ΑΡΘΡΑ

Αντί αερογέφυρας στην Κιτροπλατεία, μια λεωφόρος (του Θωμά Τζανόπουλου)

Η δημαρχιακή αρχή μετά το 1982 και της δημαρχίας κ Καπετανάκη, προχώρησε σε διάφορα έργα και δράσεις με τρόπο που υποβάθμισαν την πόλη του Αγίου Νικολάου, εγκλωβίζοντας την ουσιαστικά στην παρακμή!! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κατασκευή της μαρίνας  που προκάλεσε την διάβρωση όλου του δυτικού παραλιακού μετώπου της πόλης (Ποσειδώνα , Γαργαδόρο μέχρι και τον Αλμυρό). Συνέβαλε στο να κτιστούν τα  Πράσινα της πόλης.

Προωθήθηκε η κατάρριψη του μύθου της  απύθμενης λίμνης ως και αλλοιώθηκε το φυσικό περιβάλλον  με το πρόσφατο μπάζωμα στην δυτική πλευρά της. Με τα έργα της παραλίας στην Αμουδάρα και την γενικότερη αδιαφορία της δημοτικής αρχής δόθηκε η χαριστική βολή στα τουριστικά καταλύματα της περιοχής αυτής (έκλεισαν 2000-2500 κρεβάτια). Με τον πεζόδρομο επιβαρύνθηκε το κυκλοφοριακό δημιουργώντας παράλληλα τους εμπόρους των δύο ταχυτήτων, αυτούς  με τα μεγάλα απλήρωτα ενοίκια και αυτούς με τα κλειστά μαγαζιά.

Με την χαμηλή της διορατικότητα η δημοτική αρχή άφησε  να κλείσουν χιλιάδες κλίνες μικρών ξενοδοχείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιραμπέλλου. Με την κατασκευή του τουριστικού λιμανιού σε λάθος θέση η οποία δεν του εξασφάλιζε την πρόσβαση και την ανάπτυξη υποβαθμίζοντας λιμάνι και πόλη.

Τώρα η δημαρχία αντί  να προτείνει ένα έργο που θα λύνει όλα αυτά τα προβλήματα αλλά και τις παθογένειες που η ήδια έχει δημιουργήσει, προβλέποντας την ανάπτυξη της πόλης για τα επόμενα 80-100 χρόνια συνεχίζει με τον σημερινό δήμαρχο να προωθεί στο ίδιο μοτίβο των προηγούμενων μετά  Καπετανάκη δεκαετίες, την κατασκευή  αερογέφυρας στην Κιτροπλατεία.

Προσπαθεί με το πρόσχημα την λύση του κυκλοφοριακού να καταστρέψει ολοκληρωτικά το ωραιότερο αστικό και τουριστικό  κομμάτι της Κρήτης, αυτό του παραλιακού μετώπου της πόλης μας! Δείχνει η δημοτική αρχή να μην  γνωρίζει ούτε την πόλη αλλά ούτε και την ευρύτερη περιοχή  την οποία διοικεί.  Θέλει ο σημερινός δήμαρχος να μας πάει «πίσω» όπως αναφέρει. Δίνει το «δόλωμα» της πεζοδρόμησης (όπως της 28ης Οκτωβρίου) ως επέκταση της εμπορικότητας της πόλης και δεν αντιλαμβάνεται ότι η εμπορικότητα του σημερινού πεζόδρομου οφείλετε εν μέρει στην Λίμνη και κυρίως στο κυκλοφοριακό και όχι μόνο χάος που έχει επιφέρει στην πόλη.

Πρωταρχικό σήμερα είναι να λυθούν τα λάθη του παρελθόντος  αλλά κυρίως  να συνδεθούν και να λειτουργήσουν όλα τα έργα υποδομής της πόλης όπως η Μαρίνα το τουριστικό λιμάνι, καθώς και να γίνει η πόλη φιλική σε κατοίκους,  επισκέπτες, τον επιχειρηματικό κόσμο της πόλης κλπ.

