχή των βασικών υπηρεσιών στους κατοίκους συνδυάζεται με το υλικοτεχνικό κομμάτι, όπως αυτό εξελίσσεται στο τομέα των οπτικών ινών, την εξελιγμένη εικονική πραγματικότητα, το διαδίκτυο, την αισθητική, τα megadata και το cloud computing.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Για να πετύχει τα παραπάνω, έχει ήδη ξεκινήσει τον σχεδιασμό για τη νέα ψηφιακή εποχή, με πρώτο βήμα, τον καθορισμό στόχου και οράματος, με την ανάπτυξη νέων καινοτόμων δράσεων, επιδιώκοντας ουσιαστικά την μετάβαση του στο μέλλον. Δεύτερο βήμα η αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης στον τομέα των ψηφιακών υποδομών & υπηρεσιών του Δήμου, όπως οι υποδομές ευρυζωνικότητας, υλικού και λογισμικού του Δήμου Αγίου Νικολάου, οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες, το επίπεδο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ανά υπηρεσία, οι ιστοσελίδες του Δήμου. Έχοντας συλλέξει αυτά τα δεδομένα οδηγούμαστε στον στρατηγικό σχεδιασμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Αγίου Νικολάου.

Πρώτο βήμα στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, η ιστοσελίδα για τον κορωνοϊό κατά την διάρκεια της πρώτης καραντίνας, όπου άμεσα ο Δήμος ανταποκρίθηκε στην ανάγκη για αποσυμφόρηση των υπηρεσιών καθώς στην διεύθυνση https://covid19-agn.gr ο πολίτης μπορούσε τόσο να μελετήσει πληροφορίες για τον νέο κορωνοϊό covid-19, όπως αυτές παρέχονταν από το Υπουργείο Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, να μελετήσει τα μέτρα προφύλαξης που ήταν σε ισχύ, να βρει τηλέφωνα και email, προκειμένου να επικοινωνήσει με τις Υπηρεσίες του Δήμου και να συνδεθεί στην πλατφόρμα «ερμής», μέσω της οποίας μπορούσε να πραγματοποιήσει online αίτηση και να παραλαμβάνει πλήθος δικαιολογητικών.

Zuper Service

Στο ίδιο κύμα και η ψηφιοποίηση της Κουνδούρειου Βιβλιοθήκης που παραδόθηκε στις 14/12/2021 ηλεκτρονικά στους πολίτες από τον ΠΑΟΔΑΝ, μέσω του συνδέσμου https://koundourios.elidoc.gr. Για την ολοκλήρωσή της απαιτήθηκε η απόκτηση σύγχρονου, ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής, διαχείρισης και προβολής του υλικού της Βιβλιοθήκης, η εγκατάσταση συστήματος ασφάλειας βασισμένου στην πιο σύγχρονη τεχνολογία ραδιοσυχνοτήτων (RFiD), η επιστημονική επεξεργασία του υλικού και σήμανση αυτού με στόχο τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταλόγου, διαθέσιμου στους πολίτες μέσω internet, πλήρως αυτοματοποιημένου με 22.000 καταγεγραμμένους τίτλους (περίπου), σε ένα απλό και ταχύτατο σύστημα καταχώρησης των δανεισμών, των επιστροφών και ελέγχου του υλικού της, εύκολα από υπολογιστή, φορητό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο κινητό.

Παράλληλα, στο προσεχές διάστημα αναμένεται η παρουσίαση του νέου σύγχρονου site του Δήμου, το οποίο πέραν των επικαιροποιημένων πληροφοριών, θα παρέχει στους χρήστες του τη δυνατότητα εξυπηρέτησης γι αρκετά θέματα από την άνεση του σπιτιού τους, χρησιμοποιώντας «Ταυτοποίηση Χρηστών μέσω TAXIS (ΓΓΠΣ)» διαδικασία που αποτελεί μια ισχυρή μορφή ταυτοποίησης και μπορεί να δώσει την δυνατότητα παροχής ισχυρά προσωποποιημένων πληροφοριών προς το στο δήμο αντίστοιχη με αυτή της ΓΓΠΣ όπως (ενημερότητα, κατάσταση οφειλών, ρύθμιση οφειλών κ.α.). Η ιστοσελίδα θα παρουσιάζει τις διαθέσιμες υπηρεσίες προς τους χρήστες μέσα από πολλαπλά κανάλια (web, εφαρμογή κινητής συσκευής και webService – REST ). Όλα τα επώνυμα αιτήματα από χρήστες που έχουν κάνει πιστοποίηση στην Διαδικτυακή Πύλη δύναται να πρωτοκολλούνται και ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί την διαδικασία εξέλιξής τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά : επιδιόρθωση βλάβης στον Δημοτικό Φωτισμό, Τοποθέτηση Φωτιστικών Σωμάτων, Βλάβη στο Δημοτικό Φωτισμό, Θέματα Πρασίνου και περιβάλλοντος, Θέματα καθαριότητας – αποκομιδής ογκωδών.

Ο πολίτης μετά την πιστοποίηση του στις υπηρεσίες του Φορέα, μπορεί να κάνει μέσα από έτοιμες ηλεκτρονικές φόρμες, αίτημα για έκδοση πιστοποιητικού το οποίο μπορεί να του αποσταλεί στο χώρο του ή κατά περίπτωση, να το λαμβάνει ψηφιακά. Συνολικά υποστηρίζονται 78 διαφορετικές υπηρεσίες έκδοσης πιστοποιητικών για Δήμους. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι παράλληλα υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει ο πολίτης για τις 78 αυτές υπηρεσίες όπως και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα που πρέπει να υποβληθούν. Η πληροφορία αυτή θα είναι διαθέσιμη στην Δικτυακή Πύλη του Φορέα και ο πολίτης θα επιλέγει μεταξύ της δυνατότητας μεταφόρτωσης των εγγράφων (με προοπτική την συμπλήρωση τους και εν συνεχεία αποστολή του σε mail του Φορέα) και online συμπλήρωσης φόρμας, όπου και γίνεται αυτόματη πρωτοκόλληση του αιτήματος.

Τέλος, έχοντας ως εξίσου σημαντικό στόχο την ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας και την διευκόλυνση της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών υλοποιείται μια εφαρμογή διαχείρισης Συλλογικών  οργάνων αλλά και αναβάθμιση του Συστήματος Διαχείρισης Εργασιών & αναβάθμιση λειτουργιών πρωτοκόλλου.

Ο Δήμος Αγίου Νικολάου, ολοκληρώνοντας τον εσωτερικό ψηφιακό μετασχηματισμό του ως φορέας, μπορεί να γίνει τοπικά ένα πρότυπο κέντρο ανάπτυξης καινοτομικών προϊόντων επικοινωνίας, εφαρμογών και υπηρεσιών αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος βοηθώντας προσπάθειες κυρίως νέων ανθρώπων στον τομέα της παραγωγής και των υπηρεσιών. Άλλωστε στον τόπο μας, όπως καταγράφεται στα περιφερειακά και τοπικά σχέδια ανάπτυξης υπάρχουν όλοι οι παράγοντες για την ανάπτυξη περιβάλλοντος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στους τομείς κλειδιά της Κρητικής οικονομίας όπως ο πρωτογενής τομέας και ο τουρισμός, μαζί με τους αναδυόμενους τομείς της ενέργειας, της προστασίας του περιβάλλοντος και των νέων τεχνολογιών.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button