ΑΡΘΡΑ

Αγιος Νικόλαος: Πολυήμερες εκδρομές Λυκείων – Οσα παιδιά δεν πάνε, βάσει νόμου …τιμωρούνται με μάθημα !!!



Η χρησιμότητα των σχολικών εκδρομών, ως ένας παράγοντας κοινωνικοποίησης των μαθητών, είναι αδιαμφισβήτητη γι’ αυτό και αποτελούν απαραίτητο στοιχείο της σχολικής ζωής.



Οι πολυήμερες εκδρομές και μάλιστα στο εξωτερικό, δεν προβλέπονται, πλην της Γ΄ Λυκείου. Όταν, ωστόσο, αυτές ενταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα τότε επιτρέπονται. Η αναφορά δεν γίνεται σε επισκέψεις ή ανταλλαγές στα πλαίσια διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων τα οποία διασφάλιζαν, έστω, την δυνατότητα συμμετοχής όλων των παιδιών καθώς δεν επιβαρύνονταν οικονομικά. Γίνεται για εκδρομές στις οποίες οι μαθητές πληρώνουν όλο το κόστος.

Κάθε Σύλλογος διδασκόντων, με βάση το υπάρχον πλαίσιο, έχει δικαίωμα να αποφασίσει για την αναγκαιότητα πραγματοποίησης μιας εκδρομής στο εξωτερικό, τους στόχους, τη διάρκεια, τους συνοδούς, το πρόγραμμα κ.λπ. και η απόφασή του δεν μπορεί παρά να είναι σεβαστή. Σεβαστή, ωστόσο, πρέπει να είναι και η έκφραση γνώμης ή και κριτικής πάνω σε αυτή την απόφαση, ιδιαίτερα από όσους εμπλέκονται σε αυτή την υπόθεση.



Από το 2017 όμως με νόμο που ψηφίστηκε από την παρούσα κυβέρνηση, όσοι αδυνατούν να ανταποκριθούν οικονομικά ή απλώς δεν θέλουν να συμμετέχουν, «τιμωρούνται» κάνοντας κανονικά μάθημα με 4ωρα, 5ωρα και 6ωρα, περιμένοντας τους συμμαθητές τους για την επανέναρξη των μαθημάτων, με όλο όμως το ψυχολογικό και συναισθηματικό κόστος. 

Το σχολείο (σχολείο για όλους όπως συνηθίζεται να λέγεται) δεν μπορεί να αποκλείει κανέναν μαθητή πόσο μάλλον μεγάλο μέρος αυτών. Γιατί έτσι από χώρος ίσων ευκαιριών, γίνεται φορέας διάκρισης, κύρια έκφραση της ταξικότητας.

Ακόμα και ένα παιδί να αδυνατεί να καλύψει το κόστος για το σχολείο είναι μέγιστο πρόβλημα.

Το σχολείο διαχρονικά καλείται να αμβλύνει τα φαινόμενα διακρίσεων και να εξομαλύνει τις σχέσεις σχολείου – μαθητή – οικογένειας. Αυτές οι καταστάσεις, αντίθετα, δημιουργούν ασφυκτικές πιέσεις προς τους γονείς και ενισχύουν τις ενδοοικογενειακές συγκρούσεις. Ας αναλογιστούμε μετά από πόσες τέτοιες συγκρούσεις διασφαλίστηκε ο ικανός αριθμός υπεύθυνων δηλώσεων ώστε να γίνει η εκδρομή και τι προβλήματα προκλήθηκαν στις οικογένειες.

Στην τρέχουσα περίοδο με την ανεργία να πλήττει μεγάλο μέρος των οικογενειών και τα οικονομικά προβλήματα να δημιουργούν επιπρόσθετα αδιέξοδα, οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει, καθώς προέχουν τα ζητήματα επιβίωσης. Γι αυτή την αντικειμενική πραγματικότητα δεν μπορεί κανείς να αδιαφορεί. Πόσο μάλλον να σφίγγει τη θηλιά στο λαιμό των οικογενειών.

Τέλος, οι εκδρομές στο εξωτερικό δεν αποτέλεσαν ποτέ αίτημα κανενός φορέα. Ούτε των γονέων ούτε των εκπαιδευτικών. Προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια μέσω προγραμμάτων ως καινοτομίες, ως κριτήριο ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, ακόμα και ως κριτήριο αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Και συνεχίζει παρά την μείωση λόγω των οικονομικών δυσκολιών και παρά το γεγονός ότι αυτού του τύπου οι δράσεις έχουν πλέον καταπέσει με πάταγο φανερώνοντας το σαθρό τους υπόβαθρο.



Back to top button
Close
Close