Οικονομία και Κοινωνία

Τα κακώς κείμενα δεκαετιών (του Μάνου Κοκκινέλη)

Διανύουμε τον έβδομο χρόνο των μεταρρυθμίσεων βιώνοντας αλλαγές που έχουν υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής των Ελλήνων και προφανώς οι αποφάσεις που λαμβάνονται έχουν ως κατάληξη την περαιτέρω επιδείνωση. Οι σχολικές μονάδες αναδιοργανώνονται και δημιουργούν εντέχνως νέα πρότυπα, οι δημοσιογράφοι δεν αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει, εξαιτίας των πολλών θεμάτων που προκύπτουν, άλλοι κάνουν ποδηλασία γυμνοί για να διαδηλώσουν και οι σοβαροί κατ’ άλλα πολιτικοί συμμετέχουν σε πορεία για την σεξουαλική απελευθέρωση.

Τα κακώς κείμενα δεκαετιών (του Μάνου Κοκκινέλη) 2

Επτά χρόνια λιτότητας και οι «μεταρρυθμίσεις» έχουν απαξιώσει τον θεσμό του σχολείου με διάφορους τρόπους. Η αλλαγή του μαθήματος της Ιστορίας, η υποβάθμιση – κατάργηση των Θρησκευτικών και των Αρχαίων Ελληνικών σε συνδυασμό με την προσθήκη ακόμη ενός έτους στο Γυμνάσιο, έχει αρνητικό αντίκτυπο στους μαθητές. Αυτό συμβαίνει διότι η ολοκλήρωση των Γυμνασιακών Σπουδών παρατείνεται και ίσως οδηγήσει αρκετούς μαθητές στην εγκατάλειψη του σχολείου. Γιατί όμως δεν συνέβη το αντίθετο; Δηλαδή, για ποιον λόγο δεν προστέθηκε μία ακόμη χρονιά στο Λύκειο με ταυτόχρονη αφαίρεση από το Γυμνάσιο, με την επιπλέον χρονιά να έχει προπαρασκευαστικό ρόλο για την είσοδο των μαθητών στο πανεπιστήμιο;

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο αποκάλυψε ότι χώρες όπως η Ιταλία, Ισπανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Αγγλία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Πολωνία, Ουκρανία, Κροατία, Σερβία, Σλοβενία, Νότια Αφρική και Ρουμανία έχουν εντάξει τα Αρχαία Ελληνικά στο πρόγραμμα σπουδών τους είτε σε πανεπιστημιακό επίπεδο, είτε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τα κακώς κείμενα δεκαετιών (του Μάνου Κοκκινέλη) 3

Ωστόσο, η πρώην ειδική γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Θάλεια Δραγώνα μιλώντας στις 21.6.2011 σε ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ για το νέο Δημοτικό Σχολείο, είπε ότι “από την Α΄ και τη Β΄ Δημοτικού τα παιδιά θα μαθαίνουν αγγλικά για να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν και άλλες γλώσσες εκτός από την ελληνική, η οποία είναι μία μικρή γλώσσα σε παγκόσμιο επίπεδο γιατί λίγοι άνθρωποι μιλάνε Ελληνικά”.

Σε επόμενη ερώτηση του δημοσιογράφου, γιατί δεν διδάσκονται και τα αρχαία Ελληνικά στην Α΄ Δημοτικού, η απάντηση της κας Δραγώνα ήταν πως “πρόκειται για νεκρή γλώσσα, η διδασκαλία της οποίας δεν έχει νόημα σε μικρή ηλικία”. Συμπεραίνεται λοιπόν ότι η απαξίωση του σχολείου και της γλώσσας είναι διαχρονική.

