ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Οι online πλατφόρμες διάθεσης αγροτικών προϊόντων ανθίζουν μέσα στην πανδημία

Μέσα σε κάθε δυσκολία βρίσκεται και μια ευκαιρία: Oι ηλεκτρονικές πλατφόρμες διάθεσης αγροτικών προϊόντων είναι μια νέα τάση που βρήκε πρόσφορο έδαφος τον καιρό της πανδημίας. Και όπως όλα δείχνουν ήρθε για να μείνει. Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι παρακάμπτουν τους μεσάζοντες και φέρνουν σε επαφή τον παραγωγό με τον καταναλωτή προσφέροντας την ευκολία της online παραγγελίας και της παράδοσης στην πόρτα.

Τα οφέλη είναι πολλαπλά και για τις δύο πλευρές, καθώς «χτίζεται» μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ καλλιεργητών και καταναλωτών, με τους τελευταίους να έχουν το λόγο σε ό,τι αφορά τις ποιοτικές προδιαγραφές, την τιμή, αλλά και το χρόνο παράδοσης.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Ειδικότερα την εποχή της πανδημίας όπου οι μετακινήσεις αναγκαστικά περιορίστηκαν, οι παραπάνω πλατφόρμες είδαν τη δημοτικότητά τους να αυξάνεται και τον αριθμό τους να πολλαπλασιάζεται.

Αξίζει να σταθούμε σε τέσσερις νέες προσπάθειες που άρχισαν τη λειτουργία τους εν μέσω κορωνοϊού.

Το Μποστάνι

kingeight 2021a neratzoulis neo bakaliko lagos

Η πλατφόρμα mpostani.gr οποία διαθέτει προϊόντα βιοκαλλιεργητών από το 2009. Ουσιαστικά προωθεί τα προϊόντα των παραγωγών που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στη Βιολογική Λαϊκή Αγορά που υπήρχε προ της πανδημίας στη Δημοτική Αγορά της Κυψέλης κάθε Τετάρτη. Παράλληλα έχει ως στόχο να γίνει μία κοινότητα ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών μεταξύ αγροτών και καταναλωτών γύρω από τη διατροφή και τα τρόφιμα. Μετά το κλείσιμο της αγοράς λόγω της πανδημίας, η ζήτηση για ηλεκτρονικές παραγγελίες μέσω του e-shop αυξήθηκε κατακόρυφα.

Η αρχική ιδέα ξεκίνησε από μία βασική ομάδα, μετά από τη σύμπραξη του «Ευρωπαϊκού Χωριού» και του Impact Hub Athens. Περισσότερα για την υλοποίησή της και την εξέλιξή της μπορείτε να διαβάσετε στη συνέντευξη που είχε δώσει στο Agro24 η Αθηνά-Μαρία Τζιώκα.

Η Viagro

Τον Ιανουάριο του 2021 ξεκίνησε τη λειτουργία του το viagro.gr, μια μεγάλη ηλεκτρονική αγορά που αφορά τον αγροκτηνοτροφικό τομέα, περιλαμβάνοντας πολλαπλές λειτουργίες και μεγαλύτερο εύρος προϊόντων και υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, το ViAgro φιλοξενεί μια σειρά προϊόντων που απευθύνονται στους καταναλωτές, αλλά και σε αγρότες, μελισσοκόμους, εμπόρους, γεωπόνους, κατασκευαστές, συνεργεία, κτηματομεσίτες, κ.ά. Μπορεί να αγοράσει και να πουλήσει κανείς αγροτικά προϊόντα, αλλά και αγροτικό εξοπλισμό, εργαλεία, μηχανήματα.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι ιδέα και δημιούργημα του Πάρι Δροσινάκη, ενός Έλληνα που έκανε καριέρα στην Ελβετία στον τομέα των συστημάτων πληροφορικής. Μέχρι το 2019 εργαζόταν σε μία από τις μεγαλύτερες ΜΚΟ του κόσμου που εδρεύει στη Γενεύη και δραστηριοποιείται στην καταπολέμηση των ασθενειών στις αναπτυσσόμενες χώρες. Το 2019 επέστρεψε στην Ελλάδα και αποφάσισε να φτιάξει το Viagro από το μηδέν.

To Myunion.gr της Ένωσης Κιάτου

Μια νέα πολύ πρόσφατη είσοδος είναι αυτή της Ένωσης Κιάτου, που εδώ και λίγες μέρες κάνει το δικό της διαδικτυακό βήμα στο myunion.gr, προσφέροντας στους καταναλωτές μια σειρά τοπικών προϊόντων, όπως όσπρια, ρύζι, κρασί, βότανα, μέλι και προϊόντα μελιού, μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού. Τα προϊόντα αυτά παράγονται τόσο από τα μέλη της Ένωσης Κιάτου, όσο και από παραγωγούς της περιοχής καθώς και γυναικείους συνεταιρισμούς.

Η ομάδα “Καινοτόμοι Έλληνες παραγωγοί και καταναλωτές” στο Facebook του Θ. Σιαμαντά

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει σε μια διαδικτυακή πρωτοβουλία που μέσα σε ελάχιστους μήνες κατάφερε να προσελκύσει περισσότερους από 90.000 καταναλωτές και παραγωγούς. Πρόκειται για την ομάδα του facebook «Καινοτόμοι Έλληνες παραγωγοί και καταναλωτές» που “τρέχει” από τον Θόδωρο Σιαμαντά. Είναι η πρώτη φορά που μία ομάδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης κατάφερε να φέρει σε απ’ ευθείας επαφή χιλιάδες Έλληνες παραγωγούς με τους καταναλωτές με τρόπο άμεσο σε τιμές χονδρικής.

Ήδη έχει δημιουργηθεί και το ηλεκτρονικό κατάστημα farmerplace.gr, το οποίο συνεχώς εμπλουτίζεται με νέα προϊόντα. Καινοτομία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι ο πολύ μεγάλος αριθμός παραγωγών καθώς και η προσπάθεια σε βάθος χρόνου να εξασφαλιστεί μια χαμηλή τιμή στα μεταφορικά.

Σκοπός της ομάδας είναι η διάθεση των προϊόντων σε αξιοπρεπείς τιμές από τον παραγωγό, αλλά και η απόκτηση αγροτικών προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, πολύ φτηνότερα και κοντά σε τιμές παραγωγού από τον καταναλωτή.

Σε επόμενο στάδιο, θα ιδρυθεί πολυμετοχική ανώνυμη εταιρεία από τους διαχειριστές της ομάδες, με μετόχους τους παραγωγούς και τους καταναλωτές. Με σκοπό να αναλάβει τη μαζική διανομή των προϊόντων, είτε απευθείας είτε μετά από διαπραγμάτευση με εταιρείες διανομής/μεταφοράς.





Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button