AUTO & MOTO

Καύσωνας | Πώς να προστατεύσουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας

Η θερινή περίοδος συνιστά μια ιδιαίτερα απαιτητική δοκιμασία για το αυτοκίνητο και ειδικότερα για εκείνα τα μέρη που εκτίθενται στις σταθερά υψηλές θερμοκρασίες του καυτού ελληνικού καλοκαιριού, όπως είναι τα ελαστικά.

Ο παρατεταμένος καύσωνας δεν ταλαιπωρεί μόνον εκείνους που έχουν την τύχη ή την ατυχία να φυλούν Θερμοπύλες στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας αλλά και τα αυτοκίνητα τα οποία κινούνται πάνω στην πυρακτωμένη άσφαλτο, καλούμενα να διαχειριστούν ακραίες θερμοκρασίες.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Ανάμεσα σε εκείνα τα μέρη τα οποία όχι μόνον παραμένουν εκτεθειμένα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλουν να αποδώσουν τα μέγιστα σε αυτές είναι και τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου.

Οι αφανείς ήρωες των τεσσάρων εποχών, οι οποίο σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά κίνησης ενός τετράτροχου.

swell adv 2021

Είναι κρίσιμο, λοιπόν, το καλοκαίρι να διασφαλίσουμε ότι τα ελαστικά του αυτοκίνητου μας θα παραμείνουν σε άριστη κατάσταση την απαιτητικότερη εποχή του έτους και πώς οι ακραίες θερμοκρασίες δεν πρόκειται να επιταχύνουν δραματικά τη φθορά ή τη γήρανση τους.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία

Η ηλιακή ακτινοβολία αποτελεί έναν από τους χειρότερους εχθρούς των ελαστικών, καθώς η παρατεταμένη έκθεσή τους σε αυτή μειώνει και μάλιστα θεαματικά των κύκλο ζωής του. Αν και τις περισσότερες φορές οι επιλογές ως προς τη θέση στάθμευσης είναι περιορισμένες, στην περίπτωση που υπάρχει η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να προτιμήσουμε τις σκιερές θέσεις, ώστε οι ακτίνες του ήλιου να μην φθάνουν έως τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Η χρήση καλύμματος ή κουκούλας θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση με πολλαπλά οφέλη, καθώς εκτός από τα ελαστικά προστατεύει το χρώμα του αμαξώματος και τις επιφάνειες του εσωτερικού.

Αφαίρεση ρύπων-χρήση προϊόντων συντήρησης

Ένα γυαλισμένο ελαστικό αποτελεί ένα ισχυρό δείγμα της φροντίδας που δέχεται ένα αυτοκίνητο από τον ιδιοκτήτη του αλλά μια πρακτική που μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Η τακτική αφαίρεση των ρύπων από τα πλαϊνά ενός ελαστικού, σε συνδυασμό με τη χρήση εξειδικευμένων προϊόντων, αποτρέπει τη γήρανση των πλευρικών τοιχωμάτων τα οποία έχουν την τάση να ξεραίνονται και να «σπάνε» εξαιτίας τις παρατεταμένης έκθεσής τους σε αντίξοες συνθήκες.

Τακτικός έλεγχος της πίεσης

Τη θερινή περίοδο και ειδικότερα εκείνες τις ημέρες κατά τη διάρκεια των οποίων σημειώνονται ακραίες θερμοκρασίες θα πρέπει να ελέγχουμε πιο τακτικά την των ελαστικών του αυτοκινήτου μας. Και αυτό γιατί η άνοδος της θερμοκρασίας οδηγεί και στην αύξηση της πίεσhς στο εσωτερικό των ελαστικών, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ορθή και την αποτελεσματική λειτουργία τους.

Μάλιστα σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να παρατηρηθεί ακόμα και το φαινόμενο του… εκρηκτικού κλαταρίσματος, κάτι που μπορεί φυσικά να αποφευχθεί με τη διατήρηση της πίεσης των ελαστικών εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή. Σημειώστε ότι η μέτρηση της πίεσης θα πρέπει να γίνεται τις πρωινές ώρες, πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας και πως για κάθε 10 βαθμούς Κελσίου η πίεση στο εσωτερικό ενός ελαστικού αυξάνεται κατά 0,1 bar.

Μείωση του φορτίου/βάρους

Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος το οποίο καλείται να διαχειριστούν τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την επαφή τους με το οδόστρωμα.

Τι πιο θερμές ημέρες του καλοκαιριού, λοιπόν, αποφεύγουμε τη μεταφορά φορτίων που θα δοκιμάσουν την αντοχή των ελαστικών και θα οδηγήσουν ενδεχομένως στην υπερθέρμανσή τους. Αντιστοίχως θα πρέπει να προσαρμόσουμε και τις οδηγικές μας συνήθειες ώστε να μειώσουμε τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά και να αποτρέψουμε την περαιτέρω θερμική επιβάρυνσή τους.

Μείωση ταχύτητας κίνησης

Οι πιο θερμές ημέρες του καλοκαιριού δεν είναι οι πλέον κατάλληλες για να… δοκιμάσει κανείς τα όρια ταχύτητας. Αυξάνοντας τον ρυθμό με τον οποίο κινούμαστε στην άσφαλτο, αυξάνουμε και την καταπόνηση των ελαστικών ή αν προτιμάτε τις πιθανότητες να βρεθούμε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Η διατήρηση, λοιπόν, της ταχύτητας κίνησης στα ευρέως… αποδεκτά επίπεδα ίσως αποδειχθεί κρίσιμη τις ημέρες του καύσωνα όχι μόνον για την αποφυγή ατυχών συναντήσεων με τους εκπροσώπους του νόμου και της τάξης, αλλά και την αποτροπή της υπερθέρμανσης των ελαστικών του αυτοκινήτου.










Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button