AUTO & MOTO

Τα κορυφαία 3 λιπαντικά αυτοκινήτων

Σήμερα θα διαιρέσουμε τα λάδια κινητήρα σύμφωνα με τις κατηγορίες της συγκεκριμένης εφαρμογής τους και όχι σύμφωνα με εικονικές και μη πρακτικές παραμέτρους

Τα λάδια με ιξώδες υψηλής θερμοκρασίας 40 (5W40 στην βαθμολογία μας) είναι η καλύτερη επιλογή για κινητήρες που παράγονται τη δεκαετία του ’90 – αρχές του 2000. Για τις περιοχές του Άπω Βορρά, είναι λογικό να ληφθούν υπόψη τα λιπαντικά 0W40, αυτό μπορεί να διευκολύνει σημαντικά την εκκίνηση του κινητήρα το χειμώνα.

Το 5W30 σήμερα μπορεί να θεωρηθεί καθολικό: αυτό το ιξώδες χρησιμοποιείται τόσο σε οικονομικά αυτοκίνητα του εξωτερικού όσο και σε κινητήρες premium αυτοκινήτων.

caffeine adv2020b

0W20 – λιπαντικά κινητήρα χαμηλού ιξώδους που χρησιμοποιούνται σε μεγάλο αριθμό σύγχρονων κινητήρων. Επιπλέον, δεν συνιστάται να ρίχνετε περισσότερα ιξώδη έλαια: οι δακτύλιοι εμβόλου, που έχουν ειδικά μειωμένη ελαστικότητα για τη μείωση των μηχανικών απωλειών, δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε μια πιο ανθεκτική μεμβράνη λαδιού και αρχίζουν να αυξάνονται τα εγκαύματα λαδιού.

Το ιξώδες υψηλής θερμοκρασίας 50 σχετίζεται με τους ιδιοκτήτες που χειρίζονται τα αυτοκίνητά τους σκληρά – δεν είναι χωρίς λόγο ότι τα λάδια 5W50, 10W60 ονομάζονται “σπορ” λάδια.

neratzoulis neo

Το 10W40 είναι η συνήθης επιλογή των ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων, κατά κανόνα, είναι ένα ημι-συνθετικό προϋπολογισμού από ξεπερασμένες κατηγορίες ποιότητας – SH, SJ

Οι κινητήρες ντίζελ με φίλτρα σωματιδίων θα πρέπει να έχουν ελάχιστα απόβλητα λαδιού, τα οποία δεν πρέπει να δίνουν αξιοσημείωτο στερεό ίζημα (χαμηλή περιεκτικότητα σε τέφρα). Αυτή η παράμετρος είναι κρίσιμη, επομένως, μόνο τα λάδια που έχουν την κατάλληλη πιστοποίηση μπορούν να χυθούν στους κινητήρες τέτοιων αυτοκινήτων. Η συντριπτική πλειοψηφία των ελαφρών πετρελαιοκινητήρων αυτού του τύπου χρησιμοποιεί λάδια με ιξώδες 5W30 και θα τα εξετάσουμε.

motor oil

Φωτογραφία από Antallaktikaonline.gr

 

ELF

Σε αυτήν την περίπτωση, το λάδι κινητήρα Elf έλαβε και πάλι τους βαθμούς του στην βαθμολογία λόγω του επιπολασμού των πετρελαιοκινητήρων της Renault – παρά ορισμένα προβλήματα, οι κινητήρες dCi έχουν κερδίσει τη δημοτικότητά τους για έναν λόγο. Το λάδι έχει πιστοποιηθεί ως ειδικός για κινητήρες με φίλτρα σωματιδίων και, παρά τον σχετικά χαμηλό αριθμό βάσης (7,7), διατηρεί την αλκαλικότητα και την οξύτητα του λαδιού σταθερή, ακόμη και με καύσιμο ντίζελ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο. Η περιεκτικότητα σε τέφρα του λαδιού συμμορφώνεται πλήρως με τα χαμηλά πρότυπα SAPS, επομένως δεν υπάρχουν εμπόδια στη χρήση του σε σύγχρονους κινητήρες ντίζελ. Σημειώνουμε ιδιαίτερα τη σταθερότητα του ιξώδους, γιατί το λάδι κινητήρα που λειτουργεί κάτω από σοβαρές συνθήκες είναι ένας καλός δείκτης ποιότητας.

