HTML Tables

Στα σκαριά η μεσαίου κυβισμού Honda «Africa Twin»

6



Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων παγκοσμίως η γκάμα της Honda είναι μια από τις πιο πλήρεις που υπάρχουν με μοντέλα σχεδόν για κάθε γούστο και βαλάντιο.

Το μοναδικό κενό που μπορεί εύκολα να εντοπίσει κανείς είναι αυτό που υπάρχει μεταξύ των μικρού-μεσαίου κυβισμού on-off/adventure μοτοσυκλετών και των μεγάλων και συγκεκριμένα της νέας Africa Twin, αφού μια μοτοσυκλέτα μεγάλου μεσαίου κυβισμού απουσιάζει.

Η σειρά CB500 με την “Χ” που φέρει εμπρός τροχό 19 ιντσών είναι μια εναλλακτική. Δεν μπορεί ωστόσο να φτάσει τις δυνατότητες της μεγάλης μοτοσυκλέτας περιπέτειας των Ιαπώνων, ενώ το ίδιο ισχύει και για το NC750X με το μεγαλύτερου κυβισμού μοτέρ αλλά εξίσου περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Σύμφωνα με την βρετανική MCN αυτό πρόκειται να αλλάξει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Οι Βρετανοί αναφέρουν ότι η Honda εργάζεται ήδη πάνω σε μια adventure μοτοσυκλέτα που θα έρθει για να γεφυρώσει το χάσμα στη γκάμα των μοτοσυκλετών της ανάμεσα στα 250-450 κ.εκ. και της μεγάλης Africa Twin.

Ουσιαστικά θα αποτελέσει αντικαταστάτη της δημοφιλούς Transalp που έχει σταματήσει να παράγεται εδώ και αρκετά χρόνια και θα βάλει τη Honda ξανά σε μια κατηγορία που δείχνει να έχει πάρει φωτιά τον τελευταίο καιρό με μοτοσυκλέτες που έχουν σαφώς πιο προσιτή τιμή από τα κορυφαία μοντέλα του εκάστοτε κατασκευαστή, όπως είναι οι Yamaha Tenere 700, BMW G 850 GS, KTM 790 Adventure και Triumph Tiger 900.

Η μοτοσυκλέτα θα βασίζεται σε μια πλατφόρμα από την οποία θα προκύψουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις, μια τακτική στην οποία με έχουν συνηθίσει οι Ιάπωνες με τις μοτοσυκλέτες της σειράς CB500 αλλά και της NC750. Αυτό σημαίνει ίδιος κινητήρας και πλαίσιο με τις διαφορές να εντοπίζονται στη σχεδίαση και τα περιφερειακά (αναρτήσεις, φρένα κτλ.)

Σύμφωνα με την MCN ο κινητήρας θα αποτελεί εξέλιξη εκείνου που φέρει η σειρά NC με ελαφρώς αυξημένη χωρητικότητα. Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, αφού στη σειρά NC έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία και την απόδοση στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας με το μοτέρ να χτυπάει κόκκινα ασυνήθιστα χαμηλά για τον κόσμο των δύο τροχών, μόλις στις 6.500 σ.α.λ.

Όπως και στα NC αλλά και στην Africa Twin ο αναβάτης θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων αλλά και ενός αυτόματου διπλού συμπλέκτη επίσης εξατάχυτου.

Στα πλεονεκτήματα της νέας Adventure μοτοσυκλέτας έναντι της ναυαρχίδας της Honda θα συγκαταλέγεται το μικρότερο βάρος που συνεπάγεται έναν ακόμη πιο φιλικό χαρακτήρα εντός και εκτός ασφάλτου, ενώ ο εξοπλισμός αναμένεται στα μέτρα της κατηγορίας με τις ηλεκτρικές ανέσεις και τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις να απουσιάζουν.

Όσον αφορά στο όνομα εκείνο της Africa Twin μπορεί να σημάνει από μόνο του μια επιτυχημένη εμπορική πορεία για την μελλοντική μοτοσυκλέτα της Honda και παίζει πoλύ δυνατά ως επιλογή σε θεωρητικό επίπεδο με αυτό της Transalp να έχει επίσης ελπίδες για αναβίωση.

HTML Tables