ΑΡΘΡΑ

Βιώσιμη αστική κινητικότητα στον Άγιο Νικόλαο | του Δημήτρη Κουνενάκη

Αξιόλογες οι προτάσεις του σχεδίου που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα και ενδιαφέρουσα η συζήτηση που ακολουθεί.. Στο πλαίσιο αυτό παραθέτω τις σκέψεις μου. Είναι σωστό ότι οι προτάσεις για την κίνηση στον Άγιο Νικόλαο έχουν ανάγκη μιας προοπτικής 15ετίας ώστε να εξασφαλιστεί μια ανάλογη στρατηγική του Δήμου. Είναι επίσης σωστό ότι οι προτάσεις πρέπει να διαπνέονται από ρεαλισμό λαμβάνοντας υπ όψη τη συγκυρία και τις δυνατότητες του Δήμου.

Είναι απαραίτητη μια ευρύτατη συμμετοχή από φορείς και πολίτες ώστε να εξασφαλιστεί η αποδοχή και η συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Η συγκυρία με τα προβλήματα που υπάρχουν δυστυχώς δεν επιτρέπει τον αναγκαίο διάλογο. Φοβούμαι πως οι προτεραιότητες των πολιτών και οι προοπτικές δεν είναι οι καταλληλότερες. Κατ αρχήν η προθεσμία για την κατάθεση των απόψεων δεν επαρκεί.

neratzoulis neo

Δεδομένου ότι γίνεται συζήτηση για στρατηγική 15ετίας, χρειάζεται συζήτηση σ ένα ευρύτερο σχήμα από το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να εξασφαλιστούν οι συναινέσεις.

Οι μελετητές με τη χρήσιμη απόσταση που διαθέτουν, χρειάζεται να δουν προτάσεις και σκέψεις και να μην θεωρούν δεδομένες κάποιες σκέψεις και παρεμβάσεις που έχουν γίνει. Αναζητούμε άλλωστε τις γνώσεις, την εμπειρία, την επιστημονική προσέγγιση από τους μελετητές.

bakaliko lagos

Με βάση τα παραπάνω, έχω τις παρακάτω σκέψεις:

Το Λιμάνι και το παραλιακό μέτωπο της πόλης ως βασικός άξονας, είναι κρίσιμα για τον Τουρισμό και την κίνηση στην πόλη. . Το παραλιακό μέτωπο αναζητά μια συνολική (ολιστική) προσέγγιση, με προοπτική 15ετίας. Άρα έχουμε ανάγκη από μια μελέτη του συνολικού παραλιακού μετώπου, που θα καταθέσει προτάσεις για την κίνηση, την ανάπλαση, την επικοινωνία, την πρόσβαση στο Λιμάνι, την ανάδειξη της τουριστικής περιοχής. Δεν προχώρησε τότε που ξεκίνησε η μελέτη αλλά δεν πρέπει να μείνει πίσω. Θεωρώ άστοχη και αποσπασματική τη μονοδρόμηση του παραλιακού και μόνο αρνητικά προέκυψαν. Υπήρχε πρόταση για διαπλάτυνση του παραλιακού με προέκταση προς τη θάλασσα (2-3 μέτρα) και υποβάθμιση της κίνησης. Η μελέτη για το παραλιακό πρέπει να περιλάβει την περιοχή από τη διασταύρωση Μαμιδάκη μέχρι την Αμμουδάρα.

Επί πλέον χρειάζεται να αναδειχτεί η σύνδεση του παραλιακού μετώπου με το εσωτερικό μέτωπο της πόλης .
Κατ αρχήν φτιάξαμε την περιφερειακό δρόμο ο οποίος μπορεί αναλάβει μεγαλύτερο βάρος κίνησης ώστε να ελαφρυνθεί η εσωτερική και παραλιακή κίνηση και να λειτουργήσει ως βασικός άξονας.

Ένας άλλος σημαντικός άξονας της πόλης, είναι η Επιμενίδου, που ενώνει τη Μαρίνα, την παραλία, την Καπετανάκη, το ΚΤΕΛ , τον περιφερειακό που ανέφερα και τον κόμβο Νοσοκομείου. Αυτός ο άξονας είναι κρίσιμος και μπορεί με ρυθμίσεις να αναλάβει τη βασική κίνηση της πόλης, ανακουφίζοντας την άνοδο της Παλαιολόγου, και τον κόμβο του Νοσοκομείου. Το Νοσοκομείο φέρει μεγάλο βάρος στην κίνηση με την αξία και τη σημασία που έχει και Νομαρχιακά και με τη δύσκολ θέση του στην είσοδο, σε συνδυασμό με το Μουσείο και το Σχολείο. Επομένως χρειάζονται μέτρα και προτάσεις για τη βελτίωση της κίνησης στην περιοχή. Να ληφθεί επίσης υπόψη το ΚΧ 4 στρεμμάτων δίπλα στο Νοσοκομείο, του οποίου είχαμε προχωρήσει τη διαδικασία για την απαλλοτρίωση και το οποίο προορίζεται για κοινόχρηστο χώρο με στόχο τη στήριξη των δομών, της κίνησης, της επικοινωνίας.

Οι μελετητές πρέπει να λάβουν επίσης υπόψη τους τις τρεις ολοκληρωμένες μελέτες που υπάρχουν στις γειτονιές Αράπικα, Μύλος, Νομαρχία (Κεφάλι). Πέραν της ανάπλασης υπάρχουν τα κυκλοφορικά ενώ οι γειτονιές εφάπτονται του παραλιακού μετώπου και υπάρχουν προτάσεις για τη σύνδεση καθώς και μελέτες για σκάλες.

‘Όσον αφορά τη στάθμευση όντως υπάρχει πρόβλημα. Να σκεφθούμε χώρους πλησίον των κόμβων και των αξόνων σε συνδυασμό με τη συγκοινωνία, καθώς επίσης στα κεντρικά σημεία, Πλατεία, ΚΤΕΛ Νοσοκομείο. Στην Επιμενίδου έχουμε αγοράσει ένα ΚΧ 8 στρεμμάτων και ο στόχος ήταν να διαμορφωθεί μία πλατεία 8 στρεμμάτων που λείπει στην πόλη και ένα υπόγειο παρκιν περίπου 300 αυτοκινήτων.

Προφανώς σε συνδυασμό με τα παραπάνω είναι αναγκαίες οι πεζοδρομήσεις και η διαχείριση της κυκλοφορίας. Οι αποσπασματικές πεζοδρομήσεις δεν ωφελούν. Αντιθέτως στη πορεία των μονιμότερων αλλαγών, μπορούν να εφαρμόζονται πεζοδρομήσεις, μικρότερες η μεγαλύτερες, με ωράρια, εναλλαγές ημερών κλπ λαμβάνοντας υπ όψη την κατάσταση, την πορεία της οικονομίας, τις ανάγκες και τις υποδομές.

11 Φεβρουαρίου 2021
Δημήτρης Κουνενάκης
πρ. Δήμαρχος Αγίου Νικολάου




Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button