Κλασικό Mannol

Μέσα στην επιλεγμένη κατηγορία ιξώδους υψηλής θερμοκρασίας, το Mannol Classic είναι ένα από τα πιο ιξώδη: στους 100 βαθμούς, ξεπερνά σχεδόν όλους τους ανταγωνιστές (15,9 mm2 / s!). Επομένως, σίγουρα δεν πρέπει να βασίζεστε στη μέγιστη απόδοση, αλλά για τους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων, που είναι οι κύριοι καταναλωτές ημι-συνθετικών, αυτό δεν θα είναι περιττό: λιγότερα απόβλητα, πιο σταθερή πίεση λαδιού. Το καλύτερο από όλα, φυσικά, αυτό το λιπαντικό είναι κατάλληλο για κατοίκους των νότιων περιοχών, ενώ στα βόρεια αξίζει να σταματήσετε στο ίδιο Lukoil. Όσον αφορά τον αλκαλικό αριθμό, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, το “Mannol” είναι ένας ισχυρός “μέσος όρος”, εδώ είναι ανόητο να βρούμε λάθος. Το πακέτο πρόσθετων δεν λάμπει με σούπερ νεωτερικότητα, το περιεχόμενο τέφρας παραμένει πολύ μεγάλο. Από την άλλη πλευρά, σημειώνουμε την εξαιρετική προστασία του κινητήρα – οι ιδιότητες κατά της τριβής βρίσκονται σε ύψος εδώ, συμπεριλαμβανομένων των κρίσιμων φορτίων.

Motul

Η στάση των αυτοκινητιστών στη γραμμή των λιπαντικών Motul είναι διπλή – κάποιος είναι ο σκληρός αντίπαλός του, κάποιος, αντίθετα, πραγματοποιεί ένα πείραμα στον εαυτό του και εκπλήσσεται ευχάριστα με το αποτέλεσμα. Είναι αδύνατο να προτείνουμε ξεκάθαρα όλα τα λιπαντικά της εταιρείας, αλλά το 8100 X-Clean είναι πραγματικά ευχαριστημένο με τις επιδεικνυόμενες ιδιότητες. Ας ξεκινήσουμε με το πιο σημαντικό πράγμα: το πακέτο πρόσθετων αντιρρύπανσης και ακραίας πίεσης λειτουργεί εξαιρετικά εδώ, το οποίο επιβεβαιώνεται τόσο από την ανάλυση ελέγχου της εξέλιξης όσο και από τη ζύγιση των κρίσιμων μερών του κινητήρα (χιτώνια, δακτύλιοι εμβόλου). Εάν πρόκειται να χειριστείτε το αυτοκίνητό σας για μεγάλο χρονικό διάστημα, εκτός από αυτό, είναι αρκετά δύσκολο, το λάδι Motul θα προσφέρει εξαιρετική προστασία έναντι της φθοράς, αν και όχι στη χαμηλότερη τιμή: εάν οι επενδύσεις σε αυτό φθείρονται περίπου στο ίδιο ποσοστό με τον ηγέτη στην προστασία της φθοράς στο κατηγορία “σαράντα”, τότε η φθορά των δαχτυλιδιών είναι σχεδόν δύο φορές λιγότερο! Επιπλέον, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των απορρυπαντικών, το λάδι κινητήρα Motul έγινε και πάλι το καλύτερο στην κατηγορία του στην βαθμολογία μας. Η περιγραφή αρχίζει να μοιάζει με διαφημιστικό φυλλάδιο; Τότε ας προχωρήσουμε στα μειονεκτήματα. Πρώτον, το ιξώδες σε χαμηλές θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλό: πληρούνται οι απαιτήσεις του προτύπου, αλλά τίποτα περισσότερο. Δεύτερον, ο βασικός αριθμός των 5,8 mg / g είναι πολύ χειρότερος σε σύγκριση με τα αποτελέσματα που καταδεικνύει ακόμη και ο εξωτερικός της βαθμολογίας 5W40 των καλύτερων λαδιών. Έτσι, η ετυμηγορία μας είναι απλή – ένα εξαιρετικό λάδι 5W30 για ζεστό καιρό και καλό καύσιμο με συνιστώμενη περίοδο αντικατάστασης όχι μεγαλύτερη από 10 χιλιάδες.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button