Auto & Moto

Ερχεται όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές

Μείωση στο όριο ταχύτητας και καμία ανοχή σε καταστάσεις μέθης ζητούν οι ευρωβουλευτές για την επίτευξη του μεγαλεπήβολου στόχου των μηδενικών θανάτων στους δρόμους το 2050.

Κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν ή τραυματίζονται στους δρόμους Ένωσης, με την Ελλάδα να θρηνεί 54 θανάτους ανά εκατομμύριο, πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που διαμορφώνεται στους 42 κατά μ.ο.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, εγκρίθηκε την Τετάρτη, με 615 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές. Στην ουσία του, τονίζει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.

Το ανησυχητικό είναι πως δεν έχει σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά τη μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια, ενώ δεν έχει επιτευχθεί και ο στόχος για μείωση έστω κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020, καθώς η μείωση ήταν της τάξης του 36%.


Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η Ελλάδα, με μείωση που ανήλθε στο 54%, κάτι που αποτελεί θετικό στοιχείο για τα δεδομένα της χώρας μας, ενώ η Κύπρος σημείωσε πρόοδο 20%.

kingeight 2021a
detorakis adv jul2021
bakaliko lagos

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Σουηδία παραμένει η χώρα με τους ασφαλέστερους δρόμους (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά εκατομμύριο) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο ο αριθμός παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 54 θανάτους ανά εκατομμύριο και στις δύο χώρες.

Ασφαλές όριο ταχύτητας

Η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, σημειώνουν οι ευρωβουλευτές. Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως η μέγιστη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του οδικού δικτύου, διακηρύσσουν ότι θα πρέπει επίσης να υπάρχει μηδενική ανοχή σε περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, τονίζοντας ότι το αλκοόλ αφορά περίπου το 25% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Κίνητρα ασφάλειας

Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης λειτουργίας «ασφαλούς τρόπου οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστεί η διάσπαση της προσοχής τους. Προτείνουν ακόμη φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά προγράμματα ασφάλισης για την αγορά και τη χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας.

Καλύτερη υποδομή και μεγαλύτερος συντονισμός

Οι ευρωβουλευτές ζητούν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές που θα συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εστιάζοντας σε ζώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων. Καλούν τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν εθνικά ταμεία οδικής ασφάλειας που θα διοχετεύουν τα ποσά που εισπράττονται από τα πρόστιμα οδικής κυκλοφορίας σε έργα οδικής ασφάλειας.

Για την ορθή εφαρμογή των επόμενων σταδίων της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή να δημιουργήσει έναν ευρωπαϊκό οργανισμό οδικών μεταφορών για τη στήριξη των βιώσιμων, ασφαλών και έξυπνων οδικών μεταφορών.










Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button