Απώτερος σκοπός είναι δημιουργία άβουλων πολιτών, οι οποίοι χειραγωγούνται εύκολα. Την ίδια στιγμή διοργανώνονται γιορτές και βάζουν τα παιδιά δημοτικού να φορούν μαντίλα για συμπαράσταση στους μετανάστες. Υπουργός της κυβέρνησης επιχειρηματολογεί για το μεταναστευτικό διατυπώνοντας ότι οι μετανάστες λιάζονται και κατόπιν εξαφανίζονται. Δυστυχώς, δεν υπάρχει ίχνος σοβαρότητας, ήθους και ντροπής. Πότε θα γίνει κατανοητό ότι το πολιτικό προσωπικό δεν νοιάζεται για τον απλό πολίτη. Το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η εξουσία. Αλήθεια, γιατί οι πολιτικοί χαρακτηρίζουν τον μισθό τους ως βουλευτική αποζημίωση; Σύμφωνα με το λεξικό, αποζημίωση είναι η χρηματική παροχή για την ζημία που υπέστη κάποιος. Ποια είναι η ζημιά που παθαίνουν οι πολιτικοί από την ενασχόλησή τους με τα κοινά; Το αντίθετο συμβαίνει. Αυτοί προκαλούν ζημιά στο κοινωνικό σύνολο με τις αποφάσεις που λαμβάνουν διαχρονικά. Και βέβαια, έχουν και τους συνεργάτες τους. Και δεν είναι άλλοι από πρόθυμους δημοσιογράφους που παίζουν καλά την τεχνική της προβολής των ειδήσεων ώστε να χειραγωγήσουν τη μάζα.

Ο τομέας της ενημέρωσης απαρτίζεται από δημοσιογράφους που λειτουργούν ως αναμεταδότες, δίχως να γνωρίζουν την Ελληνική Ιστορία. Διότι αυτός που είναι γνώστης των ιστορικών γεγονότων, είναι σε θέση να αποκωδικοποιήσει την πολιτικοοικονομική κατάσταση της χώρας και να ενημερώσει αντικειμενικά τους πολίτες. Όπως είχε πει και ο πανεπιστημιακός, φιλόσοφος, συγγραφέας, ποιητής και μεταφραστής Δημήτρης Λιαντίνης, «πέθανε ο δάσκαλος».

Δείτε το σχετικό βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=GzwwPkDH-vk.

Επίσης, είχε πει τον Μάιο του 1995 ότι «Ζούμε σε βάρος των μελλοντικών γενεών»: https://www.youtube.com/watch?v=qUKn2n7q8e8.

Την ίδια στιγμή προβάλλεται από την κρατική τηλεόραση θεματική βραδιά με τις έμφυλες ταυτότητες. Σκοπός είναι να αποδημήσουν το πρότυπο της οικογένειας παρουσιάζοντας σε μαθητές, που βρίσκονται στο στάδιο της διαμόρφωσης χαρακτήρα, ένα διαφορετικό οικογενειακό πρότυπο πέρα από το συνηθισμένο. Η δικαιολογία γνωστή. Ισότητα και ελευθερία ανάμεσα στους ανθρώπους. Κανείς δεν είπε ότι οι προτιμήσεις του κάθε ανθρώπου δεν είναι σεβαστές. Όμως το να προσπαθείς να αλλάξεις βίαια την προσωπικότητα ενός παιδιού δημιουργεί πρόβλημα στα θεμέλια της κοινωνίας. Δυστυχώς, το σχολείο δεν αποτελεί χώρο ουσιαστικής μάθησης και εκπαίδευσης. Οι μαθητές παπαγαλίζουν, κάτι που δεν βοηθά την λήψη σωστών αποφάσεων. Σε αυτό, την αποκλειστική ευθύνη φέρουν οι πολιτικοί, αφού κάθε κυβέρνηση αλλάζει το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργώντας νέα δεδομένα. Η ίδια τακτική και στο φορολογικό. Τα ίδια κάνουν και στον αγροτικό τομέα.