Μια αερογέφυρα  θα ολοκληρώσει την τουριστική, οικονομική και οικιστική καταστροφή της πόλης, εν αντιθέσει με μια οδική αρτηρία (χάρτης)  που θα ξεκινάει από το λιμάνι, θα αγκαλιάζει το δυτικό παραλιακό μέτωπο της πόλης  (Κιτροπλατεία, περιφερικός μαρίνας, Ακτή Νεάρχου, γήπεδο), θα επεκτείνετε προς το εσωτερικό της πόλης πάνω από τον χείμαρρο του Σταυρού (όπως η λεωφόρος Καζαντζίδη στο Ηράκλειο) ενώνοντας τα περισσότερα έργα υποδομής της πόλης και τέμνοντας το νέο οδικό εθνικό δίκτυο, δημιουργώντας μια νέα είσοδο/έξοδο για να φτάσει μέχρι το ΒΙΟΠΑ.

Δίδεται δε η δυνατότητα  κατά μήκος της νέας λεωφόρου με μικρές παρεμβάσεις  να βελτιωθεί όλη η εικόνα της πόλης  χωρίς να γίνονται αρνητικές ανατροπές στην ήδη παρηκμασμένη οικονομία του τόπου!

Παράλληλα αυτό το έργο θα έχει ως συνέπεια την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού όχι μόνο της πόλης αλλά της ευρύτερης περιοχής  και ιδιαίτερα του τουριστικού κέντρου. Θα αναπτυχτεί και θα αξιοποιηθεί  όχι μόνο το σύνολο του παραλιακού μετώπου και τουριστικού κέντρου  αλλά όλης της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Ταυτόχρονα δημιουργείται  η δυνατότητα να λειτουργήσουν απρόσκοπτα σχολεία, νοσοκομεία, υπηρεσίες.  Ένα τέτοιο έργο θα προσφέρει την θεαματική αναβάθμιση της  ποιότητα ζωής της πόλης και θα δημιουργήσει τις συνθήκες να εξελιχτεί σε ένα εμπορικό, βιοτεχνικό και τουριστικό κόμβο της ανατολικής Κρήτης!

Βασικό στην συγκεκριμένη παρέμβαση είναι η διαπλάτυνση των παραλιών της  κιτροπλατείας,  του Ποσειδώνα/ Άμμος ως τον Γαργαδόρο . Η διαπλάτυνση θα τους δώσει την δυνατότητα εξυπηρέτησης χιλιάδων λουόμενων  προς όφελος των δημοτών, των  μικρών ξενοδοχείων της πόλης, των επισκεπτών, του επιχειρηματικού και εμπορικού κόσμου, αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα του κλειστού κόλπου και του χαμηλού κυματισμού έναντι της βόρειας και νότιας ακτογραμμής της Κρήτης, καθιστώντας το Μιραμπέλλο ποιο ανταγωνιστικό τουριστικά.

Μέχρι όμως την κατασκευή έστω και τμηματική ενός τέτοιου έργου, για να βελτιωθεί το κυκλοφοριακό και να λειτουργήσουν επιτέλους το τουριστικό λιμάνι, η μαρίνα αλλά και να βελτιωθεί το χάος που επικρατεί, πρέπει να γίνουν άμεσα μικρές παρεμβάσεις . Όπως με τα ημερόπλοια που εξυπηρετούνται από τουριστικά λεωφορεία, να έχουν αναχώρηση από την μαρίνα, προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση του ιστορικού παραλιακού  κέντρου από την υπερβολική κυκλοφορία, τα δε λεωφορεία  να παρκάρουν στον ελαιώνα (ειδικότερα τώρα που δεν βρίσκονται  εκεί οι υπηρεσίες του δήμου), δίνοντας την δυνατότητα στο παραλιακό μέτωπο  να αναπτυχθούν χώροι περιπάτου και χαλάρωσης των επισκεπτών αλλά παράλληλα και διάχυση της οικονομίας στην πόλη με την απρόσκοπτη αύξηση, ποιοτική και αριθμητική, των επισκεπτών!

