ΑΡΘΡΑ

Ήλιος, θάλασσα, περιβάλλον έλκουν πάντα τους τουρίστες

Ο ήλιος, η θάλασσα και το φυσικό περιβάλλον παραμένουν κυρίαρχα στοιχεία που έλκουν τους τουρίστες όλης της Ευρώπης στο Νότο και την Ελλάδα. Μάλιστα, αν μείνουν ικανοποιημένοι επισκέπτονται ξανά το ίδιο μέρος, ενώ η καλύτερη διαφήμιση γίνεται από τους φίλους και συγγενείς που έχουν επισκεφτεί ένα τουριστικό μέρος και μιλούν με επαινετικά λόγια για αυτό.

Ήλιος, θάλασσα, περιβάλλον έλκουν πάντα τους τουρίστες 1

Η κλασσική γνωστή συνταγή της επιτυχίας στον τουρισμό ισχύει ακόμα στις μέρες μας, αφού όπως φαίνεται οι βασικές ανάγκες αλλά και ο τρόπος σκέψης των Ευρωπαίων δεν αλλάζουν.

Υπάρχουν ωστόσο και δύο νέα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον τρόπο που επιλέγουν να κάνουν διακοπές.

Ήλιος, θάλασσα, περιβάλλον έλκουν πάντα τους τουρίστες 2

Ο πρώτος αφορά το διαδίκτυο, το οποίο πλέον διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την επιλογή των διακοπών αλλά και η μείωση του χρόνου των διακοπών η οποία συνδέεται και με την αλλαγή του τρόπου ζωής και τα οικονομικά δεδομένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας που έκανε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία για τον τουρισμό, τόσο για την περασμένη χρονιά όσο και για τη φετινή.

Η έρευνα διεξάγεται με τη μέθοδο των ερωτηματολογίων σε πάνω από 31.000 ερωτώμενους σε 35 ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες εκτός από τις 28 χώρες – μέλη της Ε.Ε. περιλαμβάνονται και χώρες με τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα όπως το Ισραήλ και η Νορβηγία, αλλά και η ΠΓΔΜ και χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας που επισκέπτονται τη Βόρεια Ελλάδα.

Για ακόμα μια χρονιά, λοιπόν, και το 2013 οι μισοί τουρίστες (46%) επέλεξαν να πάνε διακοπές για τον ήλιο και τη θάλασσα που θα συναντούσαν στον τουριστικό προορισμό. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε μάλιστα την περασμένη χρονιά αφού το 2012 ήταν 40%. Δεύτερος λόγος των διακοπών αποτελεί η επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους (34% έναντι 36% το 2012) και ακολουθεί το φυσικό περιβάλλον (κλίμα, βουνά, λίμνες, παραλίες κλπ.) του προορισμού (30% έναντι 26% το 2012).

Αξιοσημείωτο πάντως είναι πως ο λόγος που κάνει τους τουρίστες να επιστρέφουν στον ίδιο προορισμό, είναι πρωτίστως το περιβάλλον.

Το 46% απαντά ότι επιστρέφει στον ίδιο προορισμό γιατί τους άρεσαν τα φυσικά χαρακτηριστικά, το κλίμα και γενικά οι ομορφιές του περιβάλλοντος (44% το 2012). Ακολουθεί με 33% η ποιότητα των καταλυμάτων και με 30% τα πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατα. Το επίπεδο των τιμών έρχεται τέταρτο στις προτιμήσεις των
ταξιδιωτών με ποσοστό 26%, όπως και το 2012.

Φίλοι και διαδίκτυο

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι καλύτεροι τουριστικοί πρεσβευτές ενός τουριστικού προορισμού είναι οι επισκέπτες του που επιστρέφουν ενώ γίνονται και πολλαπλασιαστές των θετικών ή αρνητικών εντυπώσεων, με το αθροιστικό ποσοστό των δύο κατηγοριών να φτάνει το 89% και να αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η θετική εμπειρία του τουρίστα. Παράλληλα, η αναζήτηση στο διαδίκτυο αποκτά πλέον σημαντικό μερίδιο στο ποσοστό της απόφασης για την επίσκεψη σε κάποιο προορισμό.

Σύμφωνα λοιπόν με την ανάλυση των στοιχείων, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) απάντησαν ότι οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς αποτέλεσαν την κύρια πηγή πληροφόρησής τους για την επιλογή ενός προορισμού για να περάσουν τις διακοπές τους. Δεύτερη πηγή (46%) αποτελούν οι πληροφορίες που αντλούν από το διαδίκτυο και ακολουθεί η προσωπική εμπειρία (33% έναντι 34% το 2012).

Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το στοιχείο που δείχνει πως το ποσοστό των ερωτηθέντων που αντλεί τις πληροφορίες για τον προγραμματισμό των διακοπών από τα τουριστικά γραφεία και πρακτορεία περιορίστηκε στο 19% το 2013 από 21% που ήταν το 2012 και αποτελεί την τέταρτη πηγή πληροφόρησης.

ΜΙΧ. ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ



Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close