Είναι γνωστό ότι ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα της αγροτικής μας παραγωγής είναι το ελαιόλαδο. Αυτό σημαίνει ότι θα έπρεπε να έχει συσταθεί γραμματεία ελαιολάδου που να ασχολείται με το προϊόν από την παραγωγή έως και την πώλησή του στο εξωτερικό. Η ίδια στρατηγική θα μπορούσε να εφαρμοστεί στο κρασί και σε κάθε προϊόν με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων χωρών. Αντιθέτως, ο παραγωγός μένει αβοήθητος να κυνηγά τις επιδοτήσεις, αντί να επενδύει στο προϊόν του έχοντας αποκτήσει την κατάλληλη γνώση από ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η δακοκτονία για το έτος 2017 για την προστασία της ελαιοπαραγωγής είναι στον αέρα. Υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα φάρμακα. Βέβαια, ο «χαζός» παραγωγός θα πληρώσει 2% τέλη δακοκτονίας. Και εύλογα προκύπτει το ερώτημα. Γιατί να πληρώσω μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που ουσιαστικά δεν προσφέρει αξία; Αλλά βέβαια, είναι σημαντικότερο να υπάρχει πρωθυπουργικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη. Τα λεφτά είναι εύκολο να βρεθούν για επικοινωνιακές μπίζνες, μελλοντικούς ψηφοφόρους και για τους μετανάστες.

Το μεταναστευτικό βέβαια δεν βρίσκεται αυτήν την περίοδο στην πρώτη σελίδα της επικαιρότητας. Σε επίπεδο Κρήτης βρισκόμαστε στο στάδιο της φιλοξενίας μεταναστών σε διαμερίσματα που έχουν μισθωθεί από τον ΟΗΕ. Παράλληλα τρέχει και το πρόγραμμα πλειστηριασμών όπου η ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων αλλάζει χέρια. Άλλοι βρίσκονται αντιμέτωποι με δυσβάσταχτους φόρους και άλλοι ζουν με all inclusive από την ύπατη αρμοστεία. Επιπλέον, κανένας δεν ασχολείται με το σοβαρό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα. Ο πληθυσμός συρρικνώνεται εξαιτίας της γήρανσης ή της μετανάστευσης στο εξωτερικό.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να σκεφτεί ο αγρότης, ο επιχειρηματίας, ο δημόσιος υπάλληλος, ο δάσκαλος, ο οδηγός, ο άνεργος, ο επιστήμονας, ο φοιτητής πριν ψηφίσει. Ας είμαστε προσεκτικοί στις επιλογές μας. Δυστυχώς, το κράτος δεν αλλάζει εσκεμμένα, ώστε ο πολίτης να υποχρεώνεται στους πολιτικούς.

Στην κατάσταση που βρισκόμαστε οποιοδήποτε οικονομικό μέτρο δεν πρόκειται να έχει αποτέλεσμα, διότι δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα. Το πλαστικό χρήμα δεν μπορεί να φέρει τα προσδοκώμενα όταν δεν υπάρχει εργασία. Πλέον, η πλειοψηφία όσων εργάζονται έχουν υποστεί μείωση μισθού είτε άμεσα, είτε μέσω της ημιαπασχόλησης. «Έλα να δουλέψεις 3 φορές την εβδομάδα», λέει ο εργοδότης. Και από εκεί και πέρα ο εργαζόμενος παρακαλάει για να του καταβληθούν τα δεδουλευμένα. Ας είναι καλά ο ΓΑΠ που προσκάλεσε το ΔΝΤ στην Ελλάδα ώστε γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Διότι τόσα χρόνια, αυτοί ήταν ανίκανοι να αλλάξουν τη δομή και την λειτουργία του κράτους. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι μας κοροϊδεύουν.  Δείτε το παρακάτω βίντεο. Χρονολογείται τον Φεβρουάριο του 2009 επί κυβερνήσεως ΝΔ με τους αγρότες να βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά. Καμαρώστε τις δηλώσεις του ΓΑΠ για το ελαιόλαδο μετά το 1:10. Την ίδια περίοδο συζητούσε παρασκηνιακά με τον Στρος Καν για τον ερχομό του ΔΝΤ στη χώρα μας.

Από την άλλη πλευρά, οι δανειστές και κυρίως οι Γερμανοί εφαρμόζουν χαλαρή δημοσιονομική πολιτική στη χώρα τους, ενώ το δημοσιονομικό τους κενό καλύπτεται από την Ελλάδα. Εμείς πληρώνουμε τις παροχές των Γερμανών. Έχουν βρει πρόσφορο έδαφος και όπως λέει ο λαός, «τρώγοντας ανοίγει η όρεξη». Και άντε να τους την κόψεις μετά από τόσα χρόνια.

Στο εσωτερικό βλέπουμε το ίδιο έργο κάθε φορά. Εκλέγεται νέα κυβέρνηση με αντιμνημονιακό μανδύα, κατόπιν αλλάζει προσωπείο και εφαρμόζει σκληρά μέτρα. Καίγεται και πάει σε εκλογές ώστε να έρθει ο επόμενος. Τι να πούμε για την οικογενειοκρατία. Αυτή η χώρα είναι καταδικασμένη να κυβερνιέται χρόνια ολόκληρα από Παπανδρεϊκούς, Μητσοτάκηδες και Καραμανλήδες. Βέβαια, και σε χαμηλότερες θέσεις ευθύνης αυτό βλέπεις. Δηλαδή, σε Δήμους και Περιφέρειες ο μπαμπάς δίνει το χρίσμα στον γιο, στην κόρη, στον ανιψιό και έτσι βαδίζουμε.

Ποιος όμως είναι ικανός ηγέτης να δώσει τη λύση; Έχουν εξαφανιστεί όλοι. Κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει το θάρρος να σηκώσει στις πλάτες του την Ελλάδα. Έχουμε δώσει το τιμόνι σε άσχετους, άχρηστους και επικίνδυνους. Και δεν εννοώ μόνον τους πολιτικούς. Τραγικό παράδειγμα αποτελούν οι εκπομπές χειρίστου επιπέδου που προβάλλονται από τους τηλεοπτικούς δέκτες. Ασχολούνται με ζητήματα ήσσονος σημασίας, αντί να έχουν παιδευτικού χαρακτήρα εκπομπές. Αυτή η χώρα παράγει χρέος και αποβλακωμένους πολίτες. Και θα το τεκμηριώσω. Όταν κάποιος παρατάει το αυτοκίνητό του στη μέση του δρόμου αδιαφορώντας ότι εμποδίζει την κυκλοφορία των οχημάτων, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί χαμηλής αντίληψης πολίτης. Όταν τους καλοκαιρινούς μήνες ανάβει τους προβολείς ομίχλης του οχήματός του για να επιδεικνύεται, χαρακτηρίζεται ως αδιάφορος. Όταν περιμένεις στο γκισέ της τράπεζας και έρχεται δίπλα σου, κολλητά σου κάποιες φορές, για να μην χάσει τη σειρά του, είναι πολίτης δίχως τη στοιχειώδη παιδεία. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις εκείνων που πετούν σκουπίδια όπου βρουν, αρκεί να μην είναι το σπίτι τους. Αυτές οι μικρο-συμπεριφορές δείχνουν το χαμηλό επίπεδο νοημοσύνης που έχει ο Έλληνας. Διότι όταν για απλά πράγματα συμπεριφέρεσαι κατ’ αυτόν τον τρόπο, πως είναι δυνατόν για σοβαρότερα ζητήματα να λάβεις τη σωστή απόφαση. Είναι καιρός να διώξουμε τους φελλούς από το προσκήνιο. Είναι ανάγκη οι άξιοι, οι σωστοί, οι τίμιοι, οι ηθικοί να βγουν μπροστά. Αυτός είναι ο τρόπος και η λύση στα προβλήματά μας.



Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close