Γρηγόρης

Europlan
ΚΡΗΤΗ

Ολοκληρωμένο σε ποσοστό 60% το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου

ΜΗΛΟ
Palermo TECH HUB
Cosmos

ΤΕΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗ

Με σταθερούς ρυθμούς και σαφή προσανατολισμό στην ολοκλήρωση ενός έργου στρατηγικής σημασίας για την Κρήτη, συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι.

Το έργο έχει πλέον ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 60%, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε ένα προχωρημένο στάδιο υλοποίησης, όπου τα βασικά τμήματα της υποδομής αρχίζουν να διαμορφώνονται.

ΧΡΥΣΟΣ

Συγκεκριμένα, ο τερματικός σταθμός πλησιάζει στο 50%, με τις εργασίες να επικεντρώνονται στα μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και υδραυλικά συστήματα, ενώ παράλληλα οι εσωτερικοί χώροι παίρνουν την τελική τους μορφή.

Ο διάδρομος προσγείωσης και απογείωσης πλησιάζει την πλήρη ολοκλήρωση, έχοντας φτάσει περίπου στο 80%, καθώς οι εργασίες ασφαλτόστρωσης εισέρχονται στο τελικό τους στάδιο.

NOVA

Αντίστοιχα, ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών έχει ήδη καλύψει σχεδόν το 60% των προβλεπόμενων έργων, με τη δυναμική να παραμένει αυξητική. Σε ό,τι αφορά τον πύργο ελέγχου, προβλέπεται να έχει τελειώσει μέσα στους επόμενους μήνες, με ρυθμούς που επιταχύνονται ώστε να ανταποκριθούν στο συνολικό χρονοδιάγραμμα.

Το έργο υλοποίησης του αεροδρομίου έχει αναλάβει το ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 45,9%, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 32,46% και ο ινδικός όμιλος GMR με 21,64%.

Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 18 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα περιφερειακά αεροδρόμια στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Πρόκειται για το δεύτερο αεροδρόμιο στη χώρα που σχεδιάζεται εξ αρχής με στρατηγική έμφαση στη βιωσιμότητα, τη μείωση του ενεργειακού και ανθρακικού αποτυπώματος, και την υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής. Η λειτουργία του θα στηρίζεται σε ένα μοντέλο φιλικό προς τον επιβάτη, ενώ θα ενσωματώνει καινοτόμες υπηρεσίες και προηγμένες υποδομές.

Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν κεντρικό διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων, συνοδευόμενο από τροχόδρομους σύνδεσης και πλήρες δίκτυο κίνησης αεροσκαφών. Θα διαθέτει 33 θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη, ενώ θα υπάρχουν επιπλέον υποδομές για τη γενική αεροπλοΐα και τα ελικόπτερα.

Ο κύριος τερματικός σταθμός θα έχει 7 ορόφους, με συνολική επιφάνεια 94.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ το συγκρότημα θα περιλαμβάνει και πύργο ελέγχου ύψους 44 μέτρων, μετεωρολογικό σταθμό και δεκάδες υποστηρικτικά κτίρια για υπηρεσίες πυρόσβεσης, ασφάλειας, τεχνικής υποστήριξης, ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων.

Ιδιαίτερη πρόβλεψη υπάρχει για τη συνολική εμπειρία του επιβάτη και των εργαζομένων, με ευρύχωρους και οργανωμένους χώρους στάθμευσης για ιδιωτικά οχήματα, ταξί, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, λεωφορεία και προσωπικό. Το εσωτερικό και εξωτερικό οδικό δίκτυο που θα υποστηρίζει το αεροδρόμιο θα εκτείνεται σε περισσότερα από 40 χιλιόμετρα, εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία και πρόσβαση στις εγκαταστάσεις.

Παράλληλα, προβλέπεται και η ανάπτυξη εμπορικής ζώνης έκτασης 400 στρεμμάτων, με στόχο την ενίσχυση των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων, όπως το λιανικό εμπόριο, τα logistics και οι τουριστικές υπηρεσίες.

Το αεροδρόμιο σχεδιάζεται όχι μόνο ως ένας μεταφορικός κόμβος, αλλά και ως μια πολυλειτουργική, ανταγωνιστική πλατφόρμα οικονομικής δραστηριότητας, με μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Κρήτη και τη χώρα συνολικά.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
Capital.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button