Επίσης τα λεωφορεία που θα εξυπηρετούν το τουριστικό λιμάνι, μέχρι να κατασκευαστεί ο νέος παραλιακός δρόμος να «κρυφτούν» στο σημείο του λιμανιού που βρίσκετε το γλυπτό της Ευρώπης και να έχουν συγκεκριμένο ωράριο εισόδου και εξόδου. Καλό θα ήταν να αφαιρεθούν τα νέα κάγκελα από το λιμάνι που είναι σε οπτική επαφή από το εσωτερικό λιμάνι, την γέφυρα και την αρχή του παραλιακού, αντικαθιστώντας τα  με τζάμι όπως στις εθνικές οδούς (η σημερινή κατάσταση του λιμανιού δεν συνάδει με τουριστική πόλη αλλά με τις φυλακές στις Κουρούνες  παραπέμποντας στο τραγούδι του Σαββόπουλου «κάγκελα κάγκελα παντού»). Το δε γλυπτό της Αρπαγής της Ευρώπης θα μπορούσε να τοποθετηθεί στην κορφή του λόφου της Κεράς καλής στην κιτροπλατεία αφού πρώτα αγοράσει το χαρακτηρισμένο ως πράσινο οικόπεδο ο δήμος. Το κυριότερο δε, είναι να μπει τάξη στο Μιραμπέλλο με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του σε όλα τα επίπεδα!

Κ υποψήφιοι δήμαρχοι, η πόλη έχει κοπεί στην μέση με τον πεζόδρομο, η λίμνη μπαζώθηκε αντί του να αναδειχτεί το φυσικό της περιβάλλον, η πόλη αντιμετωπίζει πρόβλημα  με τα σκουπίδια και την ανακύκλωση, υποβαθμίστηκε το τουριστικό προϊόν όχι μόνο του Αγίου Νικολάου αλλά όλης της περιοχής, ξενοδοχεία στην ευρύτερη περιοχή ακόμη και στο λιμάνι παραμένουν κλειστά, υπολειτουργούν ή άλλαξαν χρήση, πολλά από αυτά πωλούνται, το τουριστικό λιμάνι παραπαίει, η μαρίνα λειτουργεί ως χώρος παραχείμασης συνταξιούχων και παρκινγκ σκαφών,  το ενδιαφέρον επιχειρήσεων για να εγκατασταθούν στο ΒΙΟΠΑ είναι εξαιρετικά χαμηλό, το ενδιαφέρον της σημερινής δημοτικής αρχής εξαντλείτε για την Ελούντα και τους αγοραστές/ επενδυτές της, δείχνοντας να μην ενδιαφέρετε για τον τουρισμό, ο τόπος πωλείται γενικά, παντού πινακίδες «for sale», εξαντλείται η τουριστική προβολή του δήμου και ολόκληρου του Μιραμπέλλου σε βουτιές από την λίμνη χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για την οικονομία του τόπου, ξοδεύει  ο δήμος εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα κλπ .

Ας προωθηθεί ένα έργο με οραματισμό και προοπτική αιώνα το οποίο θα βγάλει τον τόπο από το τέλμα!!!

Θωμάς Τζανόπουλος

Τουριστικός Πράκτορας

Πολίτης αυτής της πόλης

Υγ.α) Κ δήμαρχε, οι δημόσιοι άνδρες θα πρέπει να αντιλαμβάνονται πότε θα πρέπει να λήξουν τον δημόσιο Βοίο τους και να απολαύσουν την συνταξιοδότηση τους,  ειδικότερα όταν οι εποχές τους έχουν ξεπεράσει αν όχι υπερφαλαγγίσει!!

Κ δήμαρχε το ακρωτήριο στην Κιτροπλατεία Κερά καλή,  πώς θα προτείνατε  να αξιοποιηθεί, μετά και την αγορά της αναξιοποίητης  Ρομάνα Πορτέλα στον Χουμεριάκο, της νέας επένδυσης του δήμου με την αγορά του σπιτιού του Αγά στο Τσιφλίκι και του εγκλωβισμένου πετρόμυλου στον Μύλο